2017-03-25, 10:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Vad heter vittnet V*klund som vittnade i förnamn?
Och hur gammal är han (eftersom hans farsa är involverad, Viklund är väl då inte lika gammal som Linna tänker jag?)?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-25 kl. 10:47.
Citera
2017-03-25, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Han dömdes på 80-talet för inbrott. Efter fängelsetiden skaffade han barn och flyttade till en ny miljö. Innan mordet i Kalamark sysslade han enligt åklagaren med pyramidspel. Enligt Linna själv var det Multi level marketing. Det nätverk han var aktiv i hette World Games Inc, sedan får du bilda dig en egen upfattning om dem.

Skitsnack, Kaj har aldrig tidigare blivit dömd till fängelse tidigare. Den enda förseelsen han gjort sig skyldig till var i mitten av 70-talet när han var tonåring och fick sitta på kollektiv i Norrland en sommar.
Citera
2017-03-25, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstorFlanell
Det finns en märklig detalj med det där inbrottet, nämligen att det inte bara var Nils som vittnade mot Linna, utan också hans ex IE. Samma person som vittnade om den blodiga strumpan. jag har alltid undrat varför hon skulle vittna om det om det inte var sant?

Kaj dumpade henne lite elakt och hon tog det inte särskilt bra
Citera
2017-03-25, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Kan du inte göra en sammanfattning av detta han är ju idag betraktat som en av landets bästa låter mycket märkligt att han inte lagt ner allt på ett mordfall

Thomas Olsson utgick ifrån att Kaj var skyldig och agerade efter det. Tog sina stålar och gick vidare. Man kan hoppas att han ångrar det idag när det har blivit en advokats våta dröm att få hantera den här kunden,
Citera
2017-03-25, 13:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hittills
Kaj dumpade henne lite elakt och hon tog det inte särskilt bra
En tragisk historia för många inblandade det här, och IE anade nog aldrig upplägget. Utan hennes vittnesmål hade Linna knappast ens blivit misstänkt för inbrottet på ICA, och utan den här listiga "för-domen" om inbrottet så hade man antagligen inte kunnat få honom fälld för Kalamarksmordet heller. Som jag har förstått det så lämnade väl IE något så unikt som ett (vid den tiden) till synes oberoende vittnesmål mot Linna.
Senast redigerad av Draifos 2017-03-25 kl. 14:30.
Citera
2017-03-25, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sp0kplumpen
Du skrev att Degosen Kaj Linna bodde i Gislaved för många år sedan. Missbrukade han alkohol och droger då? Var det då han gjorde inbrott och fick fängelse som nån annan skrev om?

Det skulle vara bra snopet om det kom fram att han begått inbrott mot äldre förut. Media och degosen har ritat upp en bild att han är oskyldig till allt.

Jag tror degosen är skitskraj att hans gamla historia ska komma fram. Men mest skitskraj är degosen av vad undersökningen av DNA ska visa. Han har sagt i en intervju i tv att han kommer lämna Sverige när han släpps. Han vågar inte stanna kvar om dom hittar hans DNA på brottsplatsen med framtidens teknik.

Flumkulturen i Gislaved på 80'talet förstörde många ungdomars framtid, betyder inte han K L är skyldig, däremot fostrades många kriminella just i Gislaved på 80'talet.
Citera
2017-03-25, 17:10
Medlem
Sp0kplumpens avatar
Citat:
Skitsnack, Kaj har aldrig tidigare blivit dömd till fängelse tidigare. Den enda förseelsen han gjort sig skyldig till var i mitten av 70-talet när han var tonåring och fick sitta på kollektiv i Norrland en sommar.

Vad straffades degosen Kaj Linna på 70-talet för?

I den gamla fup kan man läsa att degosen var en fattiglapp och hans kriminella leverne verkar ha varit större än jag tidigare visste.

Brendt och ercy har skrivit om annat som degosen och fattiglappen Kaj Linna varit inblandad i. Men dom har inte skrivit så detaljerat att man kan säga det säkert ännu.

Vad gjorde Kaj Linna när han bodde i Gislaved för många år sedan? Höll han på med inbrott då också? Han och media är skitskraja att det ska komma fram tror jag.

Det enda som är säkert hittills som degosen begått är Kalamarksrånet och inbrottet hos Ica-Konsum butiken något år innan mordet.
Citera
2017-03-25, 17:19
Medlem
Citat:
Vad straffades degosen Kaj Linna på 70-talet för?

I den gamla fup kan man läsa att degosen var en fattiglapp och hans kriminella leverne verkar ha varit större än jag tidigare visste.

Brendt och ercy har skrivit om annat som degosen och fattiglappen Kaj Linna varit inblandad i. Men dom har inte skrivit så detaljerat att man kan säga det säkert ännu.

Vad gjorde Kaj Linna när han bodde i Gislaved för många år sedan? Höll han på med inbrott då också? Han och media är skitskraja att det ska komma fram tror jag.

Det enda som är säkert hittills som degosen begått är Kalamarksrånet och inbrottet hos Ica-Konsum butiken något år innan mordet.

Hej

Finnarna har info, om du vågar interjuva dem
Citera
2017-03-25, 17:23
Medlem
ercys avatar
Citat:

Jo, det har han. Detta nämns i Spårs 5:e avsnitt. Kaj säger själv att han vill röra sig i den grå zonen (nämns av Lisinski i samma avsnitt). I hovrätten sade Kajs bror att han själv inte skulle bli förvånad om Kaj blev åtalad för någon form av ekonomisk brottslighet. Men understryker att han är övertygad om Kajs oskuld.

Jag tar inte upp detta för att misskreditera Linna utan för att nyansera bilden. Min åsikt är att bevisningen mot Linna inte övertygar mig bortom allt rimligt tvivel. Han bör således att släppas enligt mig.
Citera
2017-03-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brendt
Hej

Givetvis får du betala för information, ha med dig 200k får du höra va du vill
Citera
2017-03-25, 17:29
Medlem
Sp0kplumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brendt
Hej

Vet inte vilka finländare du talar om tyvärr.

Kan du säga nått annat än du redan sagt om Degosen och fattiglappen Kaj Linnas tid i Gislaved för många år sedan. Vad begick han för brott där?

Det skulle vara bra snopet för många om det kom fram att begått inbrott mot äldre eller andra grova brott. Jag tror många är skitskraja att degosens historia ska komma fram. Dom tecknena kan man se här i tråden också.
Citera
2017-03-25, 17:34
Medlem
Citat:
Vet inte vilka finländare du talar om tyvärr.

Kan du säga nått annat än du redan sagt om Degosen och fattiglappen Kaj Linnas tid i Gislaved för många år sedan. Vad begick han för brott där?

Det skulle vara bra snopet för många om det kom fram att begått inbrott mot äldre eller andra grova brott. Jag tror många är skitskraja att degosens historia ska komma fram. Dom tecknena kan man se här i tråden också.

Ifall han begått brott mot äldre hade finnarna i gislaved ordnat det.
Kaj levde på nåder då han var ihop med en finnes dotter, bara dotterns mor som gick imellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in