2017-03-19, 16:08
Medlem
Farmakologis avatar
Vad tycker massorna om Buprenorfin Actavis ?

PS fridhemsson på svampen använder en annans foto för sina suboxone så ni är medvetna. Det är jag som tagit fotot och har originalet.

Har INGET sammarbete med någon så vet hur han har nerven att röva åt sig mitt foto jag skickade fanskapet som ett första handslag som han sedemera utnjyttjadje till egen del. Sprid gärna denna info då det inte finns många med det foto tillfället på nätet.
Senast redigerad av Farmakologi 2017-03-19 kl. 16:11.
Citera
2017-03-20, 14:05
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manoz
Gick ej att köra en Edit..
Till min fråga, är det jätte stor skillnad att smälta dom under tungan än att snorta? Har nämligen enbart snorta subutexen. Kanske för många herrans års sedan men det har man ju inget minne av hur effekten blev.

Enligt mina experiment är det väldigt stor skillnad. Testade suboxone-filmen sublingualt och var uppe i runt 3mg utan varken större verkningar eller biverkningar.
Noll tolerans och sist jag snortade räckte 1mg gott och väl en hel dag.
Citera
2017-03-21, 09:59
Medlem
Jag har käkat sub sedan i höstas och varit uppe på 4mg som jag långsamt trappar ur. Väldigt många tycker ju att man inte känner nåt av suben när man tar den regelbundet och visst jag blir ju inte hög som man blir om man tar nån gång då och då, men jag känner den tydligt, mindre ångest, sover bra osv.

En annan grej jag har märkt är att man faktiskt känner mer på 2mg/dag än 4mg/dag.

Nån annan som upplevt samma sak?
Citera
2017-03-23, 22:53
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Jag har käkat sub sedan i höstas och varit uppe på 4mg som jag långsamt trappar ur. Väldigt många tycker ju att man inte känner nåt av suben när man tar den regelbundet och visst jag blir ju inte hög som man blir om man tar nån gång då och då, men jag känner den tydligt, mindre ångest, sover bra osv.

En annan grej jag har märkt är att man faktiskt känner mer på 2mg/dag än 4mg/dag.

Ja, jag känner likadant..
Citera
2017-03-24, 00:06
Medlem
Hvitarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture

Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Ja, jag känner likadant..
Det är för att norbuprenorfin, en av buprenorfinets aktiva metaboliter, är en full opiat-agonist, och äver binder till deltareceptorerna i hjärnan. Buprenorfinet i sig är en delta-antagonist, men i små doser av buprenorfin så kommer norbuprenorfinet alltså att kunna fästa vid deltareceptorerna, men vid högre doser så blir buprenorfinet för stark och slår ut norbuprenorfinet som därmed förlorar sin effekt. Norbuprenorfinet ger även potentiellt en högre känsla av eufori, än buprenorfin.
Citera
2017-03-24, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hvitarr
Det är för att norbuprenorfin, en av buprenorfinets aktiva metaboliter, är en full opiat-agonist, och äver binder till deltareceptorerna i hjärnan. Buprenorfinet i sig är en delta-antagonist, men i små doser av buprenorfin så kommer norbuprenorfinet alltså att kunna fästa vid deltareceptorerna, men vid högre doser så blir buprenorfinet för stark och slår ut norbuprenorfinet som därmed förlorar sin effekt. Norbuprenorfinet ger även potentiellt en högre känsla av eufori, än buprenorfin.
Wow tack för detta! Detta förklarar sannerligen saken.
Citera
2017-03-25, 23:54
Medlem
Jag tog 0,5 mg buprenorfin nasalt kl 19:00 ikväll. Det är första gången jag testar det och jag känner mig jävligt skön på det må jag säga!

Jag har läst på FASS att man ska akta sig för att blanda det med andra substanser som är lugnande, t.ex. benso och annan hypnotika. Jag brukar ta zolpidem varje natt för att jag lider av sömnbesvär och jag tänkte att det är väl lugnt, det kommer att ha gått ur tills jag ska lägga mig. Men så läser jag nu att halveringstiden är upp till ett par dygn!

Så snälla, om någon kan svara på denna fråga skulle jag bli väldigt tacksam: Är det farligt om jag tar 10 mg zolpidem om ett par timmar och sen går och lägger mig? Riskerar jag att få andningsdepression då?
Citera
2017-03-26, 15:22
Medlem
Fan vad skumt. Testade sub, 0,7-1mg och noddade jävligt bra. Dock var euforin väldigt svag, mycket svagare än på tram. Kanske ska testa 0,5 nästa gång?
Citera
2017-03-27, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hvitarr

Tack som fan för denna info! Du gav mig motivationen jag behöver för att trappa ner, detta förklarar varför det inte spelar någon roll om jag suger i mig en hel B.8a, halv eller 2mg.. Det man kände i början är borta för länge sen, nu blir jag "normal" med en droppe välmående som tar mig igenom dagen. Hur skulle ni göra för att trappa ner från 4mg/dag till 0.5mg?

Tack åter igen
Citera
2017-03-28, 21:39
Medlem
Hejsan!

Jag har kommit över lite sub ca 2mg som jag tänkte ta strax. Men det är så att jag har knaprat lite imovane under dagen, senaste var väl för drygt 6h sen (fråga mig inte varför för det vet jag inte).

Är det då lungt tror ni om jag tar dessa 2mg?
Tänker på andningsdepp o.s.v.

Edit:
Jag har ingen tolerans på sub, var väldigt längesedan jag tog det. Och imovane brukar jag ha som sömnmedel, (en 7,5mg tablett) vilket jag inte tagit på ungefär en vecka.

Mvh!
Senast redigerad av Dumpventilen 2017-03-28 kl. 21:47.
Citera
2017-03-28, 23:57
Medlem
Testa en liten lina först, Det ska inte vara några problem.
Citera
2017-03-29, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramms
Testa en liten lina först, Det ska inte vara några problem.

jag tog allt direkt för ungefär en timma sen, men tror du det kan vara lugnt ändå att lägga mig och sova om några timmar? Har ju läst andra som tagit tyngre opis och tyngre benso hejvilt. Och inte läst någon kommentar då att dom t.ex. ska tänka på det med andningsdeppen o.s.v.
Men annars, går väl inte att känna eller "prova" om de finns risk för det?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in