2017-03-27, 15:38
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Här finns lite intressanta uppgifter:

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/212744

Bl.a.:

"Tariq:"
"När det ringde på dörren trodde jag att det var Bashir som kom. Men så fick jag se elva maskerade män som trängde sig in. De anföll oss. Först slog dom mig med en pistol så att jag blev helt vimmelkantig. Sedan slog dom mig med allt möjligt. Jag försökte skydda huvudet med händerna. De frågade varför vi filmat och vad vi gjort med filmen. Sedan tog de våra mobiler. Jag kände igen två personer eftersom båda varit på flyktingboendet. 25-åringen var en ur personalen och 19-åringen hade vi bott tillsammans med. Jag kände igen 19-åringen på hans röst och kropp. Dessutom har han en svullen fot. Och jag kände igen 25-åringen på hans svenska dialekt och på hans tatueringar."

Trots att två gärningsmän pekats ut samma kväll så händer inte mycket i den utredningen.

Två veckor senare begår 19-åringen mordet på Göran.

Har
Ism*il Sh*kri, M*hir (*=a.o.a), f. 19901230
arbetat på JMs flyktingboende eller är det
Jaf*r Jaf*ri/Imr*n *li (*=a), f. 19910528, JBs sambo
som vi talar om som tillsammans med MR deltog i den brutala misshandeln.

Jag uppfattar det som att ingen av de två ännu hörts om misshandeln. Det har nu gått över åtta månader sedan den grova misshandeln och övergreppet i rättssak.

Återstår att se om det händer något nu, när Aftonbladet uppmärksammat att inget gjorts.
Åklagaren Thomas Bergström hänvisar i videon till att det är polisen som borde hört de misstänkta.

Är detta ett av alla "mängdbrott" vi inte anser oss ha tid att utreda?

Mycket märkligt att man inte tar in utpekade GM på förhör trots att BO blev så pass svårt skadade att de fick gips och sjukhusvård.

Vad sänder det för signaler till de utpekade GM - att det är fritt fram att göra det här och mer därtill - mord?

Jämför med fallet med Lotta Rudholm som först uppgav att hon blev misshandlad i hemmet - men ångrade sig. Där fanns inga sjukhusvårdade skador, inga vittnen och inget BO - ändå anser utredare Skarp att man "borde hållit ett förhör till med Lotta" .

Här fanns ju allt - men polisen går ändå inte vidare!

Har vi klass ett och två osv på brottsoffer idag?
Senast redigerad av Solglittret 2017-03-27 kl. 15:41.
Citera
2017-03-27, 15:59
Medlem
PTHJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Här fanns ju allt - men polisen går ändå inte vidare!
Kan det vara tolkproblem?
Citera
2017-03-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Konstig inställning av en "oskyldig" person vars förälder blivit mördad.
Skulle tycka det var jättebra om polisen "fiskade" runt.

Exakt..de faktum att hon ens pratar med journalister om att hon är "ganska förbannad, de har ingenting.." är ju helt sjukt.
Tänk dig om dina päron utsatts för detta. Skulle man sitta sådär som en fjortis då? Nää...
Men det verkar väl som 99,99999% har klart för sig att det ÄR hon som ligger bakom detta samt mycket mer skit och brott.
Citera
2017-03-27, 16:29
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datamonitor
Innehåller videon något nytt egentligen?

Nu har jag kollat igenom AB:s dokumentär och kan inte finna något som vi inte fått reda på tidigare. Jag kan inte låta bli att fascineras av Johannas lugna beteende när hon och MR intervjuades vid macken - "så jag är ganska arg" säger hon med normalt tonläge och därefter följer "men maten var väldigt god" med hurtig röst.
Sistnämnda kanske fortfarande gäller eftersom hon inte är som andra och tycks gå upp i vikt i häktet istället för att magra.
Citera
2017-03-27, 16:33
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datamonitor
Innehåller videon något nytt egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nu har jag kollat igenom AB:s dokumentär och kan inte finna något som vi inte fått reda på tidigare. Jag kan inte låta bli att fascineras av Johannas lugna beteende när hon och MR intervjuades vid macken - "så jag är ganska arg" säger hon med normalt tonläge och därefter följer "men maten var väldigt god" med hurtig röst.
Sistnämnda kanske fortfarande gäller eftersom hon inte är som andra och tycks gå upp i vikt i häktet istället för att magra.

Att Flytringkillarna erbjöds 600 000kr för att vara tysta och radera sexfilmen, och att MR älskling suttit hela 3-4 år i fängelse i Turkiet var nytt för mig. Svårt att få ihop me hans ålder... (FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03
Senast redigerad av Pandalina4 2017-03-27 kl. 17:08.
Citera
2017-03-27, 16:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Har
Ism*il Sh*kri, M*hir (*=a.o.a), f. 19901230
arbetat på JMs flyktingboende eller är det
Jaf*r Jaf*ri/Imr*n *li (*=a), f. 19910528, JBs sambo
som vi talar om som tillsammans med MR deltog i den brutala misshandeln.
JJ ska ha nyttjats som allt-i-allo och JM ringt honom när hon velat ha lite pli på flyktingkillarna. Han jobbade ju också som tolk på flyktingboendet. - Betr. ISM vet jag inte, men han är numera avförd.
Citat:
Jag uppfattar det som att ingen av de två ännu hörts om misshandeln. Det har nu gått över åtta månader sedan den grova misshandeln och övergreppet i rättssak.

Återstår att se om det händer något nu, när Aftonbladet uppmärksammat att inget gjorts.
Åklagaren Thomas Bergström hänvisar i videon till att det är polisen som borde hört de misstänkta.

TB har också sagt att det här ärendet inte är aktuellt i första vändan, dvs tillsammans med sommarstugedådet resp. drunkningen.

Den 19 febr sammanfattar TB vad som ditintills hänt:
Citat:
Vi har så här långt inte lyckats identifiera alla som var med, men just de här två misstänkta gärningsmännen ska offren ha känt igen.
/.../ Jag har skrivit direktiv till polisen om att genomföra ytterligare ett par förhör. Därefter kan jag ta beslut om någon eller några ska åtalas för misshandeln. /.../
Enligt LF på Eskilstunapolisens avdelning för grova brott har de begärda förhören ännu inte hållits, men...
Citat:
Ursprungligen postat av LF
...det kommer att ske inom kort.
Fyra dagar senare säger TB att misshandeln inte kommer att samordnas med mordutredningen. - Även om utredningar bör samordnas kan det finnas undantag, och betr. det här fallet hade Västerås tyckt att man hade nog med sitt och känt att man inte hade tid att ta sig an så värst mycket mer. TB menar också att när utredningen offentliggörs han kan få användning för något där.

Så nu återstår väl att se huruvida detta står sig eller om de stackars åklagarna JF och JW till sitt stora och omfångsrika material även kommer att foga den här grova misshandeln - som ju i högsta grad gäller såväl JM:s resp. JJ:s och MR:s olika roller, sett i ett helhetsperspektiv. - Frågan är dock om man hinner få någon hyfs på det materialet; det verkar finnas flera som fortfarande är oidentifierade och som kan vara intressanta ur brotts- och kopplingssynpunkt. Frågan är också om inte det vettigaste hade varit att få med även detta brott, och att om så erfordras begära mer utredningstid. - Det synes vara en svår avvägning.

Det är ju mycket grava anklagelser som framförs från flyktingpojkarnas sida; bl.a. vore det intressant att få kunskap om vilka tider som MR:s mobil ringt JM:s under den aktuella tiden; då MR enligt flyktingpojkarna ska ha inhämtat ytterligare förhållningsorder från JM. - Så de nobbade alltså JM:s generösa erbjudande: 600.000 kr..? - Och hyfsat betalt hade de ju också fått för sexet om man betänker att även mat och dryck ingått: 1.000 kr/gång = totalt c:a 7.000 kr + 7 lektioner i kärlek - och en snabbtitt på JM:s exklusiva nakenkonst kanske också ingick?
Citera
2017-03-27, 16:59
Medlem
Honan6s avatar
Inkompetenta åklagare eller resurs- och intelligensproblem hos polisen?

En serie händelser utreddes inte som de borde ha gjorts. Vad är anledningarna till detta? Lät sig alla förledas av den manipulativa Johanna? Personalbrist? Intelligensbrist? Budgetfrågor?

Någonstans på vägen havererar tre utredningar totalt, trots att det finns vittnesmål från brottsoffer och andra som visste saker om Johanna och relationen med Aki.

- Den avförda förundersökningen om Akis drunkning 7-8 aug 2015, eftersom den genast avskrivs
- Sex med asylsökande i beroendeställning juni 2016
- Grov misshandel på de två asylsökande pojkarna som hade bevis på sexet i sina mobiler, juli 2016. De känner igen två av förövarna och vittnar om detta - ändå görs inga förhör med de namngivna.

Åklagarna Anna Asklöf och Thomas Bergström i Eskilstuna upplevs inte tillförlitliga sina ämbeten.
De stackars asylsökande sexutnyttjade killarna får ingen upprättelse på något sätt för brotten de utsatts för. Inte utan att man undrar vad det kan bero på. Skulle det varit skillnad om brottsoffren varit svenska?

Vid drunkningsfallet, så kopplades inte ens åklagare in. Var polisen extremt klantiga eller sommarslöa? De vägrade idogt att ta upp fallet, trots att IF:s utredare gjorde återkommande påtryckningar. Prestige?

Nåväl, nu tycks aktuella åklagare veta vad de håller på med och det känns nog tryggare för de som av någon anledning inte följt Johannas direktiv. Blir intressant att följa detta och se hur Johanna ska försöka trassla sig ur nystanet...
Citera
2017-03-27, 17:07
Medlem
lasternassummas avatar
Uppgifter: Kvinnan ville tysta pojkarna

"Hon var med på telefon och gav instruktioner via sms när två flyktingpojkar dödshotades."

http://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-kvinnan-ville-tysta-pojkarna/

Jag känner mig frestad att ta till en Churchill-citat:

"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning."
https://www.brainyquote.com/quotes/quotes/w/winstonchu163144.html

Samma uppgifter i Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/g2Gwq/dodshotades-av-19-aringen--offret-hon-var-med-pa-telefon

Senast redigerad av lasternassumma 2017-03-27 kl. 17:09.
Citera
2017-03-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Att MR älskling suttit hela 3-4 år i fängelse i Turkiet var nytt för mig. Svårt att få ihop me hans ålder...

De har väl heller inte kollat det med Turkiet eller Iran där han också lär ha suttit i fängelse. "Det är UD:s uppgift", skulle man kanske förvänta sig på som svar på frågan? Fan vad inkompetenta de är!

Det gullas med dessa afghaner utan dess like. Jag skulle vilja veta hur afghanens vardag i häktet skiljer sig från JM:s. Skrev för länge sedan att jag misstänkte att afghanen hade fredagsmys med chips, cola och Tv, så fort han började sjunga". Han har säkert även besök av någon "kontaktperson", skulle inte förvåna mig ett dugg. Är det något man kan få reda på, i efterhand om inte annat?
Citera
2017-03-27, 17:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nu kommer lite intressanta fakta från troligen väldigt säker källa som sms-at mig:

Föräldrarparet Möller hade tagit sig en liten festkväll 3 augusti - de hade druckit rejält och båda gick väldigt lulliga till sängs.

* det är därför modern Anki anhölls först - man trodde det var ett fyllebråck som gick överstyr mellan makarna
* det är därför det inte finns några klara vittnesuppgifter vem som kan ha gjort det - Anki var redlös, minns ej
* det är därför Aki inte vaknade när Göran dödades - hon sov i rus
* det är därför de glömde hala ner flaggan - de var för fulla.

Okey, de hade tagit sig en åländsk karatefylla och var helt borta alltså, då fick vi en naturlig förklaring till varför flagghelvetet inte var halad då.

LGWP snöade ju in sig så ända in i helvete på att den var uppe men den enkla förklaringen gick tydligen honom förbi.

Troligtvis kände JM till föräldrarnas dryckesvanor och kunde därför i lugn och ro planera för deras snara hädanfärd.
Citera
2017-03-27, 17:13
Medlem
lasternassummas avatar
Detta var en anklagelse mot JM som jag inte uppmärksammat tidigare:

"Vid sidan av morden och mordförsöket har kvinnan förekommit som misstänkt i ett utpressningsärende – en utredning som senare lades ner mot henne."

http://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-kvinnan-ville-tysta-pojkarna/

I artikeln uppges också att JM gjort sig skyldig till köp av sexuella tjänster.

Citera
2017-03-27, 17:13
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
De har väl heller inte kollat det med Turkiet eller Iran där han också lär ha suttit i fängelse. "Det är UD:s uppgift", skulle man kanske förvänta sig på som svar på frågan? Fan vad inkompetenta de är!

Det gullas med dessa afghaner utan dess like. Jag skulle vilja veta hur afghanens vardag i häktet skiljer sig från JM:s. Skrev för länge sedan att jag misstänkte att afghanen hade fredagsmys med chips, cola och Tv, så fort han började sjunga". Han har säkert även besök av någon "kontaktperson", skulle inte förvåna mig ett dugg. Är det något man kan få reda på, i efterhand om inte annat?
Han betraktas som "minderårig" (alltså tonåring) vilket innebär att häktet ska förse honom med de lättnader som är möjliga. Troligen får han spela tv-spel, umgås med personal då och då, gymma och vad de nu kan hitta på för att göra hans tillvaro lättare.

Han kommer gå som en vinnare ur det här. Antagligen fri redan nästa sommar eller i vart fall nästa år. Lägenhet betald av skattebetalarna och parasitsnabeln för evigt instucken i det svenska folket. Han kommer inte få sitt straff ändrat eller utvisas om det visar sig efter rättegången att han ljugit om sin ålder. Hon kommer få livstid om hon fälls och troligen sitta minst 20 år i fängelse och ska då vara glad om hon får en permission om femton år och lär inte få något ekonomiskt stöd alls när hon friges.
Senast redigerad av Fnissturken 2017-03-27 kl. 17:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in