2017-03-21, 18:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är dags att tvåla dit Malmö nu, inbördes möten har varit ganska så dystert de senaste åren, fast å andra sidan har vi varit ganska bra mot Gnaget de senaste åren, så det jämnar ut sig lite.

Jag är en obotlig(men gnällig) optimist när det gäller Blåvitt, så jag känner mig inte så orolig, jag tror vi kan överraska positivt, det blir ingen kölhalning av gubbarna ute i Europa i år heller, så matchningen kommer vara betydligt lugnare.

Om Norrköping vinner Svenska Cupen så får ni en Europa-plats.
Citera
2017-03-21, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om Norrköping vinner Svenska Cupen så får ni en Europa-plats.

Ni har en skräptrupp. Topp tio måste vara ert mål.
Bojanic vinner svenska cupen.
Citera
2017-03-22, 07:51
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är dags att tvåla dit Malmö nu, inbördes möten har varit ganska så dystert de senaste åren, fast å andra sidan har vi varit ganska bra mot Gnaget de senaste åren, så det jämnar ut sig lite.

Jag är en obotlig(men gnällig) optimist när det gäller Blåvitt, så jag känner mig inte så orolig, jag tror vi kan överraska positivt, det blir ingen kölhalning av gubbarna ute i Europa i år heller, så matchningen kommer vara betydligt lugnare.

Nu tror jag förvisso att ÖFK vinner cupen iom att matchen spelas däruppe (Jag hade trott på Peking i Peking med) men likväl är vi bara en Peking-seger från EL-kval. Vi skulle då gå in i omg1 och få minst fyra, troligen sex extra matcher i sommar. Det är alltså bara två matcher mindre än ifjol.

Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Ni har en skräptrupp. Topp tio måste vara ert mål.
Bojanic vinner svenska cupen.

Och firar med pizza och fifaspelande, såvida han nu inte somnar på matchgenomgången och missar matchen.
Citera
2017-03-22, 09:05
Medlem
Glömde helt bort det, får la hålla på Peking, av rent ekonomiska skäl, sportsligt hade det nog varit bra om vi slapp dubblera.
Citera
2017-03-22, 09:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu tror jag förvisso att ÖFK vinner cupen iom att matchen spelas däruppe (Jag hade trott på Peking i Peking med) men likväl är vi bara en Peking-seger från EL-kval. Vi skulle då gå in i omg1 och få minst fyra, troligen sex extra matcher i sommar. Det är alltså bara två matcher mindre än ifjol.

Och firar med pizza och fifaspelande, såvida han nu inte somnar på matchgenomgången och missar matchen.

Det ska bli intressant att se hur coolingen Bojanic kommer hantera ÖFK:s löjliga "kulturverksamhet". Ska han möjligtvis läsa feministiska dikter i kvinnokläder framför ett gäng asylsökare? Det återstår att se.
Citera
2017-03-22, 09:35
Medlem
Citat:
Det ska bli intressant att se hur coolingen Bojanic kommer hantera ÖFK:s löjliga "kulturverksamhet". Ska han möjligtvis läsa feministiska dikter i kvinnokläder framför ett gäng asylsökare? Det återstår att se.

Hahaha, du är så jävla bitter.
Citera
2017-03-22, 09:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gzola
Hahaha, du är så jävla bitter.

Utveckla.
Citera
2017-03-22, 10:42
Medlem
Citat:
Utveckla.

Ingen på fb verkar ta så hårt vid av ÖFKs kulturyttringar och ställningstaganden som dig, som en papegoja. Det är såklart upp till var och en att tycka vad den vill, börjar få lite av ett grepp vad du tycker
Citera
2017-03-22, 11:43
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jisoul
Ingen på fb verkar ta så hårt vid av ÖFKs kulturyttringar och ställningstaganden som dig, som en papegoja. Det är såklart upp till var och en att tycka vad den vill, börjar få lite av ett grepp vad du tycker

Jag tycker det är tramsigt, ja. Gissar att fler tycker samma sak.
Citera
2017-03-22, 11:48
Medlem
knullklassons avatar
När kommer biblarna från Abladet och Expressen ut?
Citera
2017-03-22, 12:07
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
När kommer biblarna från Abladet och Expressen ut?

Expressen idag. Aftonbladet på lördag.
Citera
2017-03-22, 12:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Tom Pettersson får ju spela gitarr iaf, han är ju van vid det...

Citat:
Jag tycker det är tramsigt, ja. Gissar att fler tycker samma sak.

Ja, jag håller med. Dock får jag redan tillräckligt med skit för mitt "hat" mot plastaskiten så jag ligger lågt med det där.
Att dansa balett, sätta upp teaterföreställningar eller skriva poesi eller ha lasershower på matcher är inget jag önskar att mitt lag la så mycket tid på.

Sedan kan jag tycka att en del arbete klubbar gör frånsett det fotbollsmässiga är oerhört bra, det går väl mot den generella uppfattningen på FB men jag kan tycka det är bra/fint av klubbar att t.ex. spela lite boll/träffa asylsökande etc nån timme i veckan för att ge dessa nåt att glädjas åt.
Likväl tycker jag det är bra när t.ex. MSD i blåvitt pratar om sin uppväxt i Hammarkullen och visar för kidsen där att man kan ta andra vägar än kriminalitet i livet etc.
Likaså är "IFK på schemat" en mycket bra grej.

Och ja, jag vet att fler klubbar gör liknande saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in