Nikotin/grapefrukt juice /indica röka (hasch eller skunk) förstärker opiater/opioider men som sagt Benz/Lyrica förstärker effekterna extremt och då kan andningsdepression komma som brev på posten.
Många skriver på oxy tråden att om du blandar tramadol med oxycontin så ska tramen göra så oxyn slår mycket hårdare på grund av tramadol levern enzymerna är aktiva samtidigt som oxy enzymen också blir aktiv , då blir effekterna mycket starkare men VARNING för krampanfall bara ingen aning aldrig testat ta dom tillsammans men skumma är om man har hög tolerans på tram 700-1500mg/dag i 7 dagar sedan sluta och börja på oxy så fungerar oxy kicken 10-20% (ångest fri knappast) men smärta hjälpte det verkligen inte ont överallt, provade svenska 80mg och svenska oxykodon 10mg kapslar men inget funkade för tramadol gör nått i kroppen ha säkert med serotonin/noradrenalin för tramadol går inte på samma oxy opiatreceptor delen men dom säger om du har två opiat receptorer aktiva samtidigt (tramadal recp och oxy recp gör så det kickas på skönt och ej lika farligt som lyr eller benz för dom är värst därför jag väntar 7-10 dagar utan tram sedan ta oxy 20-40mg då får jag riktiga effekter fyskisk/psykisk effekter (skönaste

)
OFFTOPIC: samma sak om jag tar 1 300mg kapsel lyrica och dagen efter tar jag tram så fungerar tram 50% även om jag ökade dosen extremt fick inget kliande men sova gör jag som en björn på tram. Verka som kroppen skapar korstolerans med olika substanser när det verkligen inte ska vara så!
som sagt bästa är grapefrukt juice och cigg/snus (bästa som finns)
sorry för felstav helt borta just nu.
men prova inget av andra preparat bara isf om du går på tramadol och inte sovit mer än 4h+ så ökar krampanfall risken50-70% så det leka med döden. en halv ikto eller en halv 10mg valium för att vara på säkra sida. benz ska du
BARA använda om du går igenom farliga Cold Turkey Ats som kan orsaka kramper/panik ångest/grand mal attacker. Flumma aldrig på benz elr lyr för den dagen ATn kommer från dom rackarna så är det dags köpa ett rep från Biltema och hänga sig.
Bluelight där skriver dom om tram+oxy combos hur farligt och om det verkligen funkar.
http://www.bluelight.org/vb/threads/631365-Oxycontin-(OC)-Tramadol-good-safe-combination
Citat:
Tramadol
Like codeine, tramadol requires metabolism to an active metabolite, O-desmethyltramadol (M1), to be fully effective. The parent compound relies on both CYP3A4 and CYP2D6, with metabolism of M1 relying on CYP2D6.16 In a group of patients receiving multiple medications and treated with tramadol under steady-state conditions, the concentration of M1 after correcting for dose and the M1/ tramadol ratio were each approximately 14-fold higher in patients with a CYP2D6 allelic variant associated with extensive metabolism than in poor metabolizers.77 Both tramadol and its M1 metabolite exert analgesic effects through opioidergic mechanisms (μ-opioid receptor) and through 2 nonopioidergic mechanisms, serotonin reuptake inhibition and norepinephrine reuptake inhibition. Although M1 has more potent activity at the μ-opioid receptor,16,78 tramadol is the more potent inhibitor of serotonin and norepinephrine reuptake and the more potent promoter of serotonin and norepinephrine efflux.79,80 Although the precise function of M1 in humans remains unclear, tramadol-mediated analgesia appears to depend on the complementary contributions of an active metabolite with a route of metabolism that differs from that of the parent compound.
Oxycodone
Oxycodone is metabolized by CYP3A4 to noroxycodone and by CYP2D6 to oxymorphone.11 Noroxycodone is a weaker opioid agonist than the parent compound, but the presence of this active metabolite increases the potential for interactions with other drugs metabolized by the CYP3A4 pathway. The central opioid effects of oxycodone are governed primarily by the parent drug, with a negligible contribution from its circulating oxidative and reductive metabolites.81 Oxymorphone is present only in small amounts after oxycodone administration, making the clinical relevance of this metabolite questionable. Although the CYP2D6 pathway is thought to play a relatively minor role in oxycodone metabolism, at least 1 study has reported oxycodone toxicity in a patient with impaired CYP2D6 metabolism.41 The authors of this report suggested that failure to metabolize oxycodone to oxymorphone may have been associated with accumulation of oxycodone and noroxycodone, resulting in an inability to tolerate therapy
lite info om hur oxy o tram fungerar i stackars levern.