Citat:
Jag är helt ärlig.Det där är trams, att man bara måste inta 2 g protein per kg kroppsvikt för att bygga muskler. Anledningen till att det är rekommenderat med 2 g protein per kg när man deffar, beror på att tanken är att proteinet skall vara en energikälla när man drar ner på fettet och kolhydraterna. Men har du mycket kroppsfett att ta energi ifrån, kan du lugnt dra ner proteinet till 130 g. Det är liksom inte 130 gram protein som går åt för att bygga muskler; deff eller inte deff så är det aldrig exakt allt protein som går åt för att bygga muskler.
Väger du 107 kg väldeffad? I så fall, varför deffa överhuvudtaget? Och även om du vore väldeffad så räcker det gott och väl med 130 gram protein för att bygga muskler (minimumintaget av protein är typ 0.8 g protein per kg kroppsvikt). Det är väl självklart att du kan bygga bättre muskler på att få i dig 200 g protein, men det är inte lika optimalt för deffen, eftersom det innebär extra kalorier.
130 g protein är bra för att bygga muskler och tillräckligt lågt proteinintag för att vara deffvänligt.
Citat:
Anledningen till att jag rekommenderar skalade hampafrön som fettkälla beror på att fettet i hampafrön består mellan 70-80% av de två enda essentiella fettsyrorna, omega-6 LA och omega-3 ALA, i en optimal balans. Hampa är med andra ord den enda fettkällan du behöver; optimal minimalism är viktigt när man deffar.Palatinos = långsamma kolhydrater, bra för att deffa på, 90-130 gram palatinos om dagen blir bra.
Kvar återstår kostfibrer, du skulle ju kunna totalt strunta i det, men det är inte rekommenderat eftersom fibrer är bra för magen och håller diverse tarmcancer och annan skit borta. Vill du ha rena fibrer, så är det loppfröskal som gäller, annars kan du köra med typ 100 gram chiafrön, men det innebär extra kalorier från fett och protein. Förr fanns det ett bra fiberpulver, men av någon anledning har den inte sålts på ett år nu (oklart varför), kanske börjar de sälja den igen snart:
https://www.mmsports.se/Livsmedel-Ha...ess-Fiber.html
^^ Såldes förr på alla proteinbutiker på nätet, men har varit slut länge nu. Hur som helst, med det fiberpulvret eller något liknande fiberpulver, kan du köra följande näringskällor:
90-130 gram palatinos
110 gram protein från sojaproteinisolat (valfritt märke,bara det är 110 gram protein)
60-70 gram skalade hampafrön (makronutrienterna varierar beroende på märke/leverantör, men se till att det blir minst 17 gram omega-6 ALA, och runt 20 gram protein från hampa, så blir det bra).
Fiberintaget bör vara runt 38 gram fibrer om dagen.
Citat:
Enligt mina beräkningar, baserat på mitt kaloriintag och hur mycket jag gick ner i vikt, hade jag en daglig förbrukning på 4082 kcal om dagen, och jag hade ett kaloriintag på runt 1500 kcal. Med andra ord var kaloriunderskottet 2582 kcal om dagen, och på detta ökade jag i styrka och muskelmassa. Det är klart att det fanns en del fett att ta ifrån, så det här är liksom inget jag rekommenderar om du är Bruce Lee deffad, men hur mycket har du tänkt deffa egentligen, 2-3 kg? I så fall kan du köra med din 2800 kcal diet (fast bättre om du byter ut proteinkällorna till något mindre giftigt; jag skiter i om du vill förgifta din hälsa, men att du bidrar till miljöförstöring osv bara för att du har en vidskeplig tro på "överlägsenheten" i animaliskt protein, detta är ett allvarligt samhällsproblem
Hardcore som sagt

BUILD MUSCLE AND LOSE FAT SIMULTANEOUSLY - YES, IT IS POSSIBLE!
https://www.bodybuilding.com/fun/fat...gain_trick.htm
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-03-22 kl. 18:14.
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-03-22 kl. 18:14.