2017-02-14, 20:28
Medlem
My two cents about Gessle:
Han verkar vara en renlevnadsmänniska utan skandaler.
En tanke är att han har gott om pengar och verkar lite för "clean" för att allt ska stå rätt till.
Tänkbara skandaler skulle kunna vara:

Gruppsexnätverk med andra rika gubbar där man knullar trasiga tonårsflickor i grupp.
Pedofil?

Men i hans fall känns det inte så.
Jag tippar på att gubben helt enkelt är extremt musikintresserad, näst intill nördig, och att han helt enkelt inte har så mkt andra behov än att göra musik.
Han får utlopp för det mesta i musiken och tonerna.
Som person är han nog ganska tråkig, förutom för andra studiomusiker.
Worst case kanske han röker lite ganja ibland..

Sen iom att detta är ett anonymt forum så brukar jag lyssna på roxette i hemlighet. Det är någonting med Per och Maries röster, mixat med de sentimentala tonerna som "funkar".
Citera
2017-03-19, 22:54
Medlem
Slö kolla på Skavlan.

Hörde jag rätt - Är hans mamma död, brorsan och syrran ?
Han verkade stått nära mamma i alla fall.

Kan någon bekräfta ?
Citera
2017-03-20, 00:58
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Slö kolla på Skavlan.

Hörde jag rätt - Är hans mamma död, brorsan och syrran ?
Han verkade stått nära mamma i alla fall.

Kan någon bekräfta ?
Yes, han har förlrat många nu senaste 1-3 åren eller vad det är. Och pappan som dog redan när Per var väldigt ung. Tragiskt. Han var väldigt nära sin mamma.
Citera
2017-03-20, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Yes, han har förlrat många nu senaste 1-3 åren eller vad det är. Och pappan som dog redan när Per var väldigt ung. Tragiskt. Han var väldigt nära sin mamma.

Tack för svaret, jag såg på programmet Skavlan när han nämnde Pers mamman död att det stack till hos Per, verkade bli ledsen.
Att Per hade svårt att prata om mamma i dåtid. Han nämnde att hans mamma inte förstod att hur stor han var ( syfta på artisten )
Syskonen bekräftades bara att dem var döda. Föräldrarna pratade han däremot om.

Vad mager han var, nog för att han närmar sig 60 men han verkar härjad av sorger.
Citera
2017-03-20, 08:09
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Tack för svaret, jag såg på programmet Skavlan när han nämnde Pers mamman död att det stack till hos Per, verkade bli ledsen.
Att Per hade svårt att prata om mamma i dåtid. Han nämnde att hans mamma inte förstod att hur stor han var ( syfta på artisten )
Syskonen bekräftades bara att dem var döda. Föräldrarna pratade han däremot om.

Vad mager han var, nog för att han närmar sig 60 men han verkar härjad av sorger.

Pers bror Bengts dödannons: http://www.hd.se/familj/dodsannonser?id=184921

Hans syster hette Gunilla.. Om man läser i eftertexterna i konvoluten på alla hans skivor (GT, Roxette och solo) så brukar där stå "tack till Gunilla och Bengt med familjer"
Senast redigerad av Mazeppa 2017-03-20 kl. 08:11.
Citera
2017-03-20, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Pers bror Bengts dödannons: http://www.hd.se/familj/dodsannonser?id=184921

Hans syster hette Gunilla.. Om man läser i eftertexterna i konvoluten på alla hans skivor (GT, Roxette och solo) så brukar där stå "tack till Gunilla och Bengt med familjer"

Brukar inte syskonen nämnas med namn i en dödsannons?
Citera
2017-03-20, 16:24
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Brukar inte syskonen nämnas med namn i en dödsannons?
Detta verkar mer vara en dödsannons för/från broderns barn och barnbarn i Helsingborgs Dagblad, inte otänkbart att Per Gessle satte in en i Hallandsposten eller annan tidning. Alternativt helt enkelt bara vill ligga lite lågt privat, han har som sagt haft sin del av död och elände på kort tid. Har för mig att jag någonstans har läst att cancer inte är helt ovanligt i den släkten, om det stämmer är det väl kanske den som skördar sina offer i hans närhet.

Otroligt tråkigt hur som helst. Dessutom har jag alltid uppfattat honom som väldigt sympatisk, inte alls sådär pengagniden och snål och mycket-vill-ha-mer som man läser om ibland. Träffat honom ett fåtal gånger, mycket sympatisk och ödmjuk om än lite reserverad och insnöad på musik (men konstigt vore det väl annars).
Citera
2017-03-20, 22:50
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80

Otroligt tråkigt hur som helst. Dessutom har jag alltid uppfattat honom som väldigt sympatisk, inte alls sådär pengagniden och snål och mycket-vill-ha-mer som man läser om ibland. Träffat honom ett fåtal gånger, mycket sympatisk och ödmjuk om än lite reserverad och insnöad på musik (men konstigt vore det väl annars).

Det spelar väl ingen roll hur du uppfattar honom? Han har ju gjort otroligt gnidna saker. Gyllene tider-turnén där han tog typ 90% av gaget, när resten av bandet var vanliga knegare .
Citera
2017-03-20, 23:52
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Det spelar väl ingen roll hur du uppfattar honom? Han har ju gjort otroligt gnidna saker. Gyllene tider-turnén där han tog typ 90% av gaget, när resten av bandet var vanliga knegare .

. Han skev väl all musik?
Citera
2017-03-21, 01:11
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
. Han skev väl all musik?

Ja, jag har för mig det. Girigt som fan hursom med tanke på hur jävla rik han är.
Citera
2017-03-25, 16:10
Medlem
Vobblers avatar
En av hans favoritplattor är tydligen Ramones första album från 1976, bra där Per!
Citera
2017-03-25, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Ja, jag har för mig det. Girigt som fan hursom med tanke på hur jävla rik han är.

varför då? killen har skrivit all musik klart han ska ha degen för allt jobb han lagt ner ingen välgörenhet han pysslar med precis.. sen har nog övriga medlemmar fått så dem klarar sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in