2017-03-30, 09:01
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Våldtagen har jag bara sett på en propaganda site.

Halshuggen står på BBC, http://www.bbc.com/news/world-africa-39418277

Edit: Propagandasiten: http://www.info-apareco.com/2017/03/28/un-experts-murdered-in-drc-apareco-was-right/

Edit2: Ska tilläggas att de inte ens bemödar sig med att stava hennes namn korrekt.
Ja, samt att propagandasajten missat att hon blev halshuggen. Det är en information de hade inkluderat om de hade haft en verklig insikt i det hela.
Citera
2017-03-30, 09:14
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ja, samt att propagandasajten missat att hon blev halshuggen. Det är en information de hade inkluderat om de hade haft en verklig insikt i det hela.

Hur menar du?
Citera
2017-03-30, 09:17
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Hur menar du?

Förmodligen att om de påstår sig veta vad som hänt borde de kännt till att hon halshuggits, det är ändå en ganska väsentlig detalj.
Citera
2017-03-30, 09:22
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Hur menar du?
Artikeln gör anspråk på att ha insikt i vad som hände. Den redogör för våldtäkt, på vilka platser de dödades och av vilka. Jag menar att artikeln (som publicerades innan de hittades) med denna detaljrikedom även borde ha redogjort för halshuggningen OM de verkligen haft insikt i vad som hände. Därför menar jag att man bör ta artikeln med en nypa salt.
Citera
2017-03-30, 09:28
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Artikeln gör anspråk på att ha insikt i vad som hände. Den redogör för våldtäkt, på vilka platser de dödades och av vilka. Jag menar att artikeln (som publicerades innan de hittades) med denna detaljrikedom även borde ha redogjort för halshuggningen OM de verkligen haft insikt i vad som hände. Därför menar jag att man bör ta artikeln med en nypa salt.

Utgår du från, att hon troligen inte blivit våldtagen, eftersom MSM inte nämner det?
Citera
2017-03-30, 09:34
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Utgår du från, att hon troligen inte blivit våldtagen, eftersom MSM inte nämner det?
Nej, det säger jag inte. Utifrån det vi vet om Kongo är det rätt så sannolikt att hon blev våldtagen. Det förhindrar dock inte att vi ska ta uppgifterna i artikeln i stort (som avhandlar en rad detaljer om händelsen) med en nypa salt - av sagda orsaker.
Citera
2017-03-30, 09:40
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamJesus
hahaha refererade du just till MSM?!? with har vi inte kommit längre?
Att våldta en kvinna anses bland milismän och soldater i Kongo vara Magi & ge kraft samt tur i strid mot fienden !
-Jag gissar att de sista timmarna i livet inte var så värst angenäma när krigarna stod i kö för att träffa en vit kvinna speciellt " gangbangs " anses speciellt samanhållande och stärkande, I det här fallet säkert en hel armè som stod på kö

* Om detta finns det Intervjuver om på bl.a Liveleak

Svenska myndigheter borde ta sitt ansvar och förbjuda folk att delta i såna här FN dumheter men , det kommer dom aldrig att göra.
Senast redigerad av Bajsolle1 2017-03-30 kl. 09:46.
Citera
2017-03-30, 09:45
Medlem
Overminds avatar
Får rysningar när jag läser om detta dåd. .... Huvva!... Hennes sista timmar i livet lär hon ha bett om att blivit halshuggen och längtat efter just den där macheten. Säkerligen en grupp på tiotalet som knullade henne i alla hennes hål....

Undrar hur länge de hade henne levande? En vecka? Någon dag bara?

Blir så ledsen... Må hon finna frid i döden.
Citera
2017-03-30, 09:47
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Det är givetvis oerhört tragiskt och tankarna går till hennes anhöriga.

Det är däremot tramsigt att påstå att hon inte får skylla sig själv till viss del. Nog för att hon var modig nog att resa runt och upptäcka världen, men åker man till dessa delar i Afrika - speciellt som vit kvinna som slåss mot patriarkala strukturer, så är man nog medveten om vad som väntar. Hon grävde sin egen grav.

Fortfarande fruktansvärt tragiskt, men jag tror inte att hon var för naiv för att känna till riskerna.

Må Zaida vila i frid.
Citera
2017-03-30, 10:07
Medlem
Gaupes avatar
Det var ett jävla tjat om att bli gruppvåldtagen av hundratals personer och negerkukar i alla hål osv osv. Fy fan vad äckliga ni är. Om det är den här sortens män som ska stå mellan svenska kvinnor och "blattemännen med taskig kvinnosyn (lol)" så ser det fan mörkt ut i landet.

Vidare så insåg förmodligen Catalan riskerna med att befinna sig i landet, men chansade. Att ge sig ut förhållandevis inkognito rekommenderas inte i oroliga områden, MEN kan gå bra och om det går bra leda till viktiga avslöjanden/upptäckter.
Ibland går det dock dåligt och man kan hittas utan huvud i ett dike. Jag tror att samtliga med på resan var medvetna om riskerna och valde att gambla.
Det var dumt ur överlevnadssynpunkt men samtidigt modigt.
Citera
2017-03-30, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Usch, otäckt att läsa den här tråden. Det nya Sverige. Nattsvart, hjärtlöst, vars individer i det offentliga rummet oftast sedda med böjda nackar, stirrande i sina ~5" displayer. Ett j*vla mörker, detta. Tragiskt öde för FN-tjejen, oavsett om hon var militant feminist eller miljöpartist. Tankarna går till hennes familj och anhöriga. Själv hade jag knappast vågat sätta fot i denna del av Afrika, som det ser ut idag. Sen till er som skriver om karmans lag, väl underbyggt, verkligen väl underbyggt, suck. Ms. Z kan i alla fall sätta bragd i att hon inte dog bakom en datorskärm. Hon gav sig ut och såg världen, hur läskig den än var.

Kolla, det är samma 10-15 användare som skriver här och i andra trådar också. Kan namnge de flesta av dem. Eftersom de förmodligen inte har något liv utanför FB så trollar de på här halva dagarna. Undrar varför några av dem inte blir bannade efter att ha lagt sin 25:e offtopic/tramstråd.

Zaida var en hjälte som på sina korta tid här på jorden levde mer än vad många av tangentbordshatarna kommer att göra på hela sitt liv. Nu hoppas vi på mer information - var det regimen eller rövare som tog dem av daga?
Citera
2017-03-30, 10:14
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Det var ett jävla tjat om att bli gruppvåldtagen av hundratals personer och negerkukar i alla hål osv osv. Fy fan vad äckliga ni är. Om det är den här sortens män som ska stå mellan svenska kvinnor och "blattemännen med taskig kvinnosyn (lol)" så ser det fan mörkt ut i landet.
Tjatet är överdrivet men inte irrelevant. Vi vet hur det går till i sekter och kulturer från den delen av Afrika. Det är dokumenterat sedan länge.

Så det har att göra med trist realism och inte sexism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in