2017-03-18, 18:09
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi, Orangutangens vänner, är istället mer intresserade av vilken veckodag nästa vecka GOP:s nya Health Care Plan röstas igenom i Representanthuset, och om den nya företagsskatten kommer att landa på 15% eller 17%.

Vi applåderar aven att EPA står inför en 31%-ig minskning av sin budget.
Nej.

Ni skiter fullständigt i någon av dessa punkter (GOP healthcare plan? finns den ens?). Det enda som spelar någon roll är vilka positioner "libruls" står för, och att alla dessa motarbetas till 100%.

Vilket är varför republikanerna numera hellre stänger ner statsapparaten än leder landet.
Att såga av fötterna på EPA (i vilket syfte?) är så jävla enfaldigt att tom. Nixon hade skrattat åt det...
2017-03-18, 18:10
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det handlar inte om vapenmakt.

Tyskland är inte intresserade av att inneha vapenmakt, eller att använda sig av militär makt.
Tyskland har en stark tradition sedan drygt 70 år tillbaka att vara en demokratisk rättsstat som verkar för fred och frihet både i europa och globalt genom diplomati och fredsbevarande insatser i oroshärdar och konfliktområden runt om världen.
För detta fredsbevarande arbete och för dessa värderingar är Tyskland högt respekterat.
Tysklands hållning har även ett starkt folkligt stöd, militarism är inget som tyskarna gillar, Tyskland har heller ingen allmän värnplikt etc.
Tomt prat!

Men det är faktiskt intressant hur Trump tänker tvinga Tyskland att betala 2%. Han tänkte nog att hota med att lyfta sanktionerna mot Ryssland, men nu har han inte så mycket makt över det
2017-03-18, 18:11
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
According to one document posted online by U.S. Customs and Border Protection Friday night, the wall should be 30 feet high, built using concrete, and "physically imposing." However, it says designs over 18 feet (5.5 meters) high could be acceptable.

30 feet.

Vi snackar nästan 10 i badhuset.
Man kan effektivt nå rätt hög höjd genom att påla ner stålbalkar. Slås ner sida vid sida och skapar ett slags vägg. Används även för att slå en fast ram kring fördjupning vid byggande av ett hus med källare, för att skärma av pirkant osv.

Om denna stålvägg sedan bara är gjutform för betong eller mur i sin egen rätt vet jag ej.

Såklart är 30 fot mycket. Men nog blir muren av. Markägare i trakten har redan börjat gnöla över tvångsinlösen av mark. Javisst, din 10x10 hektar mark som du ägt sedan Wild Bill Hickocks dagar är förstås viktigare än att sätta en fysisk spärr mot tredje världen.
2017-03-18, 18:20
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
According to one document posted online by U.S. Customs and Border Protection Friday night, the wall should be 30 feet high, built using concrete, and "physically imposing." However, it says designs over 18 feet (5.5 meters) high could be acceptable.

30 feet.

Vi snackar nästan 10 i badhuset.

Jag börjar tro att Trump verkligen vill bygga en jävla mur

https://www.wsj.com/articles/obtaining-land-for-trumps-border-wall-a-daunting-task-experts-say-1489687484
Citat:
President Donald Trump wants to hire 20 lawyers to work on obtaining the land needed to build a wall along the Southwest border. He may need more.

The project will require a staggering amount of paperwork and research, eminent domain lawyers said. Moreover, uncooperative landowners could make the job difficult for government attorneys, slowing the president’s signature project, they said.

Mr. Trump’s 2018 budget request to Congress asks for the 20 additional Justice Department attorneys to “pursue federal efforts to obtain land and holdings necessary to secure the Southwest border.”

About 67% of the 2,000 miles of the U.S. border with Mexico represent private or state-owned land, most of it in Texas, according to the Government Accountability Office.
Jag trodde faktiskt att han skulle satsa på hårdföra deporteringar för att få illegala att tycka att det inte värt att ens våga tänka tanken
2017-03-18, 18:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Tror du det är Tyska stridsvagnar som lastas av i Lettland eller?

USA får stå för notan om länderna inte spenderar tillräckligt på nya flyg, stridsvagnar och båtar.
Det är fullkomligt bs, och alla vet om att det höjdes till 2% rätt nyss och att det ligger planer långt fram i tiden som det är tänkt och vara 2%.
Så INGEN gör fel i att inte vara uppe i dessa 2% än.
Vet inte årtalet de ska vara uppe i 2% men för mig såg typ 2022.

USA står inte får såna saker, så varför inbillar du dig det?
2017-03-18, 18:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag börjar tro att Trump verkligen vill bygga en jävla mur

https://www.wsj.com/articles/obtaining-land-for-trumps-border-wall-a-daunting-task-experts-say-1489687484

Jag trodde faktiskt att han skulle satsa på hårdföra deporteringar för att få illegala att tycka att det inte värt att ens våga tänka tanken
De tycker redan att USA inte är så bra, det är anledningen till invandringen har negativ.siffror, dvs mer lämnar än kommer dit.
2017-03-18, 18:39
Medlem
Citat:

(tl:dr)

"Trump är så duuuuuum eftersom han inte beter sig som jag tycker han skaaaaaa. President gör int sååå! Han förståååår inte!!!!1111" - Jaha.
"Ni är Trumpfanatiker eftersom ni inte kritiserar honom for something-something men jag tycker att something-something är stooooort!!!111" - Men andra kanske bryr sig inte om/prioriterar ned det?

Jag bryr mig inte ett smack om din kamp mot "illegala mexare" heller (du anser tydligen att det är en viktig del av vad Trump måste ta sig an). Men jag noterar att du uppenbarligen anser att presidenten står över lagen, faktiskt över USA:s författning. Dvs att Trump som president bör agera som en "Führer" i pakt med den mobb som valde honom, inte som en statschef bunden av en konstitution (även senaten, domstolar, medborgarna m fl rör sig naturligtvis inom ramen för en konstitution). Poängen för dig är att Trump "rör om i grytan", även om han gör det med hjälp av flagrant bluffande samt clownaktiga utspel om allt möjligt. Right.

Skränande Führers och Caudillos hör inte hemma i demokratin, lika litet som enväldiga kalifer.
2017-03-18, 18:42
Medlem
Merkel vill alltså att Trump ska garantera att USA kommer skicka miljoner unga amerikaner till sin död i händelse av att Tyskland attackeras av Ryssland.

Men hon vill inte garantera USA detsamma om USA attackeras av Ryssland eller Kina

Hur kan Trump låta Tyskland stanna i NATO, det är landsförräderi av honom att garantera säkerheten för ett Tyskland som inte ens har ambitionen att försvara sig själva.

Och hur ska Tyskland hjälpa USA i en konflikt? Ska dem skicka genuslärare att slåss mot Kina, Nkorea eller Ryssland.

Frankrike och Storbritannien har iallafall kapacitet att skicka 300.000 man till västra USA i händelse av en konflikt på sydkinesiska sjön, Tyskland spenderar fan inte en krona på sin offensiva förmåga, rena medeltids staten.

Riktigt otäckt att se hur Trump påverkas av globalisterna, i valrörelsen lovade han "America First" det är nu det ska löftet ska hållas.
Statuera exempel och släng ut tyskarna ur Nato omgående, inga amerikaner ska behöva ge sina liv för Merkels vansinnes politik.
2017-03-18, 18:50
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolavanilj
Merkel vill alltså att Trump ska garantera att USA kommer skicka miljoner unga amerikaner till sin död i händelse av att Tyskland attackeras av Ryssland.

Men hon vill inte garantera USA detsamma om USA attackeras av Ryssland eller Kina

Hur kan Trump låta Tyskland stanna i NATO, det är landsförräderi av honom att garantera säkerheten för ett Tyskland som inte ens har ambitionen att försvara sig själva.

Och hur ska Tyskland hjälpa USA i en konflikt? Ska dem skicka genuslärare att slåss mot Kina, Nkorea eller Ryssland.

Frankrike och Storbritannien har iallafall kapacitet att skicka 300.000 man till västra USA i händelse av en konflikt på sydkinesiska sjön, Tyskland spenderar fan inte en krona på sin offensiva förmåga, rena medeltids staten.

Riktigt otäckt att se hur Trump påverkas av globalisterna, i valrörelsen lovade han "America First" det är nu det ska löftet ska hållas.
Statuera exempel och släng ut tyskarna ur Nato omgående, inga amerikaner ska behöva ge sina liv för Merkels vansinnes politik.

NATOs paragraf 5 gäller bara i Europa och inte i Amerika eller Asien.
2017-03-18, 18:50
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag bryr mig inte ett smack om din kamp mot "illegala mexare" heller (du anser tydligen att det är en viktig del av vad Trump måste ta sig an). Men jag noterar att du uppenbarligen anser att presidenten står över lagen, faktiskt över USA:s författning. Dvs att Trump som president bör agera som en "Führer" i pakt med den mobb som valde honom, inte som en statschef bunden av en konstitution (även senaten, domstolar, medborgarna m fl rör sig naturligtvis inom ramen för en konstitution). Poängen för dig är att Trump "rör om i grytan", även om han gör det med hjälp av flagrant bluffande samt clownaktiga utspel om allt möjligt. Right.

Skränande Führers och Caudillos hör inte hemma i demokratin, lika litet som enväldiga kalifer.
Halmgubbar igen, inte sant?

Det viktigaste för mig att han underminerar eliten, ja, i första hand "dishonest media". För möjliggöra det behöver han dock leverera i andra frågor. Varken media eller Ryssland är prio för amerikaner.

Dina trams om Fuhrer kan du gärna belägga. Bryter Trump mot någon lag är det bara att stämma honom - vi lever i en demokrati. Så vilket lag står Trump över enligt dig? Att kränka liberaler är tillåtet så vitt jag vet
Senast redigerad av FlashyBear 2017-03-18 kl. 18:54.
2017-03-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Trumps kamp mot illegala mexikaner är fundamental om USA ska fortsätta att vara USA eftersom invandringen från Latinamerika utgörs av sådana volymer att den helt förändrar demografin. Du kan läsa Ann Coulters "Adios, America!" om det inte är uppenbart för dig.

Givetvis står inte Trump över lagen, men en del aktivistdomare på lägre nivåer verkar göra det...
Senast redigerad av borskungen 2017-03-18 kl. 18:58.
2017-03-18, 19:02
Medlem
Citat:
Halmgubbar igen, inte sant?

Det viktigaste för mig att han underminerar eliten, ja, i första hand "dishonest media".

Dina trams om Fuhrer kan du gärna belägga. Bryter Trump mot någon lag är det bara att stämma honom - vi lever i en demokrati. Så vilket lag står Trump över enligt dig? Att kränka liberaler är tillåtet så vitt jag vet

Den frågan kan vi skicka vidare till juristerna i USA, t ex de federala domare som upprepade gånger diskat hans Muslim-ban-orders för att de stred mot författningen.

Det jag påpekade var att du gång på gång säger - eller tja, ropar ut - att Trump inte behöver bry sig om några andra regler eller lagar än att det han gör ska gå hem hos hans ruffiga hejaklack; det kvittar t ex ifall han ljuger. Det är ett utpräglat caudillo-tänk. "Führerprincipen" talade man om i Tredje Riket: Ledaren är bara ansvarig inför dem som hör till hans fårahjord nere på marken, inte inför parlament, domstolar eller inför landet som helhet. I längden är han bara till för dem som lyder honom.

I likhet med Trump vann Hitler aldrig "the popular vote" i något fritt val över hela landet, vilket uppenbarligen nekymrade honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in