Citat:
Här finns lite intressanta uppgifter:
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/212744
Bl.a.:
"Tariq:"
"När det ringde på dörren trodde jag att det var Bashir som kom. Men så fick jag se elva maskerade män som trängde sig in. De anföll oss. Först slog dom mig med en pistol så att jag blev helt vimmelkantig. Sedan slog dom mig med allt möjligt. Jag försökte skydda huvudet med händerna. De frågade varför vi filmat och vad vi gjort med filmen. Sedan tog de våra mobiler. Jag kände igen två personer eftersom båda varit på flyktingboendet. 25-åringen var en ur personalen och 19-åringen hade vi bott tillsammans med. Jag kände igen 19-åringen på hans röst och kropp. Dessutom har han en svullen fot. Och jag kände igen 25-åringen på hans svenska dialekt och på hans tatueringar."
Trots att två gärningsmän pekats ut samma kväll så händer inte mycket i den utredningen.
Två veckor senare begår 19-åringen mordet på Göran.
Har
Ism*il Sh*kri, M*hir (*=a.o.a), f. 19901230
arbetat på JMs flyktingboende eller är det
Jaf*r Jaf*ri/Imr*n *li (*=a), f. 19910528, JBs sambo
som vi talar om som tillsammans med MR deltog i den brutala misshandeln.
Jag uppfattar det som att ingen av de två ännu hörts om misshandeln. Det har nu gått över åtta månader sedan den grova misshandeln och övergreppet i rättssak.
Återstår att se om det händer något nu, när Aftonbladet uppmärksammat att inget gjorts.
Åklagaren Thomas Bergström hänvisar i videon till att det är polisen som borde hört de misstänkta.
–
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/212744
Bl.a.:
"Tariq:"
"När det ringde på dörren trodde jag att det var Bashir som kom. Men så fick jag se elva maskerade män som trängde sig in. De anföll oss. Först slog dom mig med en pistol så att jag blev helt vimmelkantig. Sedan slog dom mig med allt möjligt. Jag försökte skydda huvudet med händerna. De frågade varför vi filmat och vad vi gjort med filmen. Sedan tog de våra mobiler. Jag kände igen två personer eftersom båda varit på flyktingboendet. 25-åringen var en ur personalen och 19-åringen hade vi bott tillsammans med. Jag kände igen 19-åringen på hans röst och kropp. Dessutom har han en svullen fot. Och jag kände igen 25-åringen på hans svenska dialekt och på hans tatueringar."
Trots att två gärningsmän pekats ut samma kväll så händer inte mycket i den utredningen.
Två veckor senare begår 19-åringen mordet på Göran.
Har
Ism*il Sh*kri, M*hir (*=a.o.a), f. 19901230
arbetat på JMs flyktingboende eller är det
Jaf*r Jaf*ri/Imr*n *li (*=a), f. 19910528, JBs sambo
som vi talar om som tillsammans med MR deltog i den brutala misshandeln.
Jag uppfattar det som att ingen av de två ännu hörts om misshandeln. Det har nu gått över åtta månader sedan den grova misshandeln och övergreppet i rättssak.
Återstår att se om det händer något nu, när Aftonbladet uppmärksammat att inget gjorts.
Åklagaren Thomas Bergström hänvisar i videon till att det är polisen som borde hört de misstänkta.
–
Är detta ett av alla "mängdbrott" vi inte anser oss ha tid att utreda?
Mycket märkligt att man inte tar in utpekade GM på förhör trots att BO blev så pass svårt skadade att de fick gips och sjukhusvård.
Vad sänder det för signaler till de utpekade GM - att det är fritt fram att göra det här och mer därtill - mord?
Jämför med fallet med Lotta Rudholm som först uppgav att hon blev misshandlad i hemmet - men ångrade sig. Där fanns inga sjukhusvårdade skador, inga vittnen och inget BO - ändå anser utredare Skarp att man "borde hållit ett förhör till med Lotta"
. Här fanns ju allt - men polisen går ändå inte vidare!
Har vi klass ett och två osv på brottsoffer idag?
Senast redigerad av Solglittret 2017-03-27 kl. 15:41.
Senast redigerad av Solglittret 2017-03-27 kl. 15:41.