Kul att läsa om alla hjärnkirurger som här uttalar sig om vad lösningen är.
Läs trådstarten igen.
Firman som skulle laga motorn som fungerade när bilen kördes med egen motor till verkstaden.
"Hej, var ute körde och plötsligt tänder sig motor lampan och bilen går uselt. Får iväg den till verkstaden, dom felsöker bilen och får upp någon typ tändnings felkod"
Där vill man byta tändstift och tändspolar av någon orsak.
Hur kan man ens lita på att de mätt rätt att kompressionen saknas i en cylinder?
Hur kan man ens lita på att detta inte är fejk?
Så här skriver Ölhävaren i tidigare tråd.
"Hej, kämpar med min bil en Volvo v50-06 1.8F 26000mil som drar olja typ 1 liter 50 mil. Brukar ha kört på rekommenderade Castrol Edge 0w-30 men den dricker den som öl. Provade byta till tjockare Castrol Magnatec 5W-40 A3/B4 men den spydde den ut direkt. Började ryka ganska mycket, verkar som den oljan är förbränd nu efter fyllt på med gamla igen."
Om det är sant så har TS redan svaret, motorn är slut. R.I.P.
Mer från tidigare inlägg
"Komp testet visade 17 bar.. ska vara 10. Tror i.o.s det testet kan vara missvisande då den stått ute i tolv minus grader. Sedan direkt in för komp test. Sedan har Etanol bilar normalt högre komp vad jag läst och som det verkar fel olja i. Men vad vet jag är bara lekman. Kan gå allt ifrån några mil till något år till så är läget om inte jag lyckas få upp oljefilmen sa dom. "
https://www.flashback.org/t2799306
YES, kom igen nu alla hjärnkirurger och presentera total felanalys
Trött vevstake och krokig vev som jag skrev om var givetvis fejk men passar rätt bra in här
(jo jag kan en hel del om motorer)