Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Mona har ju själv bekräftat att det var hon som lånade ut pengarna. Om det sen var hennes egna pengar är ju skumt men allt denna kvinna företagit sig i livet när det gäller pengar har alltid varit märkligt.
Det kan ju ha funnits en baktanke med att hon förde över pengar till Labbe', på det viset att hon därmed förhindrade KFM att mäta ut innestående kapital. Att hon hade en känsla av att det skulle kunna ske, och gömmer enkelt undan pengarna med Labbe' som kontohavare och målvakt, Alternativt så kan hon ju ha blåst sin exmake Bosse på hans del av radhusförsäljningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Toblerone var nog ett pr-trick för att på sikt kunna få det till att det är löjligt att tjata om en Toblerone och dölja alla hennes andra brott. På kvittot med Toblerone fanns förutom en del mat även Prince, d.v.s. hon köpte även cigaretter med regeringskortet.
Ja, det är ju helt klart ett PR-trick. Men visst var de på utlandsresa och det kan ju tänkas att hennes egna kort inte fungerade, dvs blockade för att användas utomlands. Prince nja, Hon alltid brukat röka Gula Blend, åtminstone förut.
Mona Sahlin är Sveriges egen kvinnliga Berlusconi, Hoppas det dyker upp mera i den där kökkenmöddingen tro - Tex kokainaffärer i Chile mm - Alternativt att hon o Romson o Schyman kan väl dra till Gambia så vi slipper dem ?
Mona Sahlin får väl nu snabbt som ögat be om ett förskott på en kommande bok så att hon inte blir alldeles pank igen ?
Jag gissar att dödsboet kommer väl att låta Labbe' svettas ett tag till genom att hålla inne på handpenningen. Jag tror nog att handpenningen ligger väl på dödsboets konto alternativt hos mäklaren. Möjligen att han får den tillbaka (minus skadestånd och upplupen månadsavgift) ifall bostadsrätten blir såld snart. Även mäklaren kan ju i teorin begära skadestånd.
Jag vet ej om vilka dödsbodelägarna är, om deras inställning till den här situationen, de är ju så att säga de som har bollen i detta läget. Alternativt kan handpenningsbeloppet ha använts till att betala månadsavgiften etc...
Undrar hur Borgström ska kunna få något arvode nu ?
Katten på råttan, råttan på repet...