2017-03-29, 21:48
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Under tiden syster U var tillsammans med PR ska de tre ha tillbringat en hel del tid ihop, umgåtts och gjort en hel del saker tillsammans. Naturligtvis hade Helena "egna" kompisar också. Men det finns ingen anledning att hänga ut deras namn här i tråden, tycker jag. I det här fallet tycker jag att det skulle vara ganska så långsökt att någon av de tjejerna skulle ligga bakom Helenas försvinnande. Finns ingenting som tyder på det.

Skran?

Har inte hört någonting om några ev. ätstörningar, om det är det du avser med "sk. ätproblem". Och även OM hon mot förmodan skulle ha haft det, vad skulle det ha haft för relevans för hennes försvinnande? (Eftersom du tar upp det i en fråga.)
Våran fetning.

En nyfiken fråga:
Menar du att det är uteslutet att någon kvinna skulle varit " delaktig " i själva brottet ?
Med den frågan menar vi även att det inte skulle kunna vara så att någon kvinna i ett tidigt skede visste eller förstod vad som hade hänt ?
Citera
2017-03-29, 22:17
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bickan
Våran fetning.

En nyfiken fråga:
Menar du att det är uteslutet att någon kvinna skulle varit " delaktig " i själva brottet ?
Med den frågan menar vi även att det inte skulle kunna vara så att någon kvinna i ett tidigt skede visste eller förstod vad som hade hänt ?

Jag pratar inte om någon kvinna, utan om någon av Helenas kompisar (som det var frågan om här). Jag ser det som långsökt att någon av dem skulle ha varit inblandad i Helenas försvinnande, då det inte finns något som talar för att det var så. Sedan har jag inte pratat om att något är uteslutet, utan att jag anser att det är långsökt.

Det kan kanske vara så att någon kvinna i ett tidigt skede visste eller förstod vad som hade hänt. Kompis till Helena eller någon annan kvinna. Jag har ingen aning, det blir bara spekulationer.

P.S. Du/ni får gärna svara på frågan jag ställde i PM, för nu verkar ni ju ha tid över (att skriva).
Citera
2017-03-29, 22:43
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag pratar inte om någon kvinna, utan om någon av Helenas kompisar (som det var frågan om här). Jag ser det som långsökt att någon av dem skulle ha varit inblandad i Helenas försvinnande, då det inte finns något som talar för att det var så. Sedan har jag inte pratat om att något är uteslutet, utan att jag anser att det är långsökt.
Svar: Då förstår vi hur du menar. Det är långsökt men inte uteslutet.

Det kan kanske vara så att någon kvinna i ett tidigt skede visste eller förstod vad som hade hänt. Kompis till Helena eller någon annan kvinna. Jag har ingen aning, det blir bara spekulationer.
Svar: Då förstår vi hur du menar. Vi vet inte heller, därför så utesluter vi inte något, även om det kan vara långsökt.

P.S. Du/ni får gärna svara på frågan jag ställde i PM, för nu verkar ni ju ha tid över (att skriva).

Vi såg ditt P.S.
B
Citera
2017-03-30, 09:38
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bickan
Våran fetning.

Nej inte för HA, hennes liv tog slut natten den 14 / 6 1992 !
Vi har inte tänkt glömma skiten ! ( Som du så osedvanligt osmakligt valt att formulera dig ).

Ibland ser man inte skogen för alla träd som står i vägen! (Kanske dags att rannsaka sitt egna ordval).

Detta är skit:

1: En tjej försvunnen, aldrig kommit tillbaks.
2: Polisen lyckas ej få fast ngn.
3: Polisen lyckas ej heller senare få fast ngn.
4: Polisen idag är ej intresserade av vad det verkar.
5: Vittnen finns till graverande uppgifter men som tycks vägra skriva i tråden.
6: Nära vän med graverande uppgifter vägrar delta i tråden.
7: Två utpekade män som fått (antagligen) ett h-e varav minst en av dom bör vara ganska säkert oskyldig.
8: Helenas föräldrar som delvis fått sina liv förstörda.

Jag skulle kunna fortsätta skriva ännu mer punkter hela dagen men det räcker så!
Tycker du att det är osmakligt av mig att kalla detta för skit så ok, det får stå för dig då!
Citera
2017-03-30, 20:26
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Ibland ser man inte skogen för alla träd som står i vägen! (Kanske dags att rannsaka sitt egna ordval).

Detta är skit:

7: Två utpekade män som fått (antagligen) ett h-e varav minst en av dom bör vara ganska säkert oskyldig.

Jag skulle kunna fortsätta skriva ännu mer punkter hela dagen men det räcker så!
Tycker du att det är osmakligt av mig att kalla detta för skit så ok, det får stå för dig då!

Hej!
Alla de punkterna och mer därtill som du nu skriver är vi helt med dig på är skit - för att formulera sig försiktigt. Det vi reagerade på var att du skrev - att man skulle glömma - hela skiten.
Det tycker inte vi att man skall göra framför allt för HA:s skull.
Vi delar speciellt din uppfattning att det är helt åt h-e att det finns personer, som faktiskt vet vad som hände, men som inte under 25 år orkat ta sig samman och gått till polisen med sina kunskaper.
Vi hoppas att eventuella - tala förbi varandra - missförstånd, härmed kan läggas till handlingarna.
Mvh
B
Citera
2017-03-30, 21:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Skit.

Citat:
Ursprungligen postat av Greensky

Detta är skit:

Delar helt din uppfattning att detta är skit som du här har räknat upp!

Det är verkligen skit att en ung kvinna försvinner och avlider utan att det blir uppklarat. Det är verkligen skit att hennes försvinnande har förblivit ett ouppklarat sådant.

Det är också skit att hennes föräldrar och systrar får leva med alla sina frågor utan att erhålla några svar.

HA blev förstås allra värst drabbad. Hon avled och kom att få en hemlig grav någonstans vilken aldrig får besök av nära och kära.

Allt är så fruktansvärt tragiskt!
Citera
2017-03-30, 22:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Det är verkligen skit att en ung kvinna försvinner och avlider utan att det blir uppklarat. Det är verkligen skit att hennes försvinnande har förblivit ett ouppklarat sådant.

Det är också skit att hennes föräldrar och systrar får leva med alla sina frågor utan att erhålla några svar.

HA blev förstås allra värst drabbad. Hon avled och kom att få en hemlig grav någonstans vilken aldrig får besök av nära och kära.

Skaraborg2, jag vill fråga dig en sak. Som du säkert har läst har jag i omgångar läst in mig på olika användares inlägg i tråden. Det har varit inlägg från Rednecksvedala, Atervandsgrand4, Ankia, Bickan med flera. Jag har även skummat igenom dina inlägg.

Du har väldigt ofta uttalat dig tvärsäkert om att gärningsmannen/gärningsmännen aldrig kommer att kunna hittas eller "sättas dit", du har väldigt ofta uttalat dig tvärsäkert om att Helenas kvarlevor aldrig kommer att kunna hittas - och så vidare. Jag undrar hur det kommer sig att just du så tvärsäkert vet allt detta? Du råkar händelsevis inte sitta med facit? Du har också på ett väldigt övertydligt sätt tagit parti för Atervandsgrand4, trots denna persons högst märkliga och misstänkta beteende i tråden. Vet du något om vem/vilka som ligger bakom Helenas försvinnande och därigenom vet att det här fallet inte kommer att få en lösning eftersom du vet att ingen kommer att berätta?
Citera
2017-03-30, 23:24
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Träd fram vill man bara säga..till den/dom skyldiga. Hur kan man vara så samvetslös. Hur kan dessa levt med detta genom alla dessa år. Ofattbart. Jag är inte alls insatt eller följt detta såväl men nog vet man väl vilka det kan röra sig om och vilka kretsar HA umgicks med då?
Citera
2017-03-31, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
UA....

Precis...
Citera
2017-03-31, 15:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingen vill åka fast.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Träd fram vill man bara säga..till den/dom skyldiga. Hur kan man vara så samvetslös. Hur kan dessa levt med detta genom alla dessa år. Ofattbart. Jag är inte alls insatt eller följt detta såväl men nog vet man väl vilka det kan röra sig om och vilka kretsar HA umgicks med då?

Så önskar man att skulle vara men så är det inte i verkligheten.

I en gammal deckare fann jag denna konversation mellan två personer:

"Tror ni hon skulle ljuga?
Om vad då?
Om ett mord.
Om hon är inblandad i det, menar ni?
Ja.
Det är klart hon skulle". "Vem skulle inte det?"

Så är det. Detta ligger i den mänskliga naturen för det mesta. Oftast vill ingen åka fast.
Citera
2017-03-31, 22:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Skaraborg2, i mitt inlägg 11744 ovan ställde jag en fråga till dig (eller några frågor på samma tema). Har du tänkt svara?
Citera
2017-04-01, 11:02
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Skaraborg2, i mitt inlägg 11744 ovan ställde jag en fråga till dig (eller några frågor på samma tema). Har du tänkt svara?
Han kanske inte är så sugen? Inte så skoj att bli indirekt anklagad för en person inte överhuvudtaget har med det här att göra. Hade du vetat och satt dig in i vem han är här på FB så hade du nog inte skrivit som du gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in