2017-03-17, 12:55
Medlem
Lillstarks avatar
Deras led-lysrör med tre års garanti höll inte ens tre månader: http://www.biltema.se/sv/Bygg/Belysning-och-lampor/LED/LED-lysror-T8-2000038322/
Citera
2017-03-20, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugini3
Nja, problemet är att det går inte att bevis när något inte finns. Därför behövs inte bevis för att gud inte finns.

ONT, biltemas bromsbelägg, billiga och bromsar okej men låter som en osmörjd dörr från 80-talet.
Och självklart är de rätt monterade med alla tillbehör.

Vilket jävla korkad logik. Att du tror att något som inte har bevis bevisar automatiskt att det är falskt är bara patetisk och motsätter din egen logik.
Senast redigerad av yusuke20 2017-03-20 kl. 18:32.
Citera
2017-03-20, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Deras led-lysrör med tre års garanti höll inte ens tre månader: http://www.biltema.se/sv/Bygg/Belysning-och-lampor/LED/LED-lysror-T8-2000038322/

Tur jag inte köpte dom då. Köpte vanliga lysrör, men dom suger också. Låter som en maraccas och är mörka i ändarna , varenda jäkla lysrör

Den nya våtdammsugaren dom har verkar funka i alla fall, men man kan inte har den i samma rum där man själv är. Det luktar nåt så vidrigt av luften som kommer ur den. Man får skallebank direkt. Som tur var så hade jag skaffat 6m dammsugarslang så jag kan ställa maskinen i ett annat rum eller ute när vädret tillåter.
Citera
2017-03-21, 04:49
Medlem
briefings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfamats
Köpte en näbbtång med 10 års garanti till firman.Efter 2 veckors användning så var den krokig i käften pga en fastrostad låsring.Har en 30 år gammal knipextång hemma som jag har våldat mig på ung 20 gånger mer,den funkar fortfarande.Köpte även en näbbtång (powerfix) på Lidl i sommar,den var långt bättre än biltemas.

Köpte i samma veva stålborstar på biltema,heja!!!! Jäklar vad ståltrådarna spretar på dessa,dessutom har det ramlat bort en massa trådar. Bra kvalite NOT!!!!

Biltema eller inte ?? Det är billigt men inte alltid så bra.
Citera
2017-03-21, 06:21
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Tur jag inte köpte dom då. Köpte vanliga lysrör, men dom suger också. Låter som en maraccas och är mörka i ändarna , varenda jäkla lysrör

Förut hade de en annan modell av led-lysrören som var dyrare men det har hållit i två år nu.
Jag kanske bara hade otur med det nya, du kan ju testa ett men se till att spara kvittot.
Citera
2017-03-21, 06:38
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Förut hade de en annan modell av led-lysrören som var dyrare men det har hållit i två år nu.
Jag kanske bara hade otur med det nya, du kan ju testa ett men se till att spara kvittot.

Behöver egentligen inte spara kvittot,vet man vilket datum man köpte så kan dom leta reda på det i sitt system (själv utnytttjat det ett par gånger).
Citera
2017-03-21, 10:26
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Det är inte Biltemas fel att du har dåliga bromsok...

Bromsoken var också från Biltema. Köptes inte in samma dag dock..
Citera
2017-03-21, 10:34
Medlem
gamlingen66s avatar
Tro det eller ej, men jag har aldrig haft problem med nåt från Biltema,, ändå har jag handlat där från 1984 typ.. Men däremot original och Mekonomen,,,,
Citera
2017-03-21, 13:58
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yusuke20
Vilket jävla korkad logik. Att du tror att något som inte har bevis bevisar automatiskt att det är falskt är bara patetisk och motsätter din egen logik.

Nu gjorde du en väldigt fri tolkning i frågan, men om vi säger såhär; ingen försöker bevisa att jorden är platt för att... ja du vet svaret. Gud ligger ligger på samma nivå så det behövs inga bevis för att gud inte finns.
Citera
2017-03-21, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Bromsoken var också från Biltema. Köptes inte in samma dag dock..

Har nog nämt det förut i tråden, men det bromsoket jag monterade på en kompis bil det gick det inte att lufta. Sen var det ett klickande ljud i det när man trampade på bromsen. Löste luftningen med att lufta genom bromsröret, men det blir inte optimalt.

Kom på att jag köpte snabbkoppling (hona) till tryckluften för ngn månad sedan. Passade bara på några av mina anslutningar jag hade hemma. Har aldrig hänt på 20 år fast jag köpt billigt på andra ställen genom åren.

Glömmer aldrig när vi hade åkt upp till fjällen. Stuguthyraren sa till oss att köpa en snöskyffel för det hade snöat förfärligt mycket. Vi tog svängen förbi Biltema och investerade. Kommer upp och det är meterhögt med snö och det är ca 10 meter fram till stugan. Vid första spadtaget så går skaftet av Vi fick skotta med händerna och peta lite med snöskyffelbladet.
Man kan ju bara skratta åt eländet.
Citera
2017-03-21, 19:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Har nog nämt det förut i tråden, men det bromsoket jag monterade på en kompis bil det gick det inte att lufta.
Varför?
Citera
2017-03-29, 21:02
Medlem
Har haft otur med spindelleder och länkarmar till Skoda Octavia -99.
Fått klagomål på glappande spindelled höger, varje bess, tre år i rad.
Varje år har jag bytt den på garantin hos Biltema.

Utbildad mekaniker och skruvat sen barnsben, så allt har gått rätt till.

Tycker förövrigt att Biltema blivit bra mycket dyrare på senare år. Beställer alltid ifrån mister-auto.se. Där kan man få "kvalitetsdelar" t.ex. Bosch osv för en bråkdel av priserna hos dem flesta andra.
Köper dock fortfarande en hel del verktyg osv hos Biltema, då dem allt som oftast fungerar bra.
Men undviker deras bildelar om det inte är panik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in