Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-21, 05:51
  #1
Medlem
sasos avatar
Har varit arbetslös i ett halv år tidigare och det var hemskt att bara sitta hemma och glo på skärmen.
Just nu har jag tillfällig jobb och kommer att bli arbetslös om 3 månader och det känns inte bra.
Känns som att man oroar sig hela tiden för det
är jag ensam eller är de fler som känner sig så?
Citera
2017-03-21, 06:13
  #2
Medlem
Cleetus187s avatar
Varför försöker du inte skaffa ett heltidsjobb om du är rädd för att gå hemma? Att ha tillfälliga jobb bäddar ju för att jobba en vis period för att sen bli arbetslös. Prova på nystartsjobb då har du iaf jobb minst i 1år
Citera
2017-03-21, 06:18
  #3
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleetus187
Varför försöker du inte skaffa ett heltidsjobb om du är rädd för att gå hemma? Att ha tillfälliga jobb bäddar ju för att jobba en vis period för att sen bli arbetslös. Prova på nystartsjobb då har du iaf jobb minst i 1år


hur gör man det?
var länge sedan jag var inskriven hos ams
Citera
2017-03-21, 07:05
  #4
Medlem
Cleetus187s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
hur gör man det?
var länge sedan jag var inskriven hos ams
Kontakta ett företag som du vill jobba hos och kolla med dom om dom är villig att anställa dig som nystartsjobb. Då går ams in med 75%av lönen och flretaget med 25%
Citera
2017-03-21, 09:52
  #5
Medlem
Du är inte ensam, jag är också rädd att bli arbetslös
Citera
2017-03-21, 20:58
  #6
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleetus187
Kontakta ett företag som du vill jobba hos och kolla med dom om dom är villig att anställa dig som nystartsjobb. Då går ams in med 75%av lönen och flretaget med 25%


gäller det alla jobb?
Citera
2017-03-21, 20:59
  #7
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazymouse
Du är inte ensam, jag är också rädd att bli arbetslös


ja, konstig känsla
man är rädd för att inte duga som slav
Citera
2017-03-21, 21:03
  #8
Medlem
Om du vet att du kommer vara arbetslös om 3 månader har du ju ändå tid på dig för o inte sitta på bar backe. Glöm för den delen inte att lobba för att de kan höra av sig igen om något blir aktuellt, när du passerat genom en del arbetsplatser så är det alltid bra att ha en liten lista på folk att ringa för o kolla om något är på G eller det behövs folk för kortare eller längre perioder.

Jag kan ju hålla med om att det är lite drygt, men efter ett par vändor tycker jag man lär sig hantera det rätt bra och får inställningen att ett förlorat jobb inte är hela världen helt enkelt och det finns alltid nya i sjön, så får man ta ett halvår eller en månad eller vad det nu blir i taget.
__________________
Senast redigerad av Prax^ 2017-03-21 kl. 21:06.
Citera
2017-03-21, 21:43
  #9
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Om du vet att du kommer vara arbetslös om 3 månader har du ju ändå tid på dig för o inte sitta på bar backe. Glöm för den delen inte att lobba för att de kan höra av sig igen om något blir aktuellt, när du passerat genom en del arbetsplatser så är det alltid bra att ha en liten lista på folk att ringa för o kolla om något är på G eller det behövs folk för kortare eller längre perioder.

Jag kan ju hålla med om att det är lite drygt, men efter ett par vändor tycker jag man lär sig hantera det rätt bra och får inställningen att ett förlorat jobb inte är hela världen helt enkelt och det finns alltid nya i sjön, så får man ta ett halvår eller en månad eller vad det nu blir i taget.

tack för tipsen
skall tänka på det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback