2017-03-05, 15:19
Medlem
LP.

Boney M - Take the heat of me och ocean of fantasy.

Piggar upp lite.
Citera
2017-03-06, 14:47
Medlem
Lp.

Brända Barn - Allt står i lågor.
Citera
2017-03-06, 21:10
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Lp.

Brända Barn - Allt står i lågor.

Klassiker
Har haft den med men nu har jag den på CD + lite till.
Bortglömd pärla
Citera
2017-03-08, 13:33
Medlem
Geomeisters avatar
Det är alltid fest på lokala skivbutiken! Fem köp blev det idag. Några fler än tänkt som så många gånger förut.

Tea for the Tillerman (1970) med Cat Stevens.

Foreigners självbetitlade debut Foreigner ifrån 1978.

Jethro Tulls Live At Montruex 2003.

Jimmy Pages Outrider (1988).

Joe Satrianis Unstoppable Momentum (2013).
Citera
2017-03-10, 22:49
Medlem
Rebali179s avatar
Det har blivit en rejäl bunt denna vecka.

LP

Nynningen & Nationalteatern ‎– Vi Kommer Att Leva Igen
Totta's Bluesband ‎– Totta's Bluesband
Totta & Hot'N'Tots Featuring Spencer Bohren ‎– Totta & Hot'N'Tots Featuring Spencer Bohren
Danny Elfman ‎– Tim Burton's The Nightmare Before Christmas (Original Motion Picture Soundtrack)
Kaipa DaCapo ‎– Dårskapens Monotoni
Deep Purple ‎– All I Got Is You

CD
Cressida ‎– Cressida

CD-EP
Deep Purple ‎– All I Got Is You
Senast redigerad av Rebali179 2017-03-10 kl. 22:52.
Citera
2017-03-13, 16:12
Medlem
Geomeisters avatar
Som vanligt blev det att gå igenom en skivbutik skiva för skiva. Mentalt noterade jag cirka tio skivor av intresse. Det blev slutligen fyra. Endast minuter efter jag lämnat skivbutiken kliver jag på tunnelbanan och sätter mig... Bredvid Janne Schaffer. Det intressanta här var att en av skivorna som strax innan blivit mentalt noterade inför potentiellt köp var just av Janne Schaffer

Asia. Känner ni till Asia? Första albumet är deras Then & Now ifrån 1990. En skiva där sex låtar är "Greatest Hits" och fyra var/är nya. Lite underlig blandning, men kanske en bra introduktion?

Som uppladdning inför Depeche Modes snart kommande skiva Spirit köpte jag en av deras tidigaste, Construction Time Again, 1982.

Pearl Jams Eddie Vedder skrev ett annorlunda (ifrån Pearl Jam) soundtrack till filmen Into the Wild. Då den filmen blivit lite av en modern klassiker har således soundtracket också blivit det. År 2011 släppte han en liknande verk kallat "Ukulele Songs". Det köpte jag idag.

Då nyligen köpta Crime of the Century och Breakfast in America är så jävla bra blev det en till av Supertramp idag. Crisis? What Crisis? (1975).
Senast redigerad av Geomeister 2017-03-13 kl. 16:14.
Citera
2017-03-14, 11:16
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Som vanligt blev det att gå igenom en skivbutik skiva för skiva. Mentalt noterade jag cirka tio skivor av intresse. Det blev slutligen fyra. Endast minuter efter jag lämnat skivbutiken kliver jag på tunnelbanan och sätter mig... Bredvid Janne Schaffer. Det intressanta här var att en av skivorna som strax innan blivit mentalt noterade inför potentiellt köp var just av Janne Schaffer

Asia. Känner ni till Asia? Första albumet är deras Then & Now ifrån 1990. En skiva där sex låtar är "Greatest Hits" och fyra var/är nya. Lite underlig blandning, men kanske en bra introduktion?

Som uppladdning inför Depeche Modes snart kommande skiva Spirit köpte jag en av deras tidigaste, Construction Time Again, 1982.

Pearl Jams Eddie Vedder skrev ett annorlunda (ifrån Pearl Jam) soundtrack till filmen Into the Wild. Då den filmen blivit lite av en modern klassiker har således soundtracket också blivit det. År 2011 släppte han en liknande verk kallat "Ukulele Songs". Det köpte jag idag.

Då nyligen köpta Crime of the Century och Breakfast in America är så jävla bra blev det en till av Supertramp idag. Crisis? What Crisis? (1975).

Visade du inte herr Schaffer skivan då?
Citera
2017-03-14, 17:39
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Visade du inte herr Schaffer skivan då?

Hans skiva lade jag bara i mitt mentala minne när jag bläddrade igenom. När jag skulle avgöra vilka skivor som skulle köpas blev, tyvärr, Janne Schaffers skiva inte en av dessa. Kanske vid nästa besök dock!
Citera
2017-03-15, 09:08
Medlem
Citat:
Hans skiva lade jag bara i mitt mentala minne när jag bläddrade igenom. När jag skulle avgöra vilka skivor som skulle köpas blev, tyvärr, Janne Schaffers skiva inte en av dessa. Kanske vid nästa besök dock!

Kan verkligen rekommendera hans samlade box. 10cd och 3dvd för 299kr. Ett rövarpris. Finns på Ginza.
Citera
2017-03-15, 09:51
Bannlyst
Magnetic Fields: 50 Song Memoir
Page: Lägger av (singel)
Citera
2017-03-15, 11:21
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Magnetic Fields: 50 Song Memoir
Page: Lägger av (singel)

Har funderat på 50 Song Memoir. Vad tycker du om den?
Citera
2017-03-15, 12:52
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:

Attans du skulle ha köpt den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in