Citat:
Ursprungligen postat av
caca
Ja, det visar på att du inte är lat, alla arbeten ses som merit, ja så länge de inte blir snabbt avslutade av arbetsgivaren förstås, då är det mer ett tecken på att man inte sköter sig.
Du bör begära ett arbetsgivarintyg på de arbeten du haft så du har papper på att du faktiskt arbetat där. Alt anställningsavtal, eller att du kontaktar de ställen du arbetat på och ber de skriva något intyg till dig om att du arbetat där, arbetsuppgifter etc. Utan dokumentation så är det ingen merit!
I deklarationen står vilka som betalat lön och dragit skatt, jag skulle dock inte använda mig av dessa uppgifter som ett bevis att du arbetat där då det verkar konstigt att du inte har betyg och man ser inte varför de avslutades och därmed sämre merit.
Så kontakta de du arbetat hos och begär att få ett intyg på att du arbetat där, det dokumentet fungerar som merit för resten av livet!
Tack för ditt svar!
Det kommer bli väldigt kul att se på listan slutet av Januari nästa år. Läste en sådan inlägg i denna tråd. Att man kommer få en lista slutet sv Januari varje år, av sin arbetsgivare.
Jag försöker även finna extrajobb på kvällstider, så det gäller nog inklusiv de också. Så listan blir nog läng, och detvkommer bli kul att få läsa den.
Mänga har skrattat åt mig i denna tråd, men det får de göra. Jag är dessutom anonym, så det gör absolut ingenting.
Jag kan återigen säga att jag tycker om att arbeta, och gillar att betala skatt.