2017-03-26, 12:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Vad är det du betalar för mig, din lilla stackare?

Du skriker dig hes för att få subventioner, du vill inte betala marknadspriser. Du vill få högre lön trots att du int förtjänar det.
Citera
2017-03-26, 12:04
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du skriker dig hes för att få subventioner, du vill inte betala marknadspriser.

Din efterblivna lilla sillmjölke, du betalar ingenting för mitt hus som subventionerades för nästan 100 år sen. Du kan dock inte spekulera eller tjäna några vidare pengar på det hehe
Citera
2017-03-26, 12:05
Medlem
brutalares avatar
Jag fattar inte att ni orkar diskutera med varandra fortfarande.
Citera
2017-03-26, 12:11
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Du skriker dig hes för att få subventioner, du vill inte betala marknadspriser. Du vill få högre lön trots att du int förtjänar det.

Yeah, det är min livsfilosofi, att göra så lite för att få så många förmåner som möjligt, därför ska jag söka mig till statligt arbete med 31 dagars semester och flera tusen mer i lön och sen surfa 4 tim per dag I privata näringslivet får man ju stressa ihjäl sig mycket mer.
Allt bra här i livet är saker borgarnas och nyliberalerna vill riva ner för det gynnar inte dessa armbågande nedtryckande svin, såsom en andra chans på komvux, statliga jobb, bidrag nångång ibland och vila upp sig och ha det bra, lägre arbetstid, mer semester, lugnare arbetstempo; LAS, facket som ger en mer rättigheter och bättre liv, bruksvärdeshyror och bra boendestandard.

Subventioner vill jag att alla ska få, även att du kan få det och kunna bo i hyresrätt till ok hyra. Jag vill du ska ha lägre kostnader och integrera dig med invandrare som grannar och arbetare

Nej jag vill inte betala dina marknadspriser och bli fattig och att invandraren får min bruksvärdeshyresrätt medans du har halvererad eller lägre boendekostnad, jag misshandlar hellre dig och invandraren än att gå med på det.
Senast redigerad av slemhog 2017-03-26 kl. 12:18.
Citera
2017-03-26, 12:14
Medlem
kato85s avatar
Artikel i DN om ämnet:

http://www.dn.se/kultur-noje/myter-om-bostadsfragan/
Citera
2017-03-26, 12:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Yeah, det är min livsfilosofi, att göra så lite för att få så många förmåner som möjligt, därför ska jag söka mig till statligt arbete med 31 dagars semester och flera tusen mer i lön och sen surfa 4 tim per dag

Precis det har vi märkt men vi vill inte betala för att du ska få förmåner din lilla egoist.
Citera
2017-03-26, 12:20
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Precis det har vi märkt men vi vill inte betala för att du ska få förmåner din lilla egoist.

Det är ju inte bara jag som jobbar statligt och nu bor du i Sverige och betalar skatt till alla.
Varför vill du inte betala för dig och en välfärdsstat när du har 10 miljoner och är rikare än 99% av befolkningen? Det är där stora frågan ligger och dina personliga mentala problem.
Du har ju alltid alternativet att flytta till USA eller är du för inkompetent att få ett green card?

"vi vill inte betala för dig din lilla egoist" - Sagt av den stora egoisten.
Senast redigerad av slemhog 2017-03-26 kl. 12:52.
Citera
2017-03-26, 12:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är ju inte bara jag som jobbar statligt och nu bor du i Sverige och betalar skatt till alla.
Varför vill du inte betala för dig och en välfärdsstat när du har 10 miljoner och är rikare än 99% av befolkningen?

Jag gör det men det finns gränser för hur mycket jag vill betala för att subventionera lättjefullt levende till lata egoister som dig.
Citera
2017-03-26, 12:31
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Jag gör det men det finns gränser för hur mycket jag vill betala för att subventionera lättjefullt levende till lata egoister som dig.

Japp, jag är lat som fan och gör allt för lata mig lite extra, däremot brutalt effektiv när det väl gäller och jag ska få igenom ett stort projekt eller affär typ bostadsköp i spanien, båtaffär, svarta lägenhetsaffärer och liknande, det är min stora styrka i livet .Sen när affären i hamn latar jag mig så mycket
Senast redigerad av slemhog 2017-03-26 kl. 12:41.
Citera
2017-03-26, 12:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Japp, jag är lat som fan och gör allt för lata mig lite extra, däremot brutalt effektiv när det väl gäller och jag ska få igenom ett stort projekt eller affär typ bostadsköp i spanien, båtaffär, lägenhetsaffärer och liknande, det är min stora styrka i livet .

Det är nog bara något du inbillar dig för hade det varit korrekt skulle du ha lyckats bättre i livet och inte behöva klaga på att du har för låg lön och att priserna är för höga.
Citera
2017-03-26, 12:43
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Det är nog bara något du inbillar dig för hade det varit korrekt skulle du ha lyckats bättre i livet och inte behöva klaga på att du har för låg lön och att priserna är för höga.

När flyttar du till Usa eller är du för inkompetent att fixa ditt green card?
Citera
2017-03-26, 12:44
Medlem
slemhogs avatar
Citat:

Du vill inte göra det, varken du, sune eller alpha. Varför bryr du dig så mycket om att betala välfärd som vi har nu när du har så mycket pengar, fattar du inte att du har mentala problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in