2017-03-21, 10:36
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Undersöker nu möjligheten att göra St Patricks Day pottorna som jag har kvar nu. Helt dödfött, inte värt någonstans.

NIF-irländare har ersatts av gröna kort i paket, och alltså spenderats på SBC utan att komma till nya kort = gått upp i pris. John fucking O Shea kostar 7.5k på XBOX. (detta borde jag förutsett när jag krängde bort alla irländare tidigare i veckan. Ingen större förlust men kunde sålt några kort för 7k istället för 3.5k).

De gröna korten har visserligen sjunkit från 25k till 11-14k, men det är fortfarande så att mega pottan (30-150k) kostar ca 54k att lösa. Och från vad jag läst är det ganska stor risk att man får mindre än så i pottan. Ultimate pot kostar 94k...

Och visst, jag förstår att ifall pottorna kostar mindre att lösa än vad minsta möjliga belöning är, då är det ju en no brainer. Men med nuvarande priser skippar jag dem. Kanske dyker priserna på gröna korten imorgon när alla vill kränga dem före 19, klockslaget då de blir värdelösa men fina kort.

Har någon gjort alla pottor? Bra affär?

Idag kostar mega pot 90k (30-150k i belöning) att lösa och ultimate pot 156k (40-300k i belöning)! Alltså har priset stigit med ca 40k för mega pot och 60k för ultimate pot, bara sen igår. Och jag som hoppades de skulle gå ner i pris

Detta är återkommande upplever jag, många väntar till sista dagen med att lösa SBC så då springer priset iväg på korten som behövs. Som billigast att lösa många SBCer när hypen lagt sig, men före upploppet närmar sig. Någon som har samma uppfattning?

Hoppas FUT birthday kommer idag. 93 kort på transferlistan, allt ska bort
Citera
2017-03-21, 10:37
Medlem
Fråga:
Risk att öppna packs i mobilappen eller bör jag vänta tills jag kommer hem och kan öppna på konsolen?
Citera
2017-03-21, 10:39
Medlem
Citat:
Idag kostar mega pot 90k (30-150k i belöning) att lösa och ultimate pot 156k (40-300k i belöning)! Alltså har priset stigit med ca 40k för mega pot och 60k för ultimate pot, bara sen igår. Och jag som hoppades de skulle gå ner i pris

Detta är återkommande upplever jag, många väntar till sista dagen med att lösa SBC så då springer priset iväg på korten som behövs. Som billigast att lösa många SBCer när hypen lagt sig, men före upploppet närmar sig. Någon som har samma uppfattning?

Vad har du för kort i tradepilen?
Funderar på att investera drygt 100k inför birthday...
Citera
2017-03-21, 10:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordahl69
Vad har du för kort i tradepilen?
Funderar på att investera drygt 100k inför birthday...

Discard IF, billigaste 84-ratade korten några discard MOTM, lite 83-ratade kort. Jag hoppas på daily eller repeatable SBC som kräver de korten så de får en boost, liknande FUTmas. Har inga egentliga belägg för det, utan har köpt kort som jag vet kommer löna sig förr eller senare. Jag hoppas idag såklart.

Ser att 84-kort redan fått sig en boost - billigaste kostar numer 2.2k. Har köpt en del av dem för 1.3k. Tror ändå jag avvaktar med att sälja. Under FUTmas kostade en sån som Yann Sommer mer än 6k, en sån utveckling vore trevligt.
Citera
2017-03-21, 10:58
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Fråga:
Risk att öppna packs i mobilappen eller bör jag vänta tills jag kommer hem och kan öppna på konsolen?

Vad menar du?
Citera
2017-03-21, 10:59
Medlem
Citat:
Discard IF, billigaste 84-ratade korten några discard MOTM, lite 83-ratade kort. Jag hoppas på daily eller repeatable SBC som kräver de korten så de får en boost, liknande FUTmas. Har inga egentliga belägg för det, utan har köpt kort som jag vet kommer löna sig förr eller senare. Jag hoppas idag såklart.

Ser att 84-kort redan fått sig en boost - billigaste kostar numer 2.2k. Har köpt en del av dem för 1.3k. Tror ändå jag avvaktar med att sälja. Under FUTmas kostade en sån som Yann Sommer mer än 6k, en sån utveckling vore trevligt.

Vilka IF-kort har du gått för? Någon speciell liga? Rating?
Ja, billigaste 84-korten samlar jag på mig också, känns som en säker investering
Citera
2017-03-21, 11:00
Medlem
eshkoshkas avatar
Jag vill utveckla mitt FUT-spelande. Idag spelar jag i princip bara matcher och gör ingenting annat. Skulle vilja börja jobba lite på marknaden som många av er här inne gör. Känns som spelet skulle kunna bli roligare, samt att man får en större bank och sånt skadar aldrig.

Finns det några grundläggande grejer folk går efter? Jag har ju ingen koll alls och bara 50k att röra mig med. Svårt att hitta någonstans att börja.
Citera
2017-03-21, 11:02
Medlem
Citat:
Fråga:

Spelar ingen roll du har lika stor chans att få något bra i appen som på konsolen om det är det du menar.
Citera
2017-03-21, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Vad menar du?
Finns det T.ex möjlighet att få "walkout"-spelare om jag öppnar i appen?
Citera
2017-03-21, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaUltras
Spelar ingen roll du har lika stor chans att få något bra i appen som på konsolen om det är det du menar.

Tack, det var svar på min fråga
Citera
2017-03-21, 11:42
Medlem
Citat:

Anledningen till ökningen i pris är att de gröna korten inte finns i paket längre. De försvann igår 19.00 även fast att SBCerna pågår i 24h till. Så det gröna korten är nu price fixade, vet inte hur många som köper de nu såhär sent egentligen. Men det är konstigt av EA att skapa en sån situation där kort som inte längre finns i paket har en vital roll i en SBC..
Citera
2017-03-21, 11:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Vilka IF-kort har du gått för? Någon speciell liga? Rating?
Ja, billigaste 84-korten samlar jag på mig också, känns som en säker investering

IF-korten jag köpt på mig är IF Xabi Prieto, IF McGeady och IF Ivan Cuellar. Hade väl egentligen velat ha 83/84-ratade IF-kort för 10k, men när de inte fanns att tillgå köpte jag dessa istället. (alla köpta för 10k, McGeady när han rasade när St Patricks Day gick live). Viktigast att de är IF, nära discard, och åtminstone 80 i rating så de går att få in i en elva som kräver 84 i overall. Gärna en storliga också för chem, vilket spanjorerna passar för. Ser att Cuellar fortfarande är billig.

Sen tror jag att chansen till daily SBC liknande futmas är ganska liten. Det är bara magkänslan som säger att det borde vara dags för SBC som kräver 83/84-ratade kort snart, det var väl ett tag sen sist.

Utöver det har jag en hög med NIF av Ramsey, Xhaka och Carvalho (84) + ett exemplar av i princip varje 84-ratad spelare i klubben under 2k.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in