2017-03-18, 22:28
Medlem
Måste säga att jag tyckte det där skämtet var rätt kul. Och egentligen var det ju ett skämt om män. Att det skall bli ett sådant liv.

Som en tecknad "mansgris", nämligen Arne Anka, sa: "Ibland undrar man om man lever i ett land eller i ett skämt."
Citera
2017-03-20, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Måste säga att jag tyckte det där skämtet var rätt kul. Och egentligen var det ju ett skämt om män. Att det skall bli ett sådant liv.

Som en tecknad "mansgris", nämligen Arne Anka, sa: "Ibland undrar man om man lever i ett land eller i ett skämt."

Tycker också det var ett kul skämt.

Är väl möjligen sexistiskt mot män, om det öht skulle vara sexistiskt. Jag tycker inte det...

Tröttsamt att det inte ska gå att skämta, vill vi leva i ett helt humorbefriat land, liksom?!
Citera
2017-03-20, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Tycker också det var ett kul skämt.

Är väl möjligen sexistiskt mot män, om det öht skulle vara sexistiskt. Jag tycker inte det...

Tröttsamt att det inte ska gå att skämta, vill vi leva i ett helt humorbefriat land, liksom?!

De skämt jag och min sambo drar oss emellan får det omdebatterade skämtet att framstå som rena söndagskolepredikan.
Citera
2017-03-20, 18:38
Medlem
Som "boobsgate" har utvecklat sig med total hjärnsmälta hos flertalet indignerade kändisar börjar jag uppskatta Paolo Roberto mer och mer!

Det är ju snart det enda roliga som händer i detta land av tråkighet! Paolo Roberto öppnar truten och hela kändis-Sverige skakar av upprördhet och tävlar om vem som är mest kränkt och arg! Jätteroligt, och jag menar det! Är ej ironisk!
Citera
2017-03-20, 18:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
De skämt jag och min sambo drar oss emellan får det omdebatterade skämtet att framstå som rena söndagskolepredikan.
Skillnaden är väl att de skämt ni drar er emellan inte går ut som uttalanden i offentligheten från offentlig person.

Jag förstår dock att Paolo har svårt att greppa det här med vad som är lämpligt i olika sammanhang. Det har han ju visat prov på några gånger nu.
Citera
2017-03-20, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jag förstår dock att Paolo har svårt att greppa det här med vad som är lämpligt i olika sammanhang. Det har han ju visat prov på några gånger nu.

Att skämta om män på instagram är nog helt lämpligt. Det är snarare hans belackare som har svårt att greppa proportioner.
Citera
2017-03-20, 23:04
Medlem
Att ett sånt rötägg fått så mkt airtime är svårt att acceptera.
Många medborgare har gått men för livet efter att blivit nedslagna av PB 1.0.
Version 2.0 blev sosse och 3.0 tv-kändis..,
Nu har TV4 bannat honom efter att han uttryckt sig sexistiskt emot tjejer som medverkat i hans träningsinslag i Nyhetsmorgon.
Alla dessa löjliga inlägg han gör är ett alibi för att dölja sin homosexualitet.
Så snart kommer han ut och kommer att än en gång vara förlåten och ta över i tv-sofforna.

Källa på detta? En homosexuell polare på SR
Citera
2017-03-20, 23:12
Bannlyst
Citat:
Skillnaden är väl att de skämt ni drar er emellan inte går ut som uttalanden i offentligheten från offentlig person.

Det är befriande med människor som inte rättar sig in i den pissnödiga feminismens etablissemang.
Citera
2017-03-21, 01:35
Medlem
Citat:

Det skulle väl bli ett jävla kackalorum om dessa skämt drogs i det offentliga av offentliga personer.

Dock kan jag förstå att tex Gudrun Schyman tycker att detta är förfärligt. En människa som tycker att Bahareh Anderssons förslag att bränna kyskhetsbälten (var det nu finns att få tag i) utanför moskeér är larvigt samtidigt som hon själv inte drar sig för att bränna 100000 kr är det väl lite svårt att ta på allvar.
Citera
2017-03-21, 06:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottfrieds
Det är befriande med människor som inte rättar sig in i den pissnödiga feminismens etablissemang.
Jag tycker det inte är ett dugg befriande med folk som slår ner småungar, bråkar med vakter på krogen och sätter en ära i att rapa dumheter ...

Citat:
Ursprungligen postat av Movie
Att ett sånt rötägg fått så mkt airtime är svårt att acceptera.
Många medborgare har gått men för livet efter att blivit nedslagna av PB 1.0.
Version 2.0 blev sosse och 3.0 tv-kändis..,

Nu har TV4 bannat honom efter att han uttryckt sig sexistiskt emot tjejer som medverkat i hans träningsinslag i Nyhetsmorgon.
Alla dessa löjliga inlägg han gör är ett alibi för att dölja sin homosexualitet.
Så snart kommer han ut och kommer att än en gång vara förlåten och ta över i tv-sofforna.

Källa på detta? En homosexuell polare på SR
3.0 har ju inte slutat slå ner folk heller. Vi har ju både krogincidenten där han bråkar med vakterna (och fälls för det) samt där han ger sig på en ung kille på ett läger för att killen kunde brotta ner honom under lek.

Roberto anmäld för misshandel
Paolo Roberto förhörd av polis: Jag tror han är ute efter pengar

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article12310399.ab
Citera
2017-03-21, 06:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det skulle väl bli ett jävla kackalorum om dessa skämt drogs i det offentliga av offentliga personer.
Ja, poängen med interna skämt mellan varandra är ju just att de är interna och kan förstås av både sändare och mottagare inom de gränser och med den förförståelse som råder mellan dessa i och med den relation/kunskap de har om varandra.

Inget konstigt alls.

Citat:
Dock kan jag förstå att tex Gudrun Schyman tycker att detta är förfärligt. En människa som tycker att Bahareh Anderssons förslag att bränna kyskhetsbälten (var det nu finns att få tag i) utanför moskeér är larvigt samtidigt som hon själv inte drar sig för att bränna 100000 kr är det väl lite svårt att ta på allvar.
Jag tycker att det är konstigt att man inte förstår skillnaden på en mycket effektiv PR-kupp och en ren provokation riktad mot en grupp.

Men det är klart - det kräver att man tänker ett steg längre för att förstå att innebörd och utfall var på ett helt annat plan. Och det är ju inte enkelt alltid - för alla.
Citera
2017-03-21, 06:30
Medlem
rex144s avatar
Paulo har blivit väldigt verbal på sistone eller är det Birro som är hans sufflör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in