• 1
  • 2
2017-03-23, 17:03
Medlem
-spitzlix-s avatar
Halloj. Skulle backa upp bilen idag p en liten lutande backe p grdsplan och lta den st i solen h lta isen p den smlta och mrkte nr jag backade s va den riktigt sl ville bara g upp till ca 5000 varv nr det stod still, dog ca 3gnger och backa nd bara 4 meter fick nstan varva och slppa kopplingen hela tiden och poff s dog den, innan fick jag nstan kra halvt p kopplingen och gasa fr att ta mig upp fr backen. Den knns RIKTIGT jvla orkesls, kan frska backa upp h ha i 4000varv sen slppa kopplingen och den drar ivg max 1meter sen dr typ. Vad kan felet vara? Spekulationer?
Frra garen trodde luftmassemtaren va pajj men har testat kopplat ur den men inte mrkt ngon skillnad. Tack p frhand!
Citera
2017-03-23, 17:18
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Halloj. Skulle backa upp bilen idag p en liten lutande backe p grdsplan och lta den st i solen h lta isen p den smlta och mrkte nr jag backade s va den riktigt sl ville bara g upp till ca 5000 varv nr det stod still, dog ca 3gnger och backa nd bara 4 meter fick nstan varva och slppa kopplingen hela tiden och poff s dog den, innan fick jag nstan kra halvt p kopplingen och gasa fr att ta mig upp fr backen. Den knns RIKTIGT jvla orkesls, kan frska backa upp h ha i 4000varv sen slppa kopplingen och den drar ivg max 1meter sen dr typ. Vad kan felet vara? Spekulationer?
Frra garen trodde luftmassemtaren va pajj men har testat kopplat ur den men inte mrkt ngon skillnad. Tack p frhand!
Anvnder du bilen dagligen eller mer sllan?
Har den hackat ngot innan nr du startat och krt ivg?
Vad hnder om du frst str p tomgng tills tempen r normal och sedan kr?
Citera
2017-03-23, 17:22
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Anvnder du bilen dagligen eller mer sllan?
Har den hackat ngot innan nr du startat och krt ivg?
Vad hnder om du frst str p tomgng tills tempen r normal och sedan kr?
Mer sllan. Farsan diskutetade om att den inte gick p alla cylindrar, hur mrker man det?
Nej, den hackar inte faktiskt utan drar ivg som den ska sist jag krde den efter vgen d behvdes det inte mixtras med koppling/gas utan gled ivg jkligt fint.
Tomgng vet jag inte hur den blir, den lter lite knepigt i brjan tills den brjar bli varm men som sagt farsan tror att den inte gr p alla cylindrar, bidragande till ljudet av motorn? Kan st med mattan i plattan och nd 5000 varv :/
Citera
2017-03-23, 17:51
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Mer sllan. Farsan diskutetade om att den inte gick p alla cylindrar, hur mrker man det?
Nej, den hackar inte faktiskt utan drar ivg som den ska sist jag krde den efter vgen d behvdes det inte mixtras med koppling/gas utan gled ivg jkligt fint.
Tomgng vet jag inte hur den blir, den lter lite knepigt i brjan tills den brjar bli varm men som sagt farsan tror att den inte gr p alla cylindrar, bidragande till ljudet av motorn? Kan st med mattan i plattan och nd 5000 varv :/
Tnds motorlampan och har du mjlighet att lsa av felkoderna?
Lter den illa s br du inte varva motorn!
Citera
2017-03-23, 18:54
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Tnds motorlampan och har du mjlighet att lsa av felkoderna?
Lter den illa s br du inte varva motorn!
Motorlampan tnd och sevice blinkar en snabbis, kanske 1sek. Nope, ska kpa felkodslsare nr jag vl har pengar.
Citera
2017-03-23, 19:04
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Motorlampan tnd och sevice blinkar en snabbis, kanske 1sek. Nope, ska kpa felkodslsare nr jag vl har pengar.
Det underlttar felskningen betydligt...
Citera
2017-03-23, 20:01
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Det underlttar felskningen betydligt...
Haha jo. Har kollat p ELM-sorterna som gr p en billig slant tills jag har mer pengar. Ngot h ha? Som man scannar med luren.
Citera
2017-03-23, 20:18
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Haha jo. Har kollat p ELM-sorterna som gr p en billig slant tills jag har mer pengar. Ngot h ha? Som man scannar med luren.
Ja dom funkar till basic felskning kp en med wifi bara och ladda sedan ner ngon app typ Torque Pro eller ODB Car Doctor

https://www.youtube.com/watch?v=8VVkRBo5j1E
Senast redigerad av kimdah2002 2017-03-23 kl. 20:29.
Citera
2017-03-23, 21:55
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ja dom funkar till basic felskning kp en med wifi bara och ladda sedan ner ngon app typ Torque Pro eller ODB Car Doctor

https://www.youtube.com/watch?v=8VVkRBo5j1E
Ah tusen tack funkar Bluetooth med?
Citera
2017-03-23, 21:59
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ah tusen tack funkar Bluetooth med?
wifi funkar bttre o r betydligt snabbare! har du en ldre iphone funkar inte bt
Citera
2017-03-24, 07:33
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
wifi funkar bttre o r betydligt snabbare! har du en ldre iphone funkar inte bt
Haha kr bara Android
Citera
2017-03-27, 19:13
Medlem
-spitzlix-s avatar
Va nyss ute igen och skulle flytta aset. Den str knappt p tomgng innan den dr, fr st p gasen lite ver 1000 varv fr gr den under det s dr den. Mrkte nr jag skulle kra framt s mste jag nstan varva sen slppa kopplingen och krypa fram fr att sen komma ivg i rask takt. Spekulationer? Och hur faan fr man bort tndhatt/ovanfr tndstiften? Vet ej hur jag ska frklara d dom inte ser ut som tndhattar.. Mer som ett " rcke " ovanfr dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in