2017-03-23, 15:03
Medlem
Eustaches avatar
Någon som vet vem som är Jönköpings förstamålvakt??
Citera
2017-03-23, 15:31
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Någon som vet vem som är Jönköpings förstamålvakt??

Cajtoft är solklar etta när han är frisk (förhoppningsvis om någon månad i alla fall). Skulle tippa på att nyvärvade Kobozev går före Fran i säsongsinledningen.
Citera
2017-03-23, 16:02
Medlem
regndroppens avatar
Tankar kring Olsson? Lär ju bidra med en hel del rutin i backlinjen iaf.
Citera
2017-03-23, 16:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen

Jag är ambivalent. Han kommer att vara riktigt bra när Djurgården är tillbakapressade och på defensiva fasta, men en riskfaktor vid kontringar och snabba anfall. Om jag vore anfallare hos motståndarna skulle jag sätta rätt aggressiv press på honom när han har bollen.

Då tar jag inte hänsyn till skaderisken och motivationen. Sådant ställer jag mig alltid frågande till per automatik när det gäller spelare i den åldern när de kommer tillbaka.
Citera
2017-03-23, 16:28
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Vet inte vad jag ska tycka egentligen. Har sannolikt väldigt hög lön och håller i högst två år. Tycker sådana värvningar (även Källström) mest utstrålar lathet från Bosses sida. Vore ju bättre med ambitioner att bygga på längre sikt. Även om man inte alltid träffar rätt blir fallet inte lika högt som nu.
Citera
2017-03-23, 16:31
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Hade inte Olsson varit en bra nyförvärv för Hammarby, Aidoo behöver ju en pappa som håller i handen som Wiklander gjorde. Olsson hade ju varit perfekt?
Citera
2017-03-23, 16:36
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Vet inte vad jag ska tycka egentligen. Har sannolikt väldigt hög lön och håller i högst två år. Tycker sådana värvningar (även Källström) mest utstrålar lathet från Bosses sida. Vore ju bättre med ambitioner att bygga på längre sikt. Även om man inte alltid träffar rätt blir fallet inte lika högt som nu.
Känns lite som man stirrar sig blind i namnet. Hur pass mycket fick han lira hos Westbrom de senaste säsongerna?
Citera
2017-03-23, 17:31
Medlem
56ks avatar
Jag gillar Djurgårdens nyförvärv, Isaksson, Källström och Olsson. Finns det någon värvning i Allsvenskan som väger lika tungt som Källström? Jari Litmanen i MFF kanske.

EDIT:

Glömde totalt bort Henrik Larsson.
Senast redigerad av 56k 2017-03-23 kl. 17:38.
Citera
2017-03-23, 17:54
Medlem
0174Affes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Jag gillar Djurgårdens nyförvärv, Isaksson, Källström och Olsson. Finns det någon värvning i Allsvenskan som väger lika tungt som Källström? Jari Litmanen i MFF kanske.

EDIT:

Glömde totalt bort Henrik Larsson.

Jag skulle vara besviken om jag var Djurgårdare med dom värvningarna. Känns verkligen som samtliga av dessa har passerat bäst före datum. Säker jäkligt dyra i drift, och dom kommer att dra på sig skador m.m
Citera
2017-03-23, 18:13
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Hade inte Olsson varit en bra nyförvärv för Hammarby, Aidoo behöver ju en pappa som håller i handen som Wiklander gjorde. Olsson hade ju varit perfekt?

Är nog tanken att Fenger som kommer till sommaren ska bli Aidoos pappa. Till dess får någon av Magyar/Paulsen axla den rollen (vilket inte känns jättebra helt ärligt).

Isaksson, Olsson och Källström centrallinje i dif alltså. Ingen jättebra ålder på någon av dem, men man ska samtidigt inte underskatta deras vinnarskallar och erfarenhet.

Vad går dif in med för målsättning till säsongen nu? Guld? Känns nästan som att större framgångar krävs för att man ska gå plus på dessa värvningar (säger jag utan att ha någon som helst koll på hur deras kontrakt ser ut).
Citera
2017-03-23, 18:41
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Cajtoft är solklar etta när han är frisk (förhoppningsvis om någon månad i alla fall). Skulle tippa på att nyvärvade Kobozev går före Fran i säsongsinledningen.

Tack. Gör en elva i Sportbladets tävling nämligen och tänkte använda deras målvakt då de släpper in ganska lite mål.
Citera
2017-03-23, 18:52
Medlem
Lyssnade på Özcan i Lundhs podd och tyckte inte hans uttalande om att han ville ha mer att säg till om var särskilt uppseendeväckande. Konstigt vore väl annars, klart alla rimligen vill ha mer att säga till om.

Däremot reagerade jag över två saker som jag tycker hamnat i skymundan:
1. Hur dåligt informerad var Özcan egentligen om rollfördelningen mellan honom och Bosse? Annars hade han väl knappast uttryck sin besvikelse på det sättet. Han verkade nästan förvånad.
2. I samma podd säger han något i stil med att han accepterar läget den här säsongen men vill ha mer/större inflytande nästa år.

Det sistnämnda är kanske allra mest underligt. Varför skulle han få mer inflytande (bara för att han vill?)? Konstig sak att gå ut med offentligt.

Det är som om en person anställs som styrman på ett fartyg, blir besviken över att han inte får mer att säga till om utöver sin roll som styrman och anser att nästa år bör han få mer inflytande på bekostnad av kaptenen.

---
När jag ändå är inne på det podcastavsnittet så vill jag också passa på att hålla med Özcan i hans sturkturteoretiska resonemang om varför han inte fått erbjudanden från allsvenskan. Nu är fotbollssverige väldigt litet och det är möjligt att vissa individer har dåligt rykte inom branschen (förtjänt eller oförtjänt) - det vet jag ingenting om. Men om det inte finns ett slags internt, informellt referenssystem där Öz svartmålas så är jag böjd att hålla med hans tes om att t.ex en etnisk svensk hade samma meriter så hade denne förmodligen långt tidigare fått chansen i allsvenskan (t.ex Hasse Eklund).
Senast redigerad av mushymushy 2017-03-23 kl. 18:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in