2017-02-01, 17:25
Medlem
Avva66s avatar
Köpte backspeglar till 4-hjulingen för ett par år sedan, gängan i styrfästet var så glapp att jag nästan kunde trycka in backspegeln. Orkade inte klaga, utan monterade insatsgänga.
Citera
2017-02-01, 22:30
Medlem
Öppettiderna är bra.
Citera
2017-02-02, 15:05
Medlem
Köpte nya hjulmuttrar till jänkaren.

Fick 18st med gänger och två utan.
Chromet var inte mycket att tala om heller. Det släppte direkt så man fick en massa små härligheter att skära sig på.
Citera
2017-03-16, 14:01
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yusuke20
Det beror på vilken kyrka vi pratar om, vissa tål kritik och andra gör det inte men enligt min upplevelse så gör de flesta det både i Sverige och i frankrike. Tror du på fullaste allvar att fundamentalister är de ända som gör så? feminist extremister, vänsterextremister och miljöextremister gör ofta så

ateistiska extremister kör exakt samma sak men bakvänt:

''Gud finns inte''
''har du några bevis på det?''
''Det behöver jag inte för vetenskapen kommer bevisa det och det vet jag''

Dock håller jag med mig att han tänkte korkad när han sa så.

Nja, problemet är att det går inte att bevis när något inte finns. Därför behövs inte bevis för att gud inte finns.

ONT, biltemas bromsbelägg, billiga och bromsar okej men låter som en osmörjd dörr från 80-talet.
Och självklart är de rätt monterade med alla tillbehör.
Citera
2017-03-16, 16:24
Medlem
Megaforces avatar
Den modellen av torkarblad som de hade för några år sen passades inte alls på Volvo trots att det skulle finnas medföljande adapter. Snäpplåset passade inte riktigt så torkarbladen satt löst men det gick att återanvända adaptrarna från de gamla torkarbladen...

De nya något dyrare "aeorodynamiska" torkarbladen verkar något bättre. De gick att fästa bättre på torkararmarna. Få se om de blir kvar.

En bra grej som de haft är bilfjädrar till Volvo. Dessa var tillverkade av lesjöfors och motsvarar (och är förmodligen samma som) original. Antagligen för att inga andra fjädertillverkare tillverkar bilfjädrar i dessa mått.
Citera
2017-03-16, 16:30
Medlem
Machiavellys avatar
Köpte nya bromsskivor till bilen. Någon dag senare hade bromsen på ena hjulet "fastnat" så jag körde runt med hög friktion vilket ledde till att hela skivan glödde som in i helvete när jag kört färdigt.

Den böjdes dock inte och det har nu gått 2-3 år & jag kör fortfarande med samma skivor. Jag kan inte säga om det var något med dem nya skivorna som gjorde att bromsen fastnade. Men den gjorde det i allafall.
Citera
2017-03-16, 17:13
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Lite småmysig tråd att läsa! Tycker mig utläsa att merparten av skribenterna är positiva till Biltemas prylar fastän trådens topic är missnöje och det är faktiskt jag med, nöjd med det mesta jag köpt där då..
Man får vad man betalar för och jag skulle ju inte vilja använda deras tigersågar & vinkelslipar (tex) i jobbet men hemma för att såga eller kapa något litet duger de bra
.
Har även positiv erfarenhet av byte vid felköp eller när något varit defekt (både med och utan kvitto) så det har nog mest med i vilken butik man handlar men iaf är personalen som jobbar i Kristianstad schyssta som fan!
Citera
2017-03-16, 17:46
Medlem
Jag köpte en mus till datorn där.

Det visade sig att den vänstra knappen var trasig, så jag åkte och bytte den, och tog den andra modellen istället.
Men det var precis samma fel på den!

Jag lämnade tillbaka den också och köpte en på Clas Ohlson istället.
Citera
2017-03-16, 20:30
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidPåverkad
Lite småmysig tråd att läsa! Tycker mig utläsa att merparten av skribenterna är positiva till Biltemas prylar fastän trådens topic är missnöje och det är faktiskt jag med, nöjd med det mesta jag köpt där då..
Man får vad man betalar för och jag skulle ju inte vilja använda deras tigersågar & vinkelslipar (tex) i jobbet men hemma för att såga eller kapa något litet duger de bra
.
Har även positiv erfarenhet av byte vid felköp eller när något varit defekt (både med och utan kvitto) så det har nog mest med i vilken butik man handlar men iaf är personalen som jobbar i Kristianstad schyssta som fan!
Biltemas tigersåg är faktiskt riktigt bra och jag har till och med haft den till jobbet någon gång. Men man skyltar ju helst inte med biltemaverktyg där annars
Citera
2017-03-17, 05:33
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Biltemas tigersåg är faktiskt riktigt bra och jag har till och med haft den till jobbet någon gång. Men man skyltar ju helst inte med biltemaverktyg där annars
Haha, nä helst inte men vi har/använder faktiskt Biltemas högtryckstvättar (Nilfisk, deras minsta) på jobbet när vi provtrycker. Billiga & lätta att bära samt skulle en börja strula så slänger man den åt helv#@# och hämtar/köper en ny.
Tigersågarna tycker jag däremot är lite väl obalanserade och vibrerar för mycket (i förhållande till "öset") så där använder vi HILTI, batteriversionen & 220V, dem är starka som satan och tål misshandel bättre (som när det klämmer) tycker jag för det är rätt ofta billiga sådana tappar den där främre delen ("foten"?).
Senast redigerad av AlltidPåverkad 2017-03-17 kl. 05:38.
Citera
2017-03-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Köpte nya bromsskivor till bilen. Någon dag senare hade bromsen på ena hjulet "fastnat" så jag körde runt med hög friktion vilket ledde till att hela skivan glödde som in i helvete när jag kört färdigt.

Den böjdes dock inte och det har nu gått 2-3 år & jag kör fortfarande med samma skivor. Jag kan inte säga om det var något med dem nya skivorna som gjorde att bromsen fastnade. Men den gjorde det i allafall.

Det är inte Biltemas fel att du har dåliga bromsok...
Citera
2017-03-17, 11:27
Medlem
godboys avatar
Jag har haft två enkla cyklar från Temat för några år sen. Mest för att kunna parkera dem på stan utan att ha 18 olika lås för att slippa få den stulen. Ingen direkt högkvalité. Men de dög hjälpligt. Nu har jag köpt en ny grön postkodcykel som var oanvänd för 1000 kr. De är betydligt bättre än Temats.

Dock tycker jag att man kan köpa enkla verktyg där utan problem. Det jag har i åtanke är skruvmejslar, sexkantsnycklar, hammare och andra stela verktyg. I a f för oss som bor i lägenhet och kanske använder skruvmejseln kanske två ggr i månaden. Då duger gott en 10 kr mejsel, att betala 400 kr för en Bacco i det läget är både dumt och korkat. Dock om jag haft verktygen i mitt arbete så hade jag kanske sett ett annat behov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in