2017-03-14, 17:01
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag har nu flera veckor på raken missat flera av veckans specialare eftersom de varit slut i min lokala Lidl-butik. T ex i torsdags runt kl. 17.00 letade jag efter 5-30W motorolja utan att hitta den.
Vad är knepet för att få tag på varorna? Ska man hänga på låset när de öppnar på måndagsmorgonen eller?

Här fanns det iaf en hel del kvar, dom står dock inte med dom andra bilgrejjerna utan i en egen monter (hylla med dörrar) vid kassan.
Citera
2017-03-14, 22:13
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Jag har nu flera veckor på raken missat flera av veckans specialare eftersom de varit slut i min lokala Lidl-butik. T ex i torsdags runt kl. 17.00 letade jag efter 5-30W motorolja utan att hitta den.
Vad är knepet för att få tag på varorna? Ska man hänga på låset när de öppnar på måndagsmorgonen eller?

På min Lidl-butik så försvinner veckans varor nästan direkt. Men det finns en annan Lidl i närheten där saker brukar finnas kvar ganska länge, så jag brukar åka dit ibland.
Citera
2017-03-14, 22:26
Medlem
DDRTVs avatar
Bor nära Lidl och köper en hel del av deras erbjudande. Tycker att det som erbjuds finns kvar ett tag.

Köpte färska schnitsel inte så billig men god. Och där jag tittade så fanns många av deras erbjudande kvar i butiken. Köpte deras Stavmixer med tillbehör idag .. om den är bra eller inte får framtiden utvisa.
Senast redigerad av DDRTV 2017-03-14 kl. 22:34.
Citera
2017-03-15, 21:05
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Här fanns det iaf en hel del kvar, dom står dock inte med dom andra bilgrejjerna utan i en egen monter (hylla med dörrar) vid kassan.

De brukar ha mineraloljan 15W-30 i montern året om, men när jag tidigare sett syntetoljan har den funnits bland de övriga temasakerna eller i mitten av butiken där de har rabatterad tvål och sånt.
Oljan är ändå exakt samma som säljs ännu billigare på Ullared som Motorgold, så det är ingen jätteförlust att jag missade den.

Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
På min Lidl-butik så försvinner veckans varor nästan direkt. Men det finns en annan Lidl i närheten där saker brukar finnas kvar ganska länge, så jag brukar åka dit ibland.

Jag har också två Lidl i staden, men de ligger ganska långt ifrån varandra. Jag får chansa varje vecka och välja en av dem. Den här veckan blir det inte så noga eftersom det inte finns något jag behöver av specialvarorna. Lidl's fruktträd och buskar köpte jag och planterade förra året. Det ska bli spännande att se hur de tar sig i år.
Citera
2017-03-16, 11:24
Medlem
Citat:
Skiljer sig mycket i efterfrågan från butik till butik. Närmsta butik är en central butik med mycket kunder, kampanjvaror med bra pris försvinner direkt, i synnerhet lite "lyxigare" varor.
Passerar dock ofta förbi en Lidl på en mindre ort, där kan man ibland hitta gamla kampanjvaror. T ex de där kaffekapslarna Monsoon malabar för 20 kr fanns det stapelvis av nån vecka efter.
Citera
2017-03-16, 17:45
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Skiljer sig mycket i efterfrågan från butik till butik. Närmsta butik är en central butik med mycket kunder, kampanjvaror med bra pris försvinner direkt, i synnerhet lite "lyxigare" varor.
Passerar dock ofta förbi en Lidl på en mindre ort, där kan man ibland hitta gamla kampanjvaror. T ex de där kaffekapslarna Monsoon malabar för 20 kr fanns det stapelvis av nån vecka efter.

Mitt närmaste Lidl ligger alldeles vid stadens tättbefolkade miljonprogramsområde, vilket kan förklara varför allt utom gulaschsoppan med fläskkött tar slut så snabbt.
Citera
2017-03-16, 20:28
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Mitt närmaste Lidl ligger alldeles vid stadens tättbefolkade miljonprogramsområde, vilket kan förklara varför allt utom gulaschsoppan med fläskkött tar slut så snabbt.
Schnitzeln brukar också finnas kvar i dessa kulturberikarområden!
Citera
2017-03-17, 11:56
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Aprikos yoghurten var god. Blå förpacking blir till att köpa igen.
Citera
2017-03-19, 23:33
Medlem
Elementarts avatar
Lidl kommer ha Våffelsmet på flaska nästa vecka, någon som har testat den?
Citera
2017-03-20, 00:42
Medlem
Jofs avatar
Citat:

Låter utsökt vidrigt. Som konserverad gröt.
Citera
2017-03-20, 13:32
Medlem
416.5hps avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Låter utsökt vidrigt. Som konserverad gröt.

Det är en flaska med pulver och plats för vatten. De har pannkakssmet enligt samma koncept, och både den och våffelsmeten ingår i ordinarie sortiment. Jag har provat pannkakssmeten, den funkar fint och smakar bra. Våffelsmeten är sannolikt snarlik. 2 flaskor för 14kr, billigt! Dessutom sparar man på disken då det inte behövs någon bunke eller visp, och doseringen går jättelätt ur flaskan.

Nästa vecka kommer en våt-/torrdamsugare för 449kr. Tror ni den är bättre eller sämre än motsvarande från Biltema?
Citera
2017-03-20, 20:43
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Det är en flaska med pulver och plats för vatten. De har pannkakssmet enligt samma koncept, och både den och våffelsmeten ingår i ordinarie sortiment. Jag har provat pannkakssmeten, den funkar fint och smakar bra. Våffelsmeten är sannolikt snarlik. 2 flaskor för 14kr, billigt! Dessutom sparar man på disken då det inte behövs någon bunke eller visp, och doseringen går jättelätt ur flaskan.

Nästa vecka kommer en våt-/torrdamsugare för 449kr. Tror ni den är bättre eller sämre än motsvarande från Biltema?

Visste inte att det var pulver i, men det låter ju ännu bättre än en smet. Ska ta o testa den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in