2017-03-21, 11:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
AIK ska redan inför säsongen ha bjudit runt 10 miljoner för honom. Vilket avfärdades bestämt. Han kommer att gå utomlands, dessutom för mer pengar än så.

Katastrof att ingen av de större klubbarna i Allsvenskan plockade honom. Han presterade bra redan 2014 och 2015. Värvades till Östersund för runt miljonen + VF klausul runt 10-20%.

Jag är tveksam till sanningshalten där. De ville inte betala 10 för Kristoffer Olsson.
Citera
2017-03-21, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är tveksam till sanningshalten där. De ville inte betala 10 för Kristoffer Olsson.
Ghoddos och Olsson var inför säsongen i helt olika situationer i sina respektive klubbar. Ghoddos kanske den största överraskningen (Förutom Isak då) i Allsvenskan 2016. Stod för en fantastisk säsong med 10 mål + 4 assist. Olsson fast på bänken i Midtjylland, i luven på tränarstaben och uttryckt i medier att han vill lämna.
Citera
2017-03-21, 11:34
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Ghoddos och Olsson var inför säsongen i helt olika situationer i sina respektive klubbar. Ghoddos kanske den största överraskningen (Förutom Isak då) i Allsvenskan 2016. Stod för en fantastisk säsong med 10 mål + 4 assist. Olsson fast på bänken i Midtjylland, i luven på tränarstaben och uttryckt i medier att han vill lämna.

Men de betalade heller inte tio miljoner för Olsson. Jag tror inte AIK skulle lägga till 10 miljoner på Ghoddos.
Citera
2017-03-21, 11:34
Medlem
kostymnisses avatar
Det var iofs väntat men Gren sade igår att vi nu inte längre letar förstärkningar.
Enda gången det kan ske nu inför seriestart är vid skador av värre art.
Citera
2017-03-21, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Men de betalade heller inte tio miljoner för Olsson. Jag tror inte AIK skulle lägga till 10 miljoner på Ghoddos.
Där är vi oense. Gott så. Jag tror att AIK skulle punga ut 10 miljoner om det var vad som krävdes för att värva honom.

Vad man betalat för Olsson vet väl varken du eller jag? Eller har AIK släppt sin rapport för Q1? Danska medier hävdar runt 8 miljoner vilket inte känns orimligt. I midtjylland tjänade han dessutom runt 250k/månad om man ska tro Fotbolldirekt. Lär inte vara mycket sämre i Gnaget.

http://www.fotbolldirekt.se/2014/12/27/fd-avslojar-svenske-stjarnan-far-dromlon-i-danmark/
Citera
2017-03-21, 14:45
Medlem
Captain.Johanssons avatar
J-södra lånar in Gravius från AIK, känns som en bra lösning för alla parter, han har ju haft det svårt att få speltid i AIK.
Citera
2017-03-21, 18:10
Medlem
MrSkargards avatar
Kebba Ceesay har skrivit på för Dalkurd så vi får nog utgå från att Felix Beijmo blir klar för Djurgården när som helst. Jag vidhåller att DIF mer än något annat behöver en erfaren och stabil mittback plus en pålitlig anfallare. Provspelaren Garba, som enbart presterat i renodlade skitligor tidigare, ser jag som ett föga pålitligt anfallsalternativ men det kan jag komma att få käka upp.
Senast redigerad av MrSkargard 2017-03-21 kl. 18:13.
Citera
2017-03-21, 18:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det var ett tag sen du såg Kebba va? Han glänste en sommar, men på senaste har han inte visat någonting. Jag tycker det suger getpung att vi inte ens har ett färdigt lagbygge ännu och AS börjar förfan närsomhelst. Ännu en pissäsong att förvänta sig.

Han är bättre än Tim Björkström men har dragit nu så du kan lägga honom bakom dig.
Senast redigerad av MrSkargard 2017-03-21 kl. 18:26.
Citera
2017-03-21, 19:53
Medlem
Under radarn har HIF i sitt återtåg lyckats landa Edwin Gyimah med 10 landskamper för Ghana i bagaget.
Troligen 2017 bästa nyförvärv i svensk fotboll.

“Edwin is a top player. He is overqualified for the league but he shall serve them on a short term and then move on to a bigger platform,” said Ryan Harrslief of Spain-based Bigtime Sport, the agency that referred the Ghana defender - See more at: http://sport.citifmonline.com/2017/03/20/edwin-gyimah-completes-gyimah-completes-move-to-swedish-giants-helsingborg/#sthash.Q3LxNkZj.dpuf

SM-GULD 2018
Citera
2017-03-21, 23:41
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han är bättre än Tim Björkström men har dragit nu så du kan lägga honom bakom dig.

Tim med ett positionsspel som en div 7 back är en bättre spelare än Kebba som är kungen av indianare, tyvärr visar det rätt mycket på hur "bra" vår backlinje är.
Ska vi hårddra det så är det från Käcks kant det har läckt mest, men då han är rolig framåt kommer han undan med det.
Ser fan mindre och mindre fram emot denna misär som är i antågande.
Citera
2017-03-22, 02:17
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Under radarn har HIF i sitt återtåg lyckats landa Edwin Gyimah med 10 landskamper för Ghana i bagaget.
Troligen 2017 bästa nyförvärv i svensk fotboll.

“Edwin is a top player. He is overqualified for the league but he shall serve them on a short term and then move on to a bigger platform,” said Ryan Harrslief of Spain-based Bigtime Sport, the agency that referred the Ghana defender - See more at: http://sport.citifmonline.com/2017/03/20/edwin-gyimah-completes-gyimah-completes-move-to-swedish-giants-helsingborg/#sthash.Q3LxNkZj.dpuf

SM-GULD 2018
På vilket sätt berör detta AS 2017?
Citera
2017-03-22, 07:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
På vilket sätt berör detta AS 2017?

Tråden handlar om "svensk fotboll" och inte bara allsvenskan.

Det förvånar faktiskt lite att ingen klubb tagit upp kontraktslöse Adam Johansson än. Han borde rimligtvis intressera en hel del superettanklubbar/lägre rankade allsvenska diton.
Han kanske inte vill spela mer själv trots allt? Han sa förvisso att han ville fortsätta efter avskedet från oss men ändå.
Min känsla är att han ändå fått förslag från exempelvis Gais, Öis, Norrby, Lsk och andra klubbar i och runt gbg på superettan/div.1 nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in