Citat:
Ursprungligen postat av
P71
Det tror jag också. Det är ju inte så att Centerpartiet helt plötsligt har börjat locka väljare med sin fantastiska politik. Det som händer är att väljare av olika anledningar flyr från Mp och M, och tror att C är deras räddning. Men när Annie Lööf tvingas börja förklara vad hennes politik går ut på, då lär hon tappa de flesta igen. Det är bara en tidsfråga.
Det finns väl ingen svensk politiker som har varit tydligare än Annie Lööf det senaste året. Hon har verkligen växt. Hon behöver knappast förklara sig tydligare.
Tänk på att SD fick 13% och övriga 87% i valet 2014, trots Imamens asylbedrägerikatastrof. Det finns en enorm potential för Centerns fria invandring nu när de andra partierna stramar åt; AL kan plocka från hela sexklövern.
AL har på senare tid medvetet tagit till sig en falsk mittenprofil då hon ser att mittenpartiet M vacklar i sin hjärtefråga massinvandringen. Centern har annars varit högerextremt på senare år, men fyller man på med mittenväljare så blir politiken också mera mittenpolitik automatiskt. Tar man Ms väljare så blir man som M.
Jag tror att Centern får 10-20% i valet 2018. Efter detta kan C mycket väl bli mittenblockets största parti.
Det som skulle kunna hindra C är att M får ordning på kontoret, men jag tror inte det; Batra sitter till 2018. Det är Juholt-nivå på Batra, fast på ett eget sätt.