2017-03-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duxup
Det var inte han som blev mördad. Någon annan mördades i stället. Jag vet hur han såg ut då vi gick i skolan tillsammans och bodde i samma område.
Han ahmed som jobbade på subway för ett par år sedan är samma som den ahmed de länkade fb
Citera
2017-03-30, 21:53
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Så var detta en hämnd för fotot som spreds, eller något annat?
kanske någon ville tysta honom för gott!,han såg och visste kanske mer om den kvällen då Ahmed Obaid blev mördad ,,kanske detta kan leda polisens utredningar närmare till vem som mördade Ahmed Obaid , man kan ju alltid hoppas !
Citera
2017-03-30, 21:53
Bannlyst
Incidenter som dessa ger Rosengård så himla dåligt rykte. Ni som läser detta och besöker Rosengård kommer inte bli skjutna, så istället för att låta media och rykten tala så bör ni besöka området själva, t.ex. Yalla Trappan, och se vilket fint bemötande alla får där.

Vila i frid till ungdomen som dog, jag är ej en av de som anser att socioekonomiska orsaker är roten till allt ont men någonstans måste vi ändå fråga oss var och när vi har gjort fel som samhälle och folk som sviker dessa unga män som mördas på våra gator.
Citera
2017-03-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skream
Du verkar känna dom här personerna. Berätta lite för oss vem är den här Z och Q som du nämner. Hur kan man vara vänner och samtidigt skjuta på varandra? Med tanke på vänskapen på fb
Tyvärr. Har inget o bidra med mer än de lilla. Kände igen hans ansikte från ETT besök på subway där han jobbade för 4-6ÅR sedan O är heller inte från malmö.

Z och Q jag nämner är personer som finns i andra trådar här på fb så läs själv din latmask.
Citera
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Åhhhhhh..... blandade känslor. Om det nu är han. Väldigt fel det han gjorde, att ta bild på någon död som sedan spreds. Och,.nej jag öe ingen bff elr familjemedlem eller kompis men träffade honom på subway i möllan för ett par år sedan där han jobbade. Väldigt snäll kille som hade hamnat snett och ville för ändra sitt liv och flytta ifrån rosengård. Tydligen lyckades han inte med det. Vila ifred.
Som vanligt... "världens snällaste kille..."
Men är det inte jävligt märkligt att "världens snällaste finaste killar" alltid får hastig blyförgiftning?!
Lägg ner snacket om att de kriminella loser-asen var snälla och fina. De var kräk!
Citera
Medlem
rex144s avatar
Vendettan kommer fortsätta då fler och fler blandar sig in, många tror att nu blir det lugnare, en kriminell har försvunnit, men i hans ställe kommer 10 kusiner,
därför kan polisen inte göra något, de är inte vanliga kriminella svenskar som är lojala mot sina kumpaner, dessa grabbar har förutom det en lojalitet mot familjen, släkten och klanen,

den farligaste tiden verkar vara mellan 17 och 20 , det är då de flesta skjutningar sker,

kirurgerna på sjukhuset i Malmö måste blivit riktigt duktiga på skottskador, kanske borde man införa en lag där kriminellas organ ges till behövande utan medgivande från familjer, muslimer går väl inte med på organdonationer?
Citera
Medlem
FB till BO?
Citera
2017-03-30, 21:57
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
FB till BO?
Finns längre bak i tråden
Citera
2017-03-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Som vanligt... "världens snällaste kille..."
Men är det inte jävligt märkligt att "världens snällaste finaste killar" alltid får hastig blyförgiftning?!
Lägg ner snacket om att de kriminella loser-asen var snälla och fina. De var kräk!
Men snälla! Bara för att han var kriminell betyder det inte att man per automatik är otrevlig. Du läser bara det som du VILL läsa. Jag skrev dessutom att jag är varken vän familj elr släkt till honom utan sett honom. av en SLUMP engång. Och JUST den gången var han trevlig. Thats IT. Läs om läs rätt.
Citera
2017-03-30, 22:00
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Invandrarna är mycket medvetna om att ju fler mord de begår ju fler mord kan de begå i framtiden. Polisen och kommunen har helt tappat staden.

Är man arg på någon i Malmös gängmiljö och vill hämnas, är det 99% riskfritt att skjuta ihjäl personen.

Polisen dränks i gängmord. De har nog tappat räkningen själva vid detta lag.

Och invandringen till Sverige fortsätter. Ös på, bara. Fler impulsstyrda, lättkränkta, inavlade och Sverigehatande män är ju lösningen på våldsspiralen..

Så är det ju. Och jag tror inte morden prioriteras så högt då ingen vill medverka i någon utredning.
Polisen är nog bara där för syns skull men skiter ju fullständigt i dessa skräpmänniskor egentligen. Men de blir nog annorlunda om oskyldiga dödas.
Citera
2017-03-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen1991
Är ni säkra på det är ahmed får?

Har hört *hmed j*zz

*a

Hej Kingen, ett tag sedan vi hördes.

Nej det är inte samma, Ahmed Får heter Moghrebi eller något liknande i efternamn. Så det var inte samma, så du har helt rätt! Enligt denna tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jäkligt märkligt att han hängde med alban bröderna men är kompis med zakar1a på FB... som är misstänkt för mordet på qendrim

Inte så märkligt...Det är Malmö vi talar om. Det är lite alla mot alla i Malmö, går inte att jämföra med Sthlm eller GBG. I GBG var det ju två specifika områden mot varandra, I Malmö är det i stort sätt kompisgäng från samma och olika områden som krigar mot varandra.

Också gjort samma notering som dig, det är ganska sjukt. Det är precis som Akram som dog i Segevång, han tillhörde Sevedsgrabbarna, åtminstone de kändaste från Seved. I samma umgängeskrets finns den som är misstänkt för mordet på Akram, och i samma umgängeskrets finns det en kille som var extremt nära vän med Nermin. Denne personen hänger alltså med Sevedsgrabbarna trots att de hetsade och skrattade när Nermin dödades.

Så det jag ville säga är, låt dig inte luras av Facebook-kompisband, under ytan ser det helt annorlunda ut. En facebookvän kan vara jävligt ytlig.
Senast redigerad av LineroKillen046 2017-03-30 kl. 22:03.
Citera
2017-03-30, 22:04
Medlem
En fågel viskade i mitt öra att albaner gjorde detta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in