2017-03-22, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaervshjofakse
Hur i h*lvete ska man lyckas vinns på detta skitspel!? Jag har spelet och målchanserna men förlorar ständigt på dessa j*vla kontringarna. Alla andra verkar sätta frilägen som smör medans jag sätter 50/50.

Ni som är proffs, hur gör jag för att vinna utan att själv spela tråkig extremdefensiv med kontringar?

Vad kör du för formation och lag? Viktigt att sätta defensiven först och sen bygga därifrån. Tog mig inte uppåt i divisionerna ordentligt innan jag lärde mig att försvara bra. Är fortfarande ganska slarvig med att sätta mina chanser men lyckas ofta vinna ändå pga att jag släpper in ganska lite mål.

Ha bra defensiva innermittfältare och låta dem stanna i försvaret är bra. Även på ytterbackarna. Ofta dem är uppe o flänger emellanåt ändå men det underlättar att ha defensivt starka centrala mittfältare.
Citera
2017-03-23, 00:02
Medlem
Hur gör folk som springer rakt igenom mitt försvar direkt vid avspark?
Någon speciell skillmove/knapp de trycker in eller springer de bara på öppen yta och utnyttjar att jag är aggressiv?

Såg någon guide om "jockey movement" på youtube där man tydligen kunde trycka in bara LT ibland och LT & RT samtidigt ibland?

När ska man använda LT och när ska man använda både LT & RT? (Guiden var riktigt dålig och förklarade inte detta, bara förklarade att det skilde och drog två exempel som jag inte förstod)
Citera
2017-03-23, 00:06
Medlem
Lotavoss avatar
Är en så extremt dålig förlorare att det är sorgligt... Överdriver ej om jag säger att jag är nära och gråta och vill slå sönder skärmen/dosan... Någon annan??
Citera
2017-03-23, 00:06
Medlem
Vurte3Ns avatar
Någon som har schysst custom tactic för formationen 4-1-2-1-2?
Citera
2017-03-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vurte3N
Någon som har schysst custom tactic för formationen 4-1-2-1-2?

jag brukar köra högt bolltempo sen rätt låg press men hög aggresivitet..
e inte inne på spelet nu så kan inte säga exakt men funkar utmärkt för 4312 och 41212(2) iaf
Citera
2017-03-23, 00:17
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
https://www.futbin.com/17/squad/2451320

Vilka skulle ni köra som målvakt höger MB och högerback? Sådär eller Marchetti (Buffon är kass för mig) Chiellini och Lichsteiner eller nåt annat?
Citera
2017-03-23, 00:58
Medlem
Är det nån bugg på Latens-indikatorn efter uppdateringen? Visar bara en röd stapel. Alla motspelare droppar ju då. 😪
Citera
2017-03-23, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
https://www.futbin.com/17/squad/2451320

Vilka skulle ni köra som målvakt höger MB och högerback? Sådär eller Marchetti (Buffon är kass för mig) Chiellini och Lichsteiner eller nåt annat?

fährman i mål, pepe o carvajal där bak?=)

EDIT: kan också ha Trapp, Silva o Aurier men Trapp känns väl sådär spännande..

EDIT2: Handanovic, Miranda och Danil Alves går också..
Senast redigerad av m4staSWE 2017-03-23 kl. 01:10.
Citera
2017-03-23, 01:19
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
fährman i mål, pepe o carvajal där bak?=)

EDIT: kan också ha Trapp, Silva o Aurier men Trapp känns väl sådär spännande..

EDIT2: Handanovic, Miranda och Danil Alves går också..
Provar Marchetti eller annan Serie-A italienare i mål, Chiellini, Lichsteiner och Marchisio (ist. för Modric) då jag ändå har de i klubben. Väntar med att köpa Suarez också och provar med Griezmann som jag har. Edit: Fährmann eller Leno funkar i mål då också.

Kan inte lägga till spelare i nytt lag som finns i annat lag på web-appen. "Plater not swapped please try again" Blir fel hela tiden. Hur löser man det?

Edit: Vann Bale för 462k. Billigaste bin är 479k
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2017-03-23 kl. 01:41.
Citera
2017-03-23, 01:24
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Är en så extremt dålig förlorare att det är sorgligt... Överdriver ej om jag säger att jag är nära och gråta och vill slå sönder skärmen/dosan... Någon annan??
Du är ej ensam, för 3 veckor sedan kände jag d var dags för en veckas paus från WL tänkte kvalet kan ej vara några konstigheter o gå igenom lyckas ju alltid klara 18 segrar minst i Wl. Nu står jag här med 10 final förluster och hälften av dem på straffar. Sista nu jag kör ett svenskt silverlag i kvalet. Leder med 2-1 10 min kvar jag får kontring spelar snett inåt till bärkroth som har öppet mål bara att punktera matchen, klart han missar målet. Anfallet efter gör han 2-2. Det e jordens undergång på riktigt man kan ju ej fortsätta spela liksom ilskan är fullkomlig.
Citera
2017-03-23, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flankert
Hur gör folk som springer rakt igenom mitt försvar direkt vid avspark?
Någon speciell skillmove/knapp de trycker in eller springer de bara på öppen yta och utnyttjar att jag är aggressiv?

Såg någon guide om "jockey movement" på youtube där man tydligen kunde trycka in bara LT ibland och LT & RT samtidigt ibland?

När ska man använda LT och när ska man använda både LT & RT? (Guiden var riktigt dålig och förklarade inte detta, bara förklarade att det skilde och drog två exempel som jag inte förstod)

Ta en striker som står höger eller vänster o sen håll in teammate contain o spring in i spelaren från sidan så ska du se att det inte kommer bli några fler mål från avspark
Citera
2017-03-23, 02:14
Medlem
Lotavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Du är ej ensam, för 3 veckor sedan kände jag d var dags för en veckas paus från WL tänkte kvalet kan ej vara några konstigheter o gå igenom lyckas ju alltid klara 18 segrar minst i Wl. Nu står jag här med 10 final förluster och hälften av dem på straffar. Sista nu jag kör ett svenskt silverlag i kvalet. Leder med 2-1 10 min kvar jag får kontring spelar snett inåt till bärkroth som har öppet mål bara att punktera matchen, klart han missar målet. Anfallet efter gör han 2-2. Det e jordens undergång på riktigt man kan ju ej fortsätta spela liksom ilskan är fullkomlig.

Haha fyfan... Man skrattar ju åt sig själv i efterhand eller när andra berättar om det men när det väl händer en själv.. Vet inte asså det går inte ens att beskriva med ord hur illa det känns. Går visserligen över några minuter senare men precis mitt upp i det så skulle jag nog beskriva det som bland det värsta/äckligaste känslan jag någonsin känt.

Man vill ju gråta men det går inte.. men skriker, tänker på att slå dosan men mitt upp i det vet jag att jag inte har pengar så skiter i det så slutar oftast med att jag tar en kudde eller nått mjukt och kastar i väggen. Sparka foten allt man har i väggen/byrån e också en klassiker och det slutar upp med att man även får skitont på köpet.

Hatar det haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in