Har funderat på 50 Song Memoir. Vad tycker du om den?
Gillar man 69 Love Songs blir man knappast besviken! Men även om det finns många guldkorn på de här fem(!) skivorna och det är stor variation när det gäller instrumentering och arrangemang, känns det mer enformigt eftersom Merritt själv sjunger alla låtarna. Dessutom är det emellanåt för många deppiga ballader på raken. CD2 är min favorit, framför allt tack vare att det är mest upptempolåtar (och mycket synth) på den.
Gillar man 69 Love Songs blir man knappast besviken! Men även om det finns många guldkorn på de här fem(!) skivorna och det är stor variation när det gäller instrumentering och arrangemang, känns det mer enformigt eftersom Merritt själv sjunger alla låtarna. Dessutom är det emellanåt för många deppiga ballader på raken. CD2 är min favorit, framför allt tack vare att det är mest upptempolåtar (och mycket synth) på den.
&9 love songs är en klar favorit men har svårt att se mig lägga pengarna men framför allt tiden på dessa 5 skivor. Men det är ett kul släpp så ramlar jag på den som LP i i ok pris kan det mycket väl råka bli ett köp..
[quote=Geomeister|60186279]Jag höll Depeche Modes alldeles nya Spirit i handen, men valde att köpa Crosby, Stills and Nashs självbetitlade debut ifrån 1969 istället.
AC/DC Powerage (1978). En skivan som sällan nämns när det skrivs om bandet av "proffs", men som verkar vara en stor favorit bland hänggivna fansen.
Bon Jovi
Det fanns en tid då Bon Jovi var ett av världens största band och New Jersey (1988) är en deras disktabuelt mest populära skivor än idag. Bon Jovi säljer fortfarande ut arenor, men är det någon som egentligen bryr sig om deras senaste 1-2-3-4-5 skivor?
Neil Young & Crazy Horse
Gamle Neil har gjort så mycket att det är svårt att få en överblick. Om jag inte misstagit mig är dock Ragged Glory (1990) en av skivorna man bör äga. Nu gör jag också det.
R.E.M.
Butiken hade dom "tidiga" R.E.M.-skivorna jag inte har, men bara en fick följa med hem. Fables of the Reconstruction (1985).
Whitesnake
På senaste tiden har tidiga Whitesnake blivit intressant. Därav dagens köp - Come An' Get It (1981).
Queen - I Want It All
Queen - Scandal
Queen - Body Language
Queen - A Kind Of Magic
Queen - One Year Of Love
Queen - One Vision
Freddie Mercury - Barcelona
Freddie Mercury - The Great Pretender
Freddie Mercury - The Great Pretender (1993 reissue)
Freddie Mercury - I Was Born To Love You
Freddie Mercury - Love Kills