Citat:
Ursprungligen postat av
rcs
Sömskar flyttar du upp alltså trots att hon rasar i sprintcupen. Är väl inte orimliga krav att hon ungefär skall hålla ställningarna där? Att hon blir förbikörd av Dyvik till en VM bana som passar henne perfekt säger även en del om hennes säsong. Men gillar annars Sömskar och tyckte det var tråkigt att hon inte blev uttagen till Kanada, hade gärna sett henne åka där och det kunde ha lyft hennes säsongsbetyg om hon presterat.
Rydqvist lämnar du bort trots att hon i princip var med i landslaget. Sundling gick jag med på att flytta upp även om jag tycker hon var nästan lika bra redan förra säsongen med ett par stolpe ut missar från final i VC.
Sen tokmissar ju Iversens tjejer på VM. Noll individuella medaljer och endast två stafettplatser i laget som tog silver. Jag har väldigt svårt att hålla med Thax21, frankkk, EatableAcrobat , johanhaa Alkibiades om att landslaget som helhet gjorde en bra säsong.
Fyra åkare "utifrån" (Kalla, Dyvik, Ebba och Nordström) såg tillsammans med landslagets 3-4 åkare till att det blev en bra säsong, men utan utisarna hade det nog varit mer missnöje med vad andra halvan av landslaget presterade tror jag.
Flyttar upp och flyttar upp, det var där jag hade henne utan en tanke på vad någon annan tyckte. Håller med om att hon gjorde sämre ifrån sig i vc-sprint i år än förra året, men då förra året sticker ut så mycket i hennes karriär tycker jag inte det räcker för att "flytta ner" henne till bakåt-kategorin när man också räknar in att nästan alla andra lopp är bättre än ifjol.
Rydqvist kunde ju varit med på sämre listan helt klart, samtidigt gick ju hennes blogginlägg lite ut på att hon
inte var med i landslaget fullt ut. Vilket i och för sig kanske (om man ska tro Rydan) mestadels var OMI/Grip/landslagets fel, så point taken.
Jo VM var rätt dåligt. Haag och Falk gjorde väl ändå bra ifrån sig. Att andra åkare utifrån tar platser tyder ju på att de gör det väldigt bra, inte nödvändigtvis att andra gör det sämre än tidigare jämfört med övriga världseliten. Håller väl ändå med om VM men tycker större delen av svenska laget hade problem där, både dam och herr. Egentligen bara mästerskapsåkaren Kalla som peakar under VM. Finns alltså andra än bara OMI:s åkare som inte presterade där, men som kritik mot landslaget i
helhet köper jag det.