Citat:
Jag blir väldigt konfunderad över hur det är möjligt att du kan vara helt bombsäker på att GS förekommer, men medger samtidigt att det inte går att bevisa. Hur funkar det?
Det är omöjligt att skilja detta från någon som lider av paranoida vanföreställningar utan sjukdomsinstinkt.
I mina öron låter det absurt att man påstår sig veta något helt säkert och samtidigt medger att det inte går att bevisa förekomsten av det.
I vanliga fall brukar man ju ha vetskap om saker och ting just p g a bevis menar jag.
Hur vet du att du inte lider av exempelvis paranoida vanföreställningar? Har du kollat upp detta?
Jag vet att en del menar att metoden som gangstalkarna använder går ut på att det ska se ut just som paranoida vanföreställningar, men då är ju frågan hur ni kan veta detta? Måste ju vara helt omöjligt att veta om det inte ens hypotetiskt går att bevisa att så är fallet.
Det är omöjligt att skilja detta från någon som lider av paranoida vanföreställningar utan sjukdomsinstinkt.
I mina öron låter det absurt att man påstår sig veta något helt säkert och samtidigt medger att det inte går att bevisa förekomsten av det.
I vanliga fall brukar man ju ha vetskap om saker och ting just p g a bevis menar jag.Hur vet du att du inte lider av exempelvis paranoida vanföreställningar? Har du kollat upp detta?
Jag vet att en del menar att metoden som gangstalkarna använder går ut på att det ska se ut just som paranoida vanföreställningar, men då är ju frågan hur ni kan veta detta? Måste ju vara helt omöjligt att veta om det inte ens hypotetiskt går att bevisa att så är fallet.
Att det förekommer är jag säker på efftersom jag dels känner till vissa personer
som ägnar sig åt detta, samt att jag sett det på nära håll.
Jag säger inte att det inte går att bevisa, men det är inte helt enkelt.
Att ha en dold kamera hade varit praktiskt rent generellt för
att kunna bevisa förekomsten. Problemet med dold kamera och att bevisa på så vis
är ju att inte ens det är ett konkret bevis alltid. Kan lätt bli så att fel personer blir
uthängda, eller att en polare medvetet blir filmad för att bevisa förekomsten.
Gangstalking är ett känsligt ämne. Jag kan bevisa ett och annat, men väljer att
inte göra det.
Att bevisa att det existerar kräver att berätta mera inriktat kring hur det fungerar.
Även om det på såvis kan bli bevisat så blir det på samma gång för mycket info, som
jag inte tycker att alla ska ha tillgång av...