2017-03-26, 18:56
Medlem
Trip.McTrips avatar
Hej!

Jag har precis bestämt mig för att i år sticka ner till OZORA och ha det underbart, men såg att det inte fanns någon tråd här.

Tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi kan diskutera festivalen, komma med tips till varandra, svara på frågor och längta!!

För min del är det första gången jag ska dit, så jag kan faktiskt inte komma med så mycket information, men jag gissar på att det finns en drös av er här som är riktiga rejvrävar!

För att starta snacket kan jag väl passa på att fråga hur ni föredrar att ta er dit, bilar ni eller tar ni flyget? För egen del blir det nog flyg då jag misstänker att det blir både billigast, snabbast och skönast, men jag blir gärna övertalad om annat!

SKA NI MED?!
Citera
2017-03-26, 19:05
Medlem
l150s avatar
Jag körde ner med tre vänner. Jag var dock den enda som hade körkort, men var helt ok.
Hade gott om tid så hittade på lite saker i Berlin och Prag på vägen.
Skulle jag åka dit igen hade jag absolut valt bil igen, mycket pga allt bra man man kan ta med sig.
På Ozora ska man ha ett bra camp!
Samt att det var skönt att kunna pysa iväg nån dag och tex handla.
Senast redigerad av l150 2017-03-26 kl. 19:14.
Citera
2017-03-26, 19:31
Medlem
Vad har ni för budget exklusive flyg?
Citera
2017-03-26, 19:54
Medlem
Trip.McTrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Jag körde ner med tre vänner. Jag var dock den enda som hade körkort, men var helt ok.
Hade gott om tid så hittade på lite saker i Berlin och Prag på vägen.
Skulle jag åka dit igen hade jag absolut valt bil igen, mycket pga allt bra man man kan ta med sig.
På Ozora ska man ha ett bra camp!
Samt att det var skönt att kunna pysa iväg nån dag och tex handla.

Låter skönt, hur mycket fick ni lägga på bensin på ett ungefär? Misstänker dock att jag inte kommer ha så mycket tid till övers så det lär nog bli flyg oavsett.

Citat:
Ursprungligen postat av repp555
Vad har ni för budget exklusive flyg?

Hmm, ja du, har inte riktigt kommit så långt. Håller på och forskar i vad saker kan tänkas kosta. Mat verkar vara väldigt billigt inne på området så det lär absolut inte gå över 1000:-. Tält/liggunderlag blir det nog till att köpa där, men vad jag förstått är det ganska billigt i Ungern, så några hundra kronor kanske? Sen skulle jag gärna vilja få tag i lite droger, men jag har ingen aning om vad det kan tänkas kosta, eller hur utbudet ser ut inne på området.

Jag hoppas på att det totalt, flyg inräknat, inte ska kosta mer än 7-8000:-, är det någon som kan berätta vad ni fått spendera tidigare år?
Citera
2017-03-26, 20:29
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trip.McTrip
Låter skönt, hur mycket fick ni lägga på bensin på ett ungefär? Misstänker dock att jag inte kommer ha så mycket tid till övers så det lär nog bli flyg oavsett.

Ingen aning faktiskt, jag stod för bil, körning och nya sommarsulor så de andra tre pröjsade soppan.
Men någonstans runt 6 tusen kanske.
Väl på plats gjorde jag inte av med mycket pengar alls.
Billigt käk tillsammans med att jag inte drack särskilt mycket.
Kanske kommer ihåg helt fel men har för mig att det var liknande priser som i Sverige för syra,gräs och MDMA.
Om det är helt fel så får någon gärna rätta mig.
Tillgången till droger var mkt bra, dom kommer till dig utan att du behöver röra på arslet.
Var så när jag var där 2011 iaf.
Citera
2017-03-26, 21:30
Medlem
Trip.McTrips avatar
Citat:
Ingen aning faktiskt, jag stod för bil, körning och nya sommarsulor så de andra tre pröjsade soppan.
Men någonstans runt 6 tusen kanske.
Väl på plats gjorde jag inte av med mycket pengar alls.
Billigt käk tillsammans med att jag inte drack särskilt mycket.
Kanske kommer ihåg helt fel men har för mig att det var liknande priser som i Sverige för syra,gräs och MDMA.
Om det är helt fel så får någon gärna rätta mig.
Tillgången till droger var mkt bra, dom kommer till dig utan att du behöver röra på arslet.
Var så när jag var där 2011 iaf.

Aha ok, tack för infon!

Det var ju razzia 2012, just precis för att folk annonserade vilt med vad de hade att erbjuda. Sen så stramade ju Ungern åt narkotikalagstiftningen 2013. () Vad jag förstått av att läsa andras rapporter ska det vara mer diskret sen dess, men hittar inte så mycket info om det fortfarande är bra tillgång och om priserna möjligtvis stigit pga hårdare regler eller inte.
Citera
2017-03-26, 22:53
Medlem
l150s avatar
Citat:
Aha ok, tack för infon!

Det var ju razzia 2012, just precis för att folk annonserade vilt med vad de hade att erbjuda. Sen så stramade ju Ungern åt narkotikalagstiftningen 2013. () Vad jag förstått av att läsa andras rapporter ska det vara mer diskret sen dess, men hittar inte så mycket info om det fortfarande är bra tillgång och om priserna möjligtvis stigit pga hårdare regler eller inte.

Just det, har du rätt i.
Helt glömt bort det, så faktum är väl att jag faktiskt inte har en aning om hur det är nu
Fast bra tillgång på droger är det nog fortfarande vilket som.
Citera
2017-03-26, 23:18
Medlem
Trip.McTrips avatar
Citat:
Just det, har du rätt i.
Helt glömt bort det, så faktum är väl att jag faktiskt inte har en aning om hur det är nu
Fast bra tillgång på droger är det nog fortfarande vilket som.

Ja, det har du nog rätt i. Förresten räknar med att det kommer vara helt sjukt underbart oavsett om jag får tag i något!

Ska du dit i år då tro?
Citera
2017-03-26, 23:49
Medlem
l150s avatar
Citat:

Ska du dit i år då tro?

Har faktiskt pratat om det lite löst med en vän, men högst oklart.
Men blir nog nån form av "i sista minuten" beslut.

Åker du dit ensam?
Citera
2017-03-27, 00:33
Medlem
Trip.McTrips avatar
Citat:
Har faktiskt pratat om det lite löst med en vän, men högst oklart.
Men blir nog nån form av "i sista minuten" beslut.

Åker du dit ensam?

Ok! Nej jag tror att vi åtminstone blir några stycken bekanta som åker, men även om alla skulle banga så ska jag dit!

Tar förresten gärna emot tips från folk som använt sig av allmänna transportmedel om hur man smidigast/billigast tar sig mellan affärer i Budapest för att köpa lite nödvändiga saker inför festivalen. Typ tält, proviant och lustgas. Bästa vore ju om detta fanns på gångavstånd från flygplatsen, men verkar inte så va.
Senast redigerad av Trip.McTrip 2017-03-27 kl. 00:36.
Citera
2017-04-09, 11:38
Medlem
Trip.McTrips avatar
Vafasen?! Är det ingen som ska på Ozora alltså? Själv är jag toktaggad!!

Tänkte väl lägga till en fråga här då för att försöka få igång lite snack, hur länge brukar ni stanna efter avslutningskvällen? Funderar på att ta en dag extra innan området stänger om det nu är så att det brukar vara folk kvar och köra lite "efterfest". Någon med erfarenhet?
Citera
2017-04-09, 14:51
Medlem
l150s avatar
Citat:
Vafasen?! Är det ingen som ska på Ozora alltså? Själv är jag toktaggad!!

Tänkte väl lägga till en fråga här då för att försöka få igång lite snack, hur länge brukar ni stanna efter avslutningskvällen? Funderar på att ta en dag extra innan området stänger om det nu är så att det brukar vara folk kvar och köra lite "efterfest". Någon med erfarenhet?

Jag kan ju svara iaf=)
Vi stannade två dagar efter avslutningen, jag var långt ifrån körduglig men mest var det för att det var jävligt bra stämning och spelades riktigt bra dark.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in