2017-03-29, 19:05
Medlem
Sanna.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
"Riktig islam" finner du i koranen och haditherna, och i dessa religiösa skrifter så uppmanas det till krig och terror mot otrogna på sida efter sida. Du vet inte vad du snackar om. Du är inte ens i närheten av att veta vad du snackar om. Tror du på fullaste allvar att muslimer skulle erkänna för dig att de vill se västvärlden gå under och att det istället upprättas ett muslimskt kalifat? Hela ideologin islam går ut på att upprätta ett globalt muslimskt kalifat - ummah - och för att nå dit så använder sig muslimer av lögn - taqiya - för att lättlurade människor som du själv inte ska veta vad som pågår. Jag säger det igen. En stor majoritet av världens muslimer föredrar sharialagar framför demokrati. Muslimer är inte som du och jag. De tror på andra saker. De har helt andra uppfattningar om vad som är rätt och vad som är fel. Inom muslimsk kultur så är hedersmord sanktionerade av hela släkten. Du fattar inte vilka krafter du har att göra med, och du vet inte vad du pratar om. Det är inte jag som behöver läsa på. Det är du.

Du är hjärntvättad långt bortom räddning. Du tycker mer synd om fullvuxna våldtäktsmän från Afghanistan än du gör om svenska barn som blir misshandlade och gruppvåldtagna av dem. Det är obegripligt hur djupt hjärntvätten sitter i vissa människor. Du skulle kunna hamna mitt uppe i en blodig terrorattack under ett pågående inbördeskrig samtidigt som du blir gruppvåldtagen och kallad svennehora av 12 asylsökare, och du skulle ändå rabbla ramsor om att muslimer minsann är snälla och precis som oss. Så djupt sitter hjärntvätten i dig.

Du bryr dig mer om våldtäktsmän än om våldtäktsoffer, och så kallar du dig själv feminist.

Patetiskt. Fullkomligt patetiskt.
Det är en myt att muslimer skulle vara mer våldsbenägna än vita män.. eftersom den myten florerar så mycket på detta forum som blir det en sanning för de flesta. Ännu ett exempel på hur dessa sterotyper av muslimer är en social konstruktion o ingenting annat.
för att minska våldet i samhället, speciellt våldet mot kvinnor och andra utsatta grupper (muslimer exempelvis) måste vi arbeta med vilka värden vi vill ska höjas upp i samhället. Genuspedagogik och lektioner i sociologi i grundskolan är en början o mer terapi för brottslingar är en annan lösning.

Skickka hem barn till Afghanistan är en förlust för det svenska samhället.. och det är en frukstansvärd handling.. vi har en åldrande befolkning och vi behöver fler inom omsorg och vård. Dina konspirationsteorier att muslimer försöker ta över Europa är en mynt för att sprida hat. Vi behöver muslimer för att sveriges samhälle ska gå runt.
Citera
2017-03-29, 19:11
Medlem
Sanna.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Säger idioten som börjar prata off-topic. F! är ett litet skitparti med sjuka följare.
Nej vi är ett parti som står för allas lika värde och rättigheter.. vi bryr oss inte om du är svart eller vitt eller blå, för oss är alla lika mycket värda.
Citat:
Ja många unga är outbildade inom politik och kan rösta lite galet. Annars skulle F! eller MP inte ens finnas.
Mp har tappat väljare efersom dom valde att begränsa den svenska humana flyktingpolitiken. den rödgröna regeringen tar inte sitt uppdrag på allvar när de skickar tillbaka barn till krigsländer... vi måste säkerställa våra öppna gränser.
Citat:
De enda som har rätt till vård i Sverige är medborgare eller de med rätt försäkringar.
nej, alla människor har rätt till liv, det är en mäsnklig rättighet, kolla upp det. och för att leva ett bra liv behöver man kvalitetssjukvård och det måste vi erbjuda alla.
Citat:
Alla ickemedborgare kan utvisas, svenskar kan det inte.
jag vet, men ni rasister utvisar hellre barn än vita kriminella svenskar. rasisthyckleri.
Citat:
Medborgarskap är en rätt. Samt en skyldighet. Alla har inte rätt att bo i Sverige. Punkt slut.
jo, du har ingen rätt hindra folk från att bo, leva och umgås vad den än önskar. Det är inte din rätt, så sluta med att skriva dessa maktgalna inlägg.
Citat:
Om du inte visar bevis på dina moskébesök tror jag du trollar.
Hur ska jag bevisa? ta kort?
Citera
2017-03-29, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sanna.J
Nej vi är ett parti som står för allas lika värde och rättigheter.. vi bryr oss inte om du är svart eller vitt eller blå, för oss är alla lika mycket värda.

Mp har tappat väljare efersom dom valde att begränsa den svenska humana flyktingpolitiken. den rödgröna regeringen tar inte sitt uppdrag på allvar när de skickar tillbaka barn till krigsländer... vi måste säkerställa våra öppna gränser.
nej, alla människor har rätt till liv, det är en mäsnklig rättighet, kolla upp det. och för att leva ett bra liv behöver man kvalitetssjukvård och det måste vi erbjuda alla.

jag vet, men ni rasister utvisar hellre barn än vita kriminella svenskar. rasisthyckleri.
jo, du har ingen rätt hindra folk från att bo, leva och umgås vad den än önskar. Det är inte din rätt, så sluta med att skriva dessa maktgalna inlägg.

Ni vet låta våldtäktsmän får stanna efter avtjänat straff. Hur vidriga är ni på en skala?

Ni är antagligen emot att 1% kriminella skall betala sina skottskador i förskott, dvs står man utanför systemet och få en skottskada, så får man betala för den casch i förskott, dvs skattebetalarna skall inte behöva betala för gäng kriminellas skottskador, utan det gör den gängkriminelles familj eller den gängkriminell själv.

Skillnad är att vita svenskar har rätt att leva i Sverige, medan muslimer har inte det.
Senast redigerad av 53280 2017-03-29 kl. 19:22.
Citera
2017-03-29, 19:21
Bannlyst
Citat:

Så gratis sjukvård i Korea, Brasilien eller Kanada är en mänsklig rättighet?
Citera
2017-03-29, 19:23
Medlem
Internpostkuverts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Smythe
Ja, visst blir det. Det påminner i det närmsta om en sån där Nord Koreansk tourguide som måste få besökarna att gråta inom 10 minuter, och så står de där alla o gråter o skriker tillsammans. Det är bara något så oerhört absurt och surrealistiskt över det.
Fick också klara Nord-Korea propagandavibbar :-(
Citera
2017-03-29, 19:25
Medlem
Citat:
Skickka hem barn till Afghanistan är en förlust för det svenska samhället.. och det är en frukstansvärd handling.. vi har en åldrande befolkning och vi behöver fler inom omsorg och vård. Dina konspirationsteorier att muslimer försöker ta över Europa är en mynt för att sprida hat. Vi behöver muslimer för att sveriges samhälle ska gå runt.

Finner det lite svårt att ta dej på allvar när du skriver sådant, Sanna.
Är för det första inte religionen egal för dig när det kommer till flyktingmottagning?
Varför skriver du att Sverige behöver flyktingar av just en viss religion?
Blir också lite brydd över att du resonerar att nysvenskarna per automatik ska ta lågstatusarbeten inom vård och omsorg. Du verkar själv i färd med att paketera in människor i fack och kategorier, någonting du i tidigare inlägg framhåller som negativt.
Detta tal om "den vite mannen" låter också väldigt illa för att komma från ett parti som stoltserar med sin humanism. Hudfärgen spelade ju ingen roll eller hur?
Två fel blir inte ett rätt.
Men du ska ha kudos för att du talar mot trådens konsensus utan att hänfalla till kraftord.
Citera
2017-03-29, 19:26
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Åter till ämnet som är polisens utvisningsinsats och flyktingorganisationernas/nätverkens protest, inte F! eller annan partipolitik.

/Moderator
Citera
2017-03-29, 19:27
Medlem
Sanna.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Ni vet låta våldtäktsmän får stanna efter avtjänat straff. Hur vidriga är ni på en skala?

Ni är antagligen emot att 1% kriminella skall betala sina skottskador i förskott, dvs står man utanför systemet och få en skottskada, så får man betala för den casch i förskott, dvs skattebetalarna skall inte behöva betala för gäng kriminellas skottskador, utan det gör den gängkriminelles familj eller den gängkriminell själv.

Skillnad är att vita svenskar har rätt att leva i Sverige, medan muslimer har inte det.
Okej då är du rasist, då vet vi alla i tråden. Du anser att vita har rätt till sjukvård, utbildning och bostad.. men inte muslimer.

För mig är det essentiellt att alla har rätt till sjukvård oavsett hudfärg eller rasifiering.. vi kan inte låta er rasister styra samhället och skicka tillbaka barn till krig i Afghanistan. de människor, om det är vita eller svarta, som våldtar kommer att hjälpas i det svenska rättssystemet.
Citera
2017-03-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Så gratis sjukvård i Korea, Brasilien eller Kanada är en mänsklig rättighet?

Sverige är en humanitär stormakt som har ambitioner att bli en moralisk supermakt.

Vi borde gå i bräschen.
Citera
2017-03-29, 19:32
Medlem
Citat:
Det är en myt att muslimer skulle vara mer våldsbenägna än vita män.. eftersom den myten florerar så mycket på detta forum som blir det en sanning för de flesta. Ännu ett exempel på hur dessa sterotyper av muslimer är en social konstruktion o ingenting annat.
för att minska våldet i samhället, speciellt våldet mot kvinnor och andra utsatta grupper (muslimer exempelvis) måste vi arbeta med vilka värden vi vill ska höjas upp i samhället. Genuspedagogik och lektioner i sociologi i grundskolan är en början o mer terapi för brottslingar är en annan lösning.

Dåre.........
Vad ska hända med Afghanistan, nån som vet det?
Och vilka barn pratar du om?
Genusvetenskapen har bestämt hur framtiden skall se ut, ungefär
som när Jehovas Vittnen talar om att Jorden skall gå under ett bestämt datum, vilket dom
gjort ett antal gånger och alltid fått flyttat fram till "nästa gång" och Då SMÄLLER det.
Det finns ett antal människor i Europa som behöver jobb, låt oss börja med dom.
Rolig film det där på YouTube, en hoper empatiska kvinnor i sin bästa ålder, redo att "hjälpa"
Nää, lura någon annan.......
Citera
2017-03-29, 19:40
Medlem
Chimichangas avatar
Kommunismen är verkligen vidrig. Alltid lika lockande för unga idealister som vill "förändra samhället". Så många miljoner människor som har fått lida i denna ideologis namn. Partier som F! är så bottenlöst vidriga med sina tomma löften och politiska agenda! En politik som skulle sända det här landet i fördärvet.

Man kör med sitt hjärndöda malande om alla ska få allt och alla har rätt till allt, rättvisa och fred på jorden lalala. Samtidigt ska de som bidrar mest till välståndet i det här landet och som möjliggjort den välfärd kommunisterna vill rasera, alltid skuldbeläggas och utgöra fiende nr 1!
Citera
2017-03-29, 19:46
Medlem
Citat:

Försöker någon bosätta sig i min bostad utan mitt tillstånd så skjuter jag ihjäl vederbörande. Skulle dina likar på allvar sätta er på kant med mig så skulle jag döda er. Sverige är ett stort land och det finns så många synsätt och sätt att hantera hot att du kan inte ens föreställa dig, lilla snuttefilten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in