2017-03-20, 22:49
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det är snarare du som har en sådan där fånigt modern syn på hur en vältränad kropp ska se ut. En vältränad kropp är en kropp i gott skick, inte mer med det. Boxare vid sekelskiftet såg ut som "soffpotatisar" ser ut idag. Förr i tiden fattade folk skillnaden mellan muskelns synlighet och muskelns kapacitet.

Jag skrev ingenting om synlighet mer än att benämna en muskulös person för biffen, sen kan du läsa in vad du vill i det. Huvudsaken är att de flesta medelklassmän är fruktansvärt svaga. Visst Ingemar Johansson såg ut som en soffpotatis men det finns folk inom kampsport idag som också har det utseendet. Alexey Ignashov ser inte direkt vältränad ut vid en första anblick. Men de som tränar seriöst på gym blir ofta biffiga.

Min poäng är att kan man genomföra ett maraton men inte ta hyfsade vikter på gymmet så är man inte vältränad. Att TM bara ser kondition och bortser från styrka helt är det jag tycker är sjukt.
Citera
2017-03-20, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Jag skrev ingenting om synlighet mer än att benämna en muskulös person för biffen, sen kan du läsa in vad du vill i det.

Du skrev att "de likställer vältränad med någon som är tunn som en räka och har god kondition". Varför tror du att de har fel i det avseendet?
Citera
2017-03-20, 22:59
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Du skrev att "de likställer vältränad med någon som är tunn som en räka och har god kondition". Varför tror du att de har fel i det avseendet?

För att den stora majoriteten av TM är livrädda för tunga vikter. Nästan ingen TM-man kan knäböja 200kg. Knappt några tar 150kg och de flesta skulle knäckas på mitten redan vid 100kg.

TM skyr tung styrketräning lika mycket som de skyr källargym och hela gymkulturen. De vill hoppa och studsa omkring med fjantvikter på något SATS-pass där det enda målet är att pumpa med fjantvikterna tills de får mjölksyra.

Du kan ju fundera på om du på en TM-arbetsplats hör mest prat om marklyft eller om löpning. Det är inte heller ovanligt att TM-arbetsplatser betalar sina anställda för att delta i välgörenhetslopp. Marklyftstävlingar skulle de ju aldrig delta i
Citera
2017-03-20, 23:00
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic878
Jo, jag förstår din ståndpunkt. Samtidigt kan man diskutera om t.ex. 6-10 olika smakprov på varmrätter ger någon kulinarisk upplevelse, eller enbart är vulgärt. Serverar man "smakprov" på ett tjugotal eller fler passande viner eller övriga drycker som är passande ackompanjemang, knappast, och den mest utvecklade smakpallett hjälper inte, endast en gourmand finner ett vulgärt nöje i detta osmakliga frosseri.

Men vem är förvånad, en vulgär medelklass som vill ha "allt" är målgruppen. Jag kan inte låta bli att dra en parallell till olika "fina" intressen som blivit populära statussymboler för medelklassen, t.ex. horologi. Fast man har helt missuppfattat konceptet och ägnar sig åt ren posering...

Du råkade ha fel i sak så det handlar inte om ståndpunkt. Noma och el Bulli kör (körde) med 10+ rätter och det handlade då inte om att planera bröllopsmiddag.
Jävla trams förvisso.
Senast redigerad av justonefix124 2017-03-20 kl. 23:03.
Citera
2017-03-20, 23:15
Medlem
Citat:
För att den stora majoriteten av TM är livrädda för tunga vikter. Nästan ingen TM-man kan knäböja 200kg. Knappt några tar 150kg och de flesta skulle knäckas på mitten redan vid 100kg.

TM skyr tung styrketräning lika mycket som de skyr källargym och hela gymkulturen. De vill hoppa och studsa omkring med fjantvikter på något SATS-pass där det enda målet är att pumpa med fjantvikterna tills de får mjölksyra.

Du kan ju fundera på om du på en TM-arbetsplats hör mest prat om marklyft eller om löpning. Det är inte heller ovanligt att TM-arbetsplatser betalar sina anställda för att delta i välgörenhetslopp. Marklyftstävlingar skulle de ju aldrig delta i

Så alla som inte tar 200 i knäböj är tacky medelklass? Bodybuilding är ett intresse, inte en livsnödvändighet. Om det är någon som är skitnödigt mån om hur han uppfattas så är det snarare du.
Citera
2017-03-20, 23:20
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Så alla som inte tar 200 i knäböj är tacky medelklass? Bodybuilding är ett intresse, inte en livsnödvändighet. Om det är någon som är skitnödigt mån om hur han uppfattas så är det snarare du.

Jag är både stark och har bra kondition. Det är inte svårt att ha både och om man tränar.

Du verkar inte förstå. För TM är kondition status och det är det de håller på med. Flockmentaliteten drar dem mot spandexbyxor, lopp, landsvägscykling och längdskidåkning.

Åker du till en arbetsplats med riktiga knegare kommer inte konditionsidrott vara statusfyllt och något som de tjatar om. Istället får du höra prat om bänkpress, chins och marklyft.

Med andra ord finns det en väldigt tydlig uppdelning av vad som uppfattas som vältränad och status inom olika grupper.
Citera
2017-03-20, 23:25
Medlem
Citat:
Jag är både stark och har bra kondition. Det är inte svårt att ha både och om man tränar.

Du verkar inte förstå. För TM är kondition status och det är det de håller på med. Flockmentaliteten drar dem mot spandexbyxor, lopp, landsvägscykling och längdskidåkning.

Åker du till en arbetsplats med riktiga knegare kommer inte konditionsidrott vara statusfyllt och något som de tjatar om. Istället får du höra prat om bänkpress, chins och marklyft.

Med andra ord finns det en väldigt tydlig uppdelning av vad som uppfattas som vältränad och status inom olika grupper.

Nej. Skrotlyftarna tror gärna att svällande skuldror är ett signum för arbetarboysen, men ni glömmer bort att knegarklassen även inbegriper alla spinkiga AFA:iter/vänsterskummisar/knubbisar-som-tror-att-folk-går-på-att-deras-storlek-bror-på-enorma-muskler.

Dessutom är det väldigt vanligt med alla dessa ängsliga medelklassmän i 30-40-årsåldern som ska vara narcissistiskt perfekta på alla sätt och vis, och då ingår styrketräning.
Citera
2017-03-20, 23:37
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Nej. Skrotlyftarna tror gärna att svällande skuldror är ett signum för arbetarboysen, men ni glömmer bort att knegarklassen även inbegriper alla spinkiga AFA:iter/vänsterskummisar/knubbisar-som-tror-att-folk-går-på-att-deras-storlek-bror-på-enorma-muskler.

Dessutom är det väldigt vanligt med alla dessa ängsliga medelklassmän i 30-40-årsåldern som ska vara narcissistiskt perfekta på alla sätt och vis, och då ingår styrketräning.

Sen när är AFA:iter och vänsterpatrask knegare? De jobbar ju fan inte. Det är därför de håller på och jävlas för att de hellre skyller på strukturer och diskriminering istället för att kavla upp armarna, spotta i nävarna och jobba.

Jag trodde det var helt okontroversiellt att TM generellt sett föredrar konditionsidrott, flockas kring lopp och att de drar sig från tung styrketräning. Tydligen inte...
Citera
2017-03-20, 23:39
Medlem
Citat:
Sen när är AFA:iter och vänsterpatrask knegare? De jobbar ju fan inte.

Alla de jag har träffat har kommit från knegarfamiljer och haft jobb som inte kräver utbildning eftersom de vill vara solidariska med gräsrötterna.
Citera
2017-03-21, 01:38
Medlem
Citat:
Jag trodde det var helt okontroversiellt att TM generellt sett föredrar konditionsidrott, flockas kring lopp och att de drar sig från tung styrketräning. Tydligen inte...

Äsch visst är det så. Alla grenar som en gänglig individ kan bli duktig på flockas TM kring.
Androgyna sporter. Ingen MMA, boxning eller hockey där man kan stöta på en manlig kultur i omklädningsrummen.
Badminton, orientering eller varför inte månadens trend-yoga. Ena månaden är det bikram, andra något annat.

Att lyfta tungt funkar inte om man lever på bulgur-sallad.
Citera
2017-03-21, 02:32
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Att gå på restaurang är TM. Speciellt när folk skryter om att ha ätit fancy mat

Men man köper dyr fisk från fiskdisken på saluhallen typ hälleflundra, gös, och torsk. Alltid färsk filé aldrig fryst eller hel fisk såvida det inte är plattfisk. Poängen är typ "titta jag har råd med fisk för 500 kronor kilot".
Människor går på restaurang av olika orsaker. Jävla trams att ständigt utmåla folk som white trash, tacky etc. Du utstrålar white trash så det skriker om det. Vilken normal människa ber tex om råd på flashback hur de ska inreda sitt hem och förväntar sig ett vettigt svar? Ingen annan än du. Samma sak gäller råd om bilar, klockor etc.

Varför är det så viktigt att vara på ett visst sätt? Genomsnittsflashbackaren i den här tråden (liksom i många andra trådar) tycks vara en alltigenom hatisk, misslyckad stackare som älskar etiketter.
Senast redigerad av Cineasten 2017-03-21 kl. 02:44.
Citera
2017-03-21, 02:47
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

Varför är det så viktigt? Folk får väl träna vad och hur de vill? Är det din ensak?

Vad är en riktig knegare? Inser du att du hittar tyngdlyftare och kroppsbyggare inom alla yrkeskategorier? Är folk som sysslar med sånt bättre människor än atleter som satsar på löpning, simning, cykling etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in