2017-03-29, 17:27
Medlem
Sanna.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Är du medveten om att 23% av jordens befolkning är muslimer? Tror du att Europa kan "rädda dom". Sanningen är att de behöver börja använda kondomer. Idag föds det 20 ggr fler muslimer enbart i Europas muslimska grannländer än i Europa, År 1900 var siffran 1:1. I Afghanistan fanns det 5 miljoner år 1900. Precis som i Sverige. Idag är Afghanerna 30 miljoner trots att de är totalt ofömögna att ens kaffa kolhydrater till den egna befolkningen. Den Muhammedanska världen måste ta EGET ansvar och införa en enbarnspolitik som i Kina. Europa kan omöjligt vara en avstjälpningsplats för deras egengenerarade problem. Idag kan Europa ta emot 50 miljoner muhammedaner om året och det svämmar ändå över. Om 10 år är Afghanerna 50-60 miljoner. - Inser du inte att det aldrig tar slut och att flödet bara eskalerar. - Tänk människa tänk. - Enbart i Kairo bor det idag närmare 100 miljoner. Om 10 år är de 150 miljoner - Vill du verkligen att de alla skall komma hit? Vad löser det? Abolut INGENTING.
Jag har talat med många muslimer och även besökt moskeer och talat med imamer. Det är tydligt att dessa muslimer inte ställer sig bakom terrordåd och liknande. Jag skulle vilja påstå att folk som använder islam för att begå terrorbrott inte är muslimer egentligen. Sverige är ett sekulärt land och det utgör inget problem om muslimer kommer hit och föder upp barn.. det är bra eftersom vi har en åldrande befolkning och desto fler händer i vården desto bättre. Jag och fi tänker vägra att skicka tillbaka dessa människor till krig!
Citera
2017-03-29, 17:27
Medlem
deadsets avatar
Sanna skiter i att svenska småflickor blir gruppvåldtagna av afghaner. Det viktigaste för Sanna är att afghanerna till varje pris ska stanna i Sverige. Det är sann feminism det.
Citera
2017-03-29, 17:30
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanna.J
Jag anser att vi inte ska skicka tillbaka någon till krig och elände. Min poäng är det är tydligt att många i denna tråd hellre skickar flyktingbarn till döden än att skicka svenska vita kriminella män till döden.. Jag kallar det rasism.

Det ser bra ut. Men kan tyvärr inte nå upp till 10 procent (vårat mål ) över en natt, utan det krävs tid o engagemang. Opinionsundersökningar är inte bra på att mäta oss.. de brukar underskatta oss och därför tror jag att vi kommer in i riksdan på kanske 4-6 procent efter valet. Jag är redan taggad!

Fast du måste sätta in dessa människor i en kontext. Om sitt hemland har blivit bombat och man har förlorat hus och familj går det inte längre att beskylla dessa människor för hur de väljer att sörja. När dessa traumatiserade människor återvänder måste en handlingsplan träda i kraft där vi ger psykisk vård och omhändertaga. Att skicka tillbaka dessa människor löser inte problemet.

Där visade du att du är ett officiellt troll. FI och MP överskattades i valet som tur är Om det är ett parti som underskattades är det SD. Det är klart att det är svårt att mäta FI när media inte ger en klar bild över hur litet stöd FI har i verkligheten.

Det finns många länder som är osäkra och saknar framtid. Afghanistan är ett land som fått miljarder i bidrag precis som Rumänien. Varför kämpar ni för att montera ner asylrätten och inte följa FN:s stadga och andra avtal som Sverige skrivit på.

Vita svenska män. Ser man hudfärg och nationalitet är man rasist.
Citera
2017-03-29, 17:33
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Jag har talat med många muslimer och även besökt moskeer och talat med imamer. Det är tydligt att dessa muslimer inte ställer sig bakom terrordåd och liknande. Jag skulle vilja påstå att folk som använder islam för att begå terrorbrott inte är muslimer egentligen.

Jag skulle vilja påstå att du inte har en jävla susning om vad du snackar om. Det sker muslimska terrordåd varje dag. Samtliga över 50 muslimska länder i världen tillämpar sharialagar i större eller mindre grad. En stor majoritet av världens muslimer föredrar sharialagar framför demokrati. En majoritet av brittiska muslimer vill förbjuda homosexualitet via lagstiftning. Det uppmanas till krig och terror mot icke-muslimer på sida efter sida i koranen och haditherna. De flesta moskéer i västvärlden finansieras av Saudiarabien och fylls med wahhabistisk litteratur och propaganda. Femtiotusen muslimer i England tankade hem Islamiska Statens terror-manual förra året.

Gå och lägg dig. Dina inlägg retar gallfeber på mig.
Citera
2017-03-29, 17:34
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Vi ska inte skicka hem någon, alla har rätt till vård, oavsett hudfärg. därför kommer även somalier att få vård och utbildning i sverige om de begår brott, precis som alla andra.

Alla har rätt till vård?

Någon måste utbilda sig till läkare, betala för läkemedel, instrument, bygga sjukhus. Det är ingen medfödd rättighet att någon ska göra det utan ersättning. Likaså med utbildning - det är en tjänst vi betalar för. Även om någon var villig att undervisa gratis skulle det inte vara en rättighet
Citera
2017-03-29, 17:35
Medlem
Citat:
Jag har talat med många muslimer och även besökt moskeer och talat med imamer. Det är tydligt att dessa muslimer inte ställer sig bakom terrordåd och liknande. Jag skulle vilja påstå att folk som använder islam för att begå terrorbrott inte är muslimer egentligen. Sverige är ett sekulärt land och det utgör inget problem om muslimer kommer hit och föder upp barn.. det är bra eftersom vi har en åldrande befolkning och desto fler händer i vården desto bättre. Jag och fi tänker vägra att skicka tillbaka dessa människor till krig!

Demografiutmaningen går ej att ducka för som vissa länder har valt att göra. När deras befolkning blir gamla och behöver vård är det de som får betala priset för att de valt att stänga dörren till omvärlden.

Vården bärs upp av invandrare idag. Det är en sektor som är helt beroende av invandring. Det ska vi vara tacksamma över.
Citera
Medlem
Jag VET att att de skendräktiga tanterna och FI ALDRIG skulle acceptera att medelålders svenska män skulle få betalt för att nanna 25 åriga asylsökande brasilianskor och thailändskor som lekte fjortisar i små klänningar och pippilotter och tvätta deras trosor. Det skulle ALDRIG tolereras. Men när skendräktiga kärringar på löpen gör exakt samma sak är det "allas lika värde".

Allt snack om att "de tar hand om barn" är svammel. PK-tanterna tar inte hand om våra pensionärer eller bryr sig om dom. Givetvis är det snippan, instinkter och hormonerna som styr.

Skendräktiga kvinnor kommer nog att få passa sig en dag. Lär av historien. Krigshjälten från Norge. Max Manus. Hjälten som hatade nazister mer än allt annat. I hans memoarer skriver han att han bara hatade en sak mer än nazisterna och det var de norska kvinnor som var med med de unga nazisoldaterna. Förrädarna, medlöparna. - Historien visar att det en dag kommer konsekvenser. Gatlopp och rakade huvuden är en av dem. Enkel biljett till nåt arabland/Afghanistan är en annan. Även män styrs av hormoner.
Citera
Medlem
Sanna.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Nej, det gör ni inte. Jag tänker inte nedvärdera mig själv till att ta till maktspråk och okvädingsord i den här diskussionen, men du titulerar dig som ung kvinna, jag titulerar mig inte som något av dem, så du får kalla mig för "lilla gubben" om du vill, men det är inget argument. Möjligen ett argumentationsfel dock då du egentligen bara slänger ur dig ett postulat och i samma andetag nedvärderar motparten.
Då vet jag vilken nivå vi håller oss på.

Ja, det där fenomenet är världsomfattande. Jämför du skolval med reella val så ser man att unga röstar på mer känslomässigt attraktiva partier, men sedan när de växer upp så tenderar detta att skifta till att bli mer högerorienterat sett över hela spektrumet. Att unga röstade för att stanna i EU och på Hillary visar på att vi håller med varandra om det där, men det är fortfarande inget argument till vad som är rätt eller fel.
Det är ju ett absurt argument att hävda att man har mer rätt bara för att man är ung. Då har ju motsatt argument mer stöd, men är fortfarande ett argumentationsfel.
Kom med argument istället.

Du har inte presenterat någon slags analys eller empiri för något du påstått hittills. Du bara upprepar att "unga" kommer "krossa" "rasister" och "troll". Ska vi kolla på siffrorna så finns det ingen sådan trend i nuläget, och inget som indikerar att det kommer bli så heller. Tvärtom.

Sen gör du det igen, du upprepar att Fi är framtiden eftersom; de är unga, medvetna och empatiska. Hur härleder du ett trendskifte ur den nuvarande trenden ur det faktumet att Fis väljare har låg ålder, är "medvetna", vilket du gärna får definiera, och är empatiska? Jag är också empatisk. Jag skulle hävda att jag är mer empatisk än du då jag tror du är mer intresserad av att anses vara empatisk, än jag som lagt ner tid och offrat saker för att hjälpa så många som möjligt på det sättet jag tror är rätt. Motivera, konkretisera.

Nej, jag kallade dig inte rasist, jag sa att det du skrev var rasistiskt.

Jag vill inte skicka tillbaka barn i krig. Det är ingen som vill, och det är ingen som gör det heller. De som skickas tillbaka är varken barn eller skickas tillbaka i krig. Det är olagligt i nuvarande läge dessutom.

Varför har jag skuld för någonting jag inte gjort, som någon helt annan gjort i en helt annan tid än mig? Varför har jag kollektivt ansvar i egenskap av min hudfärg för vad mina förfäder har gjort tidigare? Varför har jag ansvar för vad vita gör idag? Varken jag eller någon annan har deltagit i koloniseringen eller slavhandeln.

Ja, jag vill hjälpa fler än dig. Mer effektivt.

Konceptet "rasism" är inte på något sätt i motsatsförhållande till ett "patriarkat" eller ej eftersom definitionen inte innebär någonting gällande det.
Välkänt fenomen att förra generationen alltid kommer fasa över vad ungdomen står får för. Vi är frisk fläkt och kommer att sätta oss emot racismen i samhället och speciellt patriarkatet. Som jag sa.. det är tydligt att unga människor röstar med ett öppet hjärta och för ett öppet europa. Alla kan såklart ändra sin åsikt när dom blir äldre, men att gå från en feminist till en rasist är inte troligt.

Jag tror inte att jag behöver förklara för dig varför människor som jag och fi är mer empatiska än dig. Du vill skicka tillbaka barn till krig och hindra flyktingar från att leva ett drägligt liv i sverige, jag vill precis tvärtom. Alla ska ha rätt till trugghet, säkerhet och utbiflining. Du verkar inte ha något problem med att vi just nu låter människor leva i förhållanden som kan liknas med Auschwits koncentrationsläger. Här har du din empiri gubbe lilla.
Citera
2017-03-29, 17:40
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ja, här en fråga!

Hade du varit okej med om polisen omhändertog ditt barn och skickade henom till krigens helvete? Nej jag tänkte väl det.. så vi kanske ska kolla oss själva i spegeln och tänka över vad dina åsikter och vidriga politik gör med riktiga människor av kött och blod. Rätten att leva i ett fredligt och säkert samhälle är värden varken jag eller fi tänker tumma på.

För det första är det inget krig i Afghanistan.

Ja om mina barn befanns sig i Afghanistan så skulle jag vara jätteglad och tacksam om afghanska myndigheter skickade hem dom så att dom fick vara med sin familj och i ett samhälle som dom är vana och uppväxta i istället för att vara med en massa muslimskägg i centralasien.

Svergie är svenskarnas land. Afghanistan är afghanernas land.
Citera
2017-03-29, 17:46
Medlem
de.Montforts avatar
https://mobile.twitter.com/ViktorBanke/status/847075337217495041

Här är en av dom som kämpar för ensamkommande. Thomas Bodströms advokatbyrå Banke nu jobbar som advokat för drog förra året in ca 2 miljoner kronor bara i asylmål. Jag har inte sett en aktivist som inte tjänar grova pengar engagera sig.

https://ledarsidorna.se/2016/09/asylmalen-en-guldgruva-for-advokater/
Citera
2017-03-29, 17:49
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Välkänt fenomen att förra generationen alltid kommer fasa över vad ungdomen står får för. Vi är frisk fläkt och kommer att sätta oss emot racismen i samhället och speciellt patriarkatet. Som jag sa.. det är tydligt att unga människor röstar med ett öppet hjärta och för ett öppet europa. Alla kan såklart ändra sin åsikt när dom blir äldre, men att gå från en feminist till en rasist är inte troligt.

Jag tror inte att jag behöver förklara för dig varför människor som jag och fi är mer empatiska än dig. Du vill skicka tillbaka barn till krig och hindra flyktingar från att leva ett drägligt liv i sverige, jag vill precis tvärtom. Alla ska ha rätt till trugghet, säkerhet och utbiflining. Du verkar inte ha något problem med att vi just nu låter människor leva i förhållanden som kan liknas med Auschwits koncentrationsläger. Här har du din empiri gubbe lilla.

Hehe... Det handlar inte om att "fasa över" vad ungdomen står för. Det är inte det detta indikerar. Det indikerar att äldre människor tänker mer rationellt än unga som är mer känslostyrda.
Ja, alltså jag tror förvisso inte att Fi kommer in i riksdagen nästa val, men jag hoppas det precis lika mycket som du. Även om du nog inte förstår det själv så skulle det gynna mina intressen mer än dina eftersom mitten skulle tendera att röra sig bort från ytterligheterna som är mer irrationella och känslostyrda. Samtidigt skulle eran retorik bli välkomnat nu i tider av kris som motpart till det jag säger då alternativen för en utomstående vuxen väljare kommer bli mer uppenbart.

Ja, det är väl så långt du och jag kommer komma antar jag. Du röstar för "öppenhet", "godhet", "kärlek", "fred", "kattungar" och "regnbågar", medans jag är dum. Vi återkommer lite till punkten med att det skulle gynna mina intressen mer än dina om Fi kom in i riksdagen, så jag håller tummarna med dig där tillsammans på valnatten.

Jo, du behöver förklara varför du är mer empatisk än mig. Hittills har du faktiskt inte förklarat något. Absolut 0% har du bemött på annat sätt än med känsloargument. Så förklara. Mitt sätt, via UNHCR och andra hjälporgan är mer effektivt och räddar fler liv. Det är mitt argument. Fler liv. Även fler som får gå i skolan, och fler som får leva i trygghet. Vad är ditt motargument?

Din linje leder inte till det du önskar. Min linje leder till det både du och jag önskar men utan bekostnad av oss själva, och genom att det inte blir riktigt lika bra för personerna vi hjälper som om de får komma till Sverige, tills Sverige hamnar på samma nivå som de vi försöker hjälpa, men i utbyte så kan vi hjälpa många, många, många miljoner fler med direkt livsuppehållande åtgärder, utbildning, jordbruk osv..

Jag har redan svarat på det där med att skicka tillbaka barn i krig.

Det där är inte empiri.

"Sverige" stavas med versal i början. Någon måtta får det lov att vara.
Senast redigerad av Bara-Robin 2017-03-29 kl. 17:58.
Citera
2017-03-29, 17:52
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:

FI är rasister som högtidligt skiter i förhållandet för kvinnor och barn både i Sverige och utomlands. Viktigare att uppröras över sexistisk skämt än att se hedersvåld hedersmord och gruppvåldtäkter. Afghanistan må vara ett av många värdelösa länder det råder dock inte krig där. Vars fanns eran empati när en 12årig pojke våldtogs av gubbarn som ljugit om åldern? Eller när barn svälter och mördas i flyktingläger och hemma i länderna. Vars finns eran empati för barn och kvinnor som är kvar eller fattiga som inte har råd att fly.

När jag skriver barn menar jag barn inte gubbarn på 18+
Ni FI:are skulle må bra av att se filmen wag the dog från 90-talet.
Senast redigerad av de.Montfort 2017-03-29 kl. 17:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in