Citat:
Ursprungligen postat av
Henis
Jag ställde den här frågan som en hypotes. Men det ligger en stor del fakta i påståendet. Ofta krävs en nära relation för att utlösa en så kraftig händelse som ett mord.
Vem var Helenas bäste vän ? När ni skriver att UA och hennes pojkvän nästan alltid var med Helena låter det lite konstigt. Hon borde väl haft egna vänner. Hon ser dessutom ganska skran ut på en del bilder. Kan hon haft sk. ätproblem ?
Under tiden syster U var tillsammans med PR ska de tre ha tillbringat en hel del tid ihop, umgåtts och gjort en hel del saker tillsammans. Naturligtvis hade Helena "egna" kompisar också. Men det finns ingen anledning att hänga ut deras namn här i tråden, tycker jag. I det här fallet tycker jag att det skulle vara ganska så långsökt att någon av de tjejerna skulle ligga bakom Helenas försvinnande. Finns ingenting som tyder på det.
Skran?
Har inte hört någonting om några ev. ätstörningar, om det är det du avser med "sk. ätproblem". Och även OM hon mot förmodan skulle ha haft det, vad skulle det ha haft för relevans för hennes försvinnande? (Eftersom du tar upp det i en fråga.)