Citat:
Vi håller oss till empirisk fakta, lilla gubben.. dom unga röstade för att stanna kvar i Eu i Storbritannien och dom unga röstade för Hillary Rodham Clinton överlägset över Trump. Så håll dig till empirisk fakta och inse att ungdomen kommer att krossa er rasister och troll. Fi är framtiden eftersom dom består av unga, medvetna och empatiska människor som vill hjälpa alla människor... oavsett hudfärg, religion eller från vilket land man kommer ifrån. Du kallar mig rasist, men det är inte jag som vill skicka tillbaka barn till krig endast för att de är rasifierade, men det vill du.
du kanske borde läsa på lite om kolonialismen och den vita mannens slavhandel? Vi har ställt till det för fredliga människor runt om världen och nu måste vi hjälpa dom. Förresten går det inte att vara rasitisk mot vita män eftersom vi lever i ett patriarkat.
Här kan du läsa på lite: http://feministisktinitiativ.se/
du kanske borde läsa på lite om kolonialismen och den vita mannens slavhandel? Vi har ställt till det för fredliga människor runt om världen och nu måste vi hjälpa dom. Förresten går det inte att vara rasitisk mot vita män eftersom vi lever i ett patriarkat.
Här kan du läsa på lite: http://feministisktinitiativ.se/
Nej, det gör ni inte. Jag tänker inte nedvärdera mig själv till att ta till maktspråk och okvädingsord i den här diskussionen, men du titulerar dig som ung kvinna, jag titulerar mig inte som något av dem, så du får kalla mig för "lilla gubben" om du vill, men det är inget argument. Möjligen ett argumentationsfel dock då du egentligen bara slänger ur dig ett postulat och i samma andetag nedvärderar motparten.
Då vet jag vilken nivå vi håller oss på.
Ja, det där fenomenet är världsomfattande. Jämför du skolval med reella val så ser man att unga röstar på mer känslomässigt attraktiva partier, men sedan när de växer upp så tenderar detta att skifta till att bli mer högerorienterat sett över hela spektrumet. Att unga röstade för att stanna i EU och på Hillary visar på att vi håller med varandra om det där, men det är fortfarande inget argument till vad som är rätt eller fel.
Det är ju ett absurt argument att hävda att man har mer rätt bara för att man är ung. Då har ju motsatt argument mer stöd, men är fortfarande ett argumentationsfel.
Kom med argument istället.
Du har inte presenterat någon slags analys eller empiri för något du påstått hittills. Du bara upprepar att "unga" kommer "krossa" "rasister" och "troll". Ska vi kolla på siffrorna så finns det ingen sådan trend i nuläget, och inget som indikerar att det kommer bli så heller. Tvärtom.
Sen gör du det igen, du upprepar att Fi är framtiden eftersom; de är unga, medvetna och empatiska. Hur härleder du ett trendskifte ur den nuvarande trenden ur det faktumet att Fis väljare har låg ålder, är "medvetna", vilket du gärna får definiera, och är empatiska? Jag är också empatisk. Jag skulle hävda att jag är mer empatisk än du då jag tror du är mer intresserad av att anses vara empatisk, än jag som lagt ner tid och offrat saker för att hjälpa så många som möjligt på det sättet jag tror är rätt. Motivera, konkretisera.
Nej, jag kallade dig inte rasist, jag sa att det du skrev var rasistiskt.
Jag vill inte skicka tillbaka barn i krig. Det är ingen som vill, och det är ingen som gör det heller. De som skickas tillbaka är varken barn eller skickas tillbaka i krig. Det är olagligt i nuvarande läge dessutom.
Varför har jag skuld för någonting jag inte gjort, som någon helt annan gjort i en helt annan tid än mig? Varför har jag kollektivt ansvar i egenskap av min hudfärg för vad mina förfäder har gjort tidigare? Varför har jag ansvar för vad vita gör idag? Varken jag eller någon annan har deltagit i koloniseringen eller slavhandeln.
Ja, jag vill hjälpa fler än dig. Mer effektivt.
Konceptet "rasism" är inte på något sätt i motsatsförhållande till ett "patriarkat" eller ej eftersom definitionen inte innebär någonting gällande det.
Senast redigerad av Bara-Robin 2017-03-29 kl. 17:26.
Senast redigerad av Bara-Robin 2017-03-29 kl. 17:26.
Jag tycker nästan synd om gubbarnen som utnyttjas sexuellt av sexuellt svältande batikhäxor.
...