Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Du skriker dig hes för att få subventioner, du vill inte betala marknadspriser. Du vill få högre lön trots att du int förtjänar det.
Yeah, det är min livsfilosofi, att göra så lite för att få så många förmåner som möjligt, därför ska jag söka mig till statligt arbete med 31 dagars semester och flera tusen mer i lön och sen surfa 4 tim per dag

I privata näringslivet får man ju stressa ihjäl sig mycket mer.
Allt bra här i livet är saker borgarnas och nyliberalerna vill riva ner för det gynnar inte dessa armbågande nedtryckande svin, såsom en andra chans på komvux, statliga jobb, bidrag nångång ibland och vila upp sig och ha det bra, lägre arbetstid, mer semester, lugnare arbetstempo; LAS, facket som ger en mer rättigheter och bättre liv, bruksvärdeshyror och bra boendestandard.
Subventioner vill jag att alla ska få, även att du kan få det och kunna bo i hyresrätt till ok hyra. Jag vill du ska ha lägre kostnader och integrera dig med invandrare som grannar och arbetare
Nej jag vill inte betala dina marknadspriser och bli fattig och att invandraren får min bruksvärdeshyresrätt medans du har halvererad eller lägre boendekostnad, jag misshandlar hellre dig och invandraren än att gå med på det.