2017-03-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Tjena kör med detta laget nu några uppgraderingar man ska göra? har ca 300k över tack på förhand
http://www.futhead.com/17/squads/5255198/

Det där laget vill inte jag möta iallafall
Citera
2017-03-18, 21:38
Medlem
eshkoshkas avatar
Lirar på monitor ikväll och delay är betydligt mer påtagligt än när man lirat på TVn. Kan det vara så att delay och MS kan gå hand i hand?
Citera
2017-03-18, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Kommer köpa en gamingskärm, om inte det hjälper att fixa knappdelayet till en OK nivå i fut champs så kommer jag inte lira det mer. Helt omöjigt o spela när allt är typ 1 sekund efter. Kräver absolut inte att det ska vara perfekt men det är som att spela med 10 Mertesacker just nu i vändningarna defensivt o passningarna registrear sjuuukt långt efter, måste vara 2 steg före hela tiden.

tyvärr kommer inte gamingskärm hjälpa dig i det avseendet.. delayen beror inte på skärmen utan på EA´s servrar och tiden det tar att överföra data.. helt sjukt att det ens förekommer 2017 när inga andra online baserade spel har problem med det.. dessutom är det inte samma problem i H2H konstigt nog
Citera
2017-03-18, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Lirar på monitor ikväll och delay är betydligt mer påtagligt än när man lirat på TVn. Kan det vara så att delay och MS kan gå hand i hand?

Det är stor skillnad på att spela på TV vs Skärm ja.. men det är inte huvudsakliga anledningen till att spelet är segt..
Alla stora gamers använder skärm och de upplever samma sak..jag sitter på en 1ms gamingskärm och jag märker också av delayen.. däremot tycker jag det är klart skönare o spela på skärm än tv.. i synnerhet när man spelar FPS
Citera
2017-03-18, 21:51
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Det är stor skillnad på att spela på TV vs Skärm ja.. men det är inte huvudsakliga anledningen till att spelet är segt..
Alla stora gamers använder skärm och de upplever samma sak..jag sitter på en 1ms gamingskärm och jag märker också av delayen.. däremot tycker jag det är klart skönare o spela på skärm än tv.. i synnerhet när man spelar FPS
Jag spelar vanligtvis på TV. Har idag kopplat in skärmen och delay är alltså 2-3 gånger värre än vad den någonsin varit. Ospelbart.

Jag tänker att högre MS går hand i hand med button delay så att den inte känns lika påtaglig. Säkert sämre med TV ändå visserligen, men inte så jobbigt att spela.
Senast redigerad av eshkoshka 2017-03-18 kl. 21:55.
Citera
2017-03-18, 22:05
Medlem
Citat:
Jag spelar vanligtvis på TV. Har idag kopplat in skärmen och delay är alltså 2-3 gånger värre än vad den någonsin varit. Ospelbart.

Jag tänker att högre MS går hand i hand med button delay så att den inte känns lika påtaglig. Säkert sämre med TV ändå visserligen, men inte så jobbigt att spela.

nej det blir säkert bättring.. men tyvärr är spelet trasigt och kvittar hur bra skärm man har.. men viss bättring kan säkert ske..
Citera
2017-03-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
tyvärr kommer inte gamingskärm hjälpa dig i det avseendet.. delayen beror inte på skärmen utan på EA´s servrar och tiden det tar att överföra data.. helt sjukt att det ens förekommer 2017 när inga andra online baserade spel har problem med det.. dessutom är det inte samma problem i H2H konstigt nog

Mjo men vill ändå testa o se om det blir iaf lite bättre. Om det inte gör nån skillnad så vet jag iaf att jag absolut inte kan göra något åt det. Som sagt, lite delay är ok men det är sjukt vilken delay det är i fut champs, förstår inte överhuvudtaget hur nån kan få 35-40 vinster när det är så här.
Citera
2017-03-18, 22:27
Medlem
Citat:

Vad spelar du på för skärm?
Citera
2017-03-18, 22:35
Medlem
Om man kollar när t.ex Gorilla spelar så klagar han ofta på delay men han är inte 100 % att det är delay förrän efter ett tag när han känner att ett skillmove inte kommer direkt etc. När jag spelar så känner man direkt att allt är helt efter. Men men ska sluta klaga här, är nog inte så roligt att höra på Köper mig en gamingskärm o ser om det gör nån skillnad(antagligen inte) men då har jag iaf gjort allt jag kan göra.
Citera
2017-03-18, 22:41
Medlem
paras0nics avatar
Citat:

Håller inte med. Förvisso spelar jag på PC, och där kan jag lira 144hz. Men det flyter på så jäääääävla mycket bättre än på TV.
Citera
2017-03-18, 22:47
Medlem
Märker sällan av delay. Det som stör mig mest är det momentum motståndaren får när man gör mål, och i slutet på matcherna när man leder med 1 mål. Då plötsligt får spelarna fart. Ens egna missar dom lättaste passningarna osv. Det är lite irriterande. Någon som vet hur man ska göra mot de där?
Citera
2017-03-18, 23:23
Medlem
Någon som fått mer än lägsta möjliga på dessa gold pots? (st patricks sbc) jävla rip off får bara lägsta möjliga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in