2017-03-18, 18:09
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
ja hela syftet med FUT bygger på att tjäna coins för att ha råd med de bästa lirarna..för att sedan upptäcka att det funkar bättre med Kongo-Kim än Modric..
Diskussionen om momentum/scripting kommer aldrig upphöra och det finns folk som tror på det medan andra förkastar det helt.. svårt o säga vad som gäller men märkligt är det iallafall..
har senaste 3 FIFA haft mellan 2-4m coins men har aldrig köpt spelare som Messi, Ronaldo osv för de vanligtvis inte är värda sina coins.. hellre köpt blåa kort och IF kort där roliga spelare får boost i sina stats...

Men säger väl rätt mycket när man tex snittat 2 mål per match med Ibarbo medan spelare som Suarez osv inte alls fungerat lika bra.. Finns mycket som behövs förbättras med FIFA, tyvärr...servrarna måste väl va prio 1
Ja precis. Hela syftet med spelet försvinner. Varit så i alla upplagor. Finns några få OP-spelare som 9/10 använder. Det är fruktansvärt tråkigt och långt ifrån fyndigt att spela med dessa. Jag försöker undvika de spelarna men tjänar ju egentligen inget på det... Kan sitta med ett tråkigt OP-lag och flera miljoner på banken men tänker inte vara tråkig som de flesta andra.

Vad tror ni om att köpa massa Ribery? Lär ju öka en del om det kommer en Bundesliga-SBC.
Citera
2017-03-18, 18:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeF
St. Patricks Day-SBCn är ju ren scam. Man förlorar alltid coins på skiten. Knappast värt att köpa ihop ett lag som kostar 100k bara för att få 50k tillbaka. Varför spelar jag ens detta skitspel gjort av världens girigaste och äckligaste spelföretag?

Ja, det har vi konstaterat längre bak i tråden. EA ger gärna intrycket av att det är lika stor procentuell chans att få 300k som det är att få 40k, men erfarenheten tycks ju ge att majoriteten får nära den lägsta summan.

Jag gjorde första pottan, fick 24k och sålde resten av mina irländare och gjorde hygglig vinst. Hade gjort mer om jag bara sålt istället, men lotteri är roligt.

Jag har spanat på hur irländare och gröna kort gått neråt i pris. Först när kalkylen går ihop - säg när mega pottan närmar sig 30k i pris kommer jag göra den. Inte före dess. Troligen gör jag den inte alls. Kanske dumpas priserna på gröna kort imorgon kväll eller måndag.
Citera
2017-03-18, 18:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ja precis. Hela syftet med spelet försvinner. Varit så i alla upplagor. Finns några få OP-spelare som 9/10 använder. Det är fruktansvärt tråkigt och långt ifrån fyndigt att spela med dessa. Jag försöker undvika de spelarna men tjänar ju egentligen inget på det... Kan sitta med ett tråkigt OP-lag och flera miljoner på banken men tänker inte vara tråkig som de flesta andra.

Vad tror ni om att köpa massa Ribery? Lär ju öka en del om det kommer en Bundesliga-SBC.

Alla billiga högratade bundes/PL i topplagen kommer öka markant om overall req blir högt. Lex Gaitan. Från 4K till 35k på en kväll när la liga släpptes.
Citera
2017-03-18, 18:28
Medlem
Någon här som spelar med Neymar? Är det värt att uppgradera hans basic kort till IF kortet?

Samma med Casemiro. Har IF nu men funderar på hans 86-ratade kort. Men är det värt det?

Ställde frågan tidigare men fick inget svar. Någon här spelar väl med Neymar
Citera
2017-03-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Alla billiga högratade bundes/PL i topplagen kommer öka markant om overall req blir högt. Lex Gaitan. Från 4K till 35k på en kväll när la liga släpptes.

När är det dom släpper nya league sbc?
Citera
2017-03-18, 18:45
Medlem
Kommer köpa en gamingskärm, om inte det hjälper att fixa knappdelayet till en OK nivå i fut champs så kommer jag inte lira det mer. Helt omöjigt o spela när allt är typ 1 sekund efter. Kräver absolut inte att det ska vara perfekt men det är som att spela med 10 Mertesacker just nu i vändningarna defensivt o passningarna registrear sjuuukt långt efter, måste vara 2 steg före hela tiden.
Citera
2017-03-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Det roliga är att de finns spelare i andra ligor som är grymt mycket bättre än era OP spelare. Pato är 1000 gånger bättre än Musa te x. Här är de fantasin som är kass därmed basta

Är väl olika vad man tycker I guess. Aldrig kört med Musa men Pato hade jag en del i början o han gillade jag inte direkt.
Citera
2017-03-18, 18:58
Medlem
C8H11Ns avatar
Kör detta laget just nu:
http://www.futhead.com/17/squads/5254673/

Tips på nästa inköp? Jag väntar på Lewandowski SBC, så funderar på att fixa Vidal till mittfältet - någon som kör Vidal och tycker han är bra?
Citera
2017-03-18, 19:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashslack
När är det dom släpper nya league sbc?

Ifall de följer tidigare tempo, första-andra veckan i april.
Citera
2017-03-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Är väl olika vad man tycker I guess. Aldrig kört med Musa men Pato hade jag en del i början o han gillade jag inte direkt.

Helt klart olika. Torres IF är den bästa anfallare jag spelat med (för mig). Och i mitt andra lag har jag Aguero IF. Vet inte varför men Torres bara passar mig bättre. Felvänd mot målet och sen vända runt. Medan Aguero löper i djupet.

Finns fler .. Sansone IF ser smaskig ut.. Någon som testat?
Citera
2017-03-18, 19:26
Medlem
Tjena kör med detta laget nu några uppgraderingar man ska göra? har ca 300k över tack på förhand
http://www.futhead.com/17/squads/5255198/
Citera
2017-03-18, 19:29
Medlem
Shanklygatess avatar
Någon mer det gick ner för precis? Va mitt inne i en match där de stod 1-1 när det avbröts. Hoppas inte det registreras som en förlust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in