2017-03-03, 01:26
Medlem
Gaspedalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikingrod
Ska ner till Tyskarnas land om någon vecka själv, inte första gången men det är ett tag sedan nu.
Kör en gammal husbil ner dit, någon som har erfarenhet med sån?
Tänkte köpa runt 45 liter sprit, 25 plattor öl och diverse annat man hittar.
Finns gott om utrymmen att gömma det mesta i vid behov men tänkte mer på chansen att dom börjar riva ner paneler och skit.

Har ju hört om folk som åker fast direkt och får dryga böter etc. Spelar inte mig någon roll men vill fan inte lämna alla sprit där och åka hem tomhänt...

Risken för att du skulle falla offer för en sådan manöver är i det närmsta noll. Med det inte sagt att vi alla kan falla offer för oturen.

Säg till om du vill ha sällskap i husbilen!
Citera
2017-03-03, 04:43
Medlem
vikingrods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspedala
Risken för att du skulle falla offer för en sådan manöver är i det närmsta noll. Med det inte sagt att vi alla kan falla offer för oturen.

Säg till om du vill ha sällskap i husbilen!

Ok det låter bra. Åker ner med bror min plus några bekanta. Så inte ensam.
Citera
2017-03-12, 19:20
Medlem
Sculleys avatar
Sedan 1 mars är nu spritbutikerna i Tyskland stänga på söndagar, någon som känner till bakgrunden till denna plötsliga förändring?
Citera
2017-03-22, 21:03
Medlem
Bertings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Sedan 1 mars är nu spritbutikerna i Tyskland stänga på söndagar, någon som känner till bakgrunden till denna plötsliga förändring?
Detta är väl inget bra svar på din fråga, men butikerna jag kollat på har öppet söndagar (flera olika Calle & Nielsen) Var i Burg och även Lidl och Aldi hade öppet söndagar. Men juldag och stora helger bäst att kolla upp först.
Citera
2017-03-22, 21:45
Medlem
Tjena.
Vi är 3 st 20 åringar som tänkte dra ner till Flensburg och handla lite. Vi tänkte sammanlagt ta med 45 plattor öl, 50l sprit och ytterst lite vin. Tror ni vi kommer få några problem i tullen? Vi tänkte säga att vi skall ha en 20års fest tillsammans med släkten. Men risken finns ju att tullaren tror att någon under 20 kommer vara på festen och bli bjuden, då lär dom ta allt.
Citera
2017-03-23, 09:02
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berting
Detta är väl inget bra svar på din fråga, men butikerna jag kollat på har öppet söndagar (flera olika Calle & Nielsen) Var i Burg och även Lidl och Aldi hade öppet söndagar. Men juldag och stora helger bäst att kolla upp först.

Stängningen gällde tydligen bara 1-12 mars, varför vet jag fortfarande inte.
Citera
2017-03-27, 11:16
Medlem
Får man in 40 plattor öl i en xc60?

2 passagerare och möjlighet att fälla baksätena.
Citera
2017-03-27, 11:41
Medlem
DaKaktuzs avatar
Tänkte dra till tyskland i april/maj där någon gång. Men tänkte kolla hur är det med pass? Behöver man det nu, har hört av flera att i Tyskland bryr dem sig inte men den danska polisen sätter böter hejvilt för man saknar pass. Så tänkte kolla om det är någon som vart nere på sistone och om det räcker med körkort?
Citera
2017-03-27, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaKaktuz
Tänkte dra till tyskland i april/maj där någon gång. Men tänkte kolla hur är det med pass? Behöver man det nu, har hört av flera att i Tyskland bryr dem sig inte men den danska polisen sätter böter hejvilt för man saknar pass. Så tänkte kolla om det är någon som vart nere på sistone och om det räcker med körkort?

Det kan räcka med körkort eller internationellt id. Men för att vara på säkra sidan så ta med passet.
Citera
2017-03-27, 14:12
Medlem
Vad är att rekommendera?

Rödby - Puttgarden T/R och vad kostar det? Hittar väldigt spridda priser.

Finns det någon form av paketpris för att köpa rutten enligt nedan T/R?
Helsingborg - Helsingör
Rödby - Puttgarden

Betala med kort, euro eller svenska - vilket lönar sig bäst? Tar calles, nielsen, aldi och boardershop svenska kontanter?
Citera
2017-03-27, 18:58
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaKaktuz

Var nere för några veckor sedan och blev för första gången stoppad i Rödby av en beredskapspolis som ville se mitt pass, nu hade jag inget pass och inga böter fick jag, men en grinig polis kanske kan skriva ut böter.
Citera
2017-03-27, 19:10
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrrysov
Vad är att rekommendera?

Rödby - Puttgarden T/R och vad kostar det? Hittar väldigt spridda priser.

Finns det någon form av paketpris för att köpa rutten enligt nedan T/R?
Helsingborg - Helsingör
Rödby - Puttgarden

Betala med kort, euro eller svenska - vilket lönar sig bäst? Tar calles, nielsen, aldi och boardershop svenska kontanter?

1-dags T/R (ut- & hemresa samma dag) 1215:-. Vid incheckning i i Puttgarden inom 3 timmar efter avgång från Rödby, får du DKK 250:-. tillbaka .

calles, nielsen, och boardershop tar svenska kontanter, hur det är med aldi vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in