2017-03-16, 23:51
Medlem
snillet_1s avatar
Spalletti out!

Den svansföringen och sedan chokea så totalt i säsongens avgörande skede... Det finns inte ord.
Citera
2017-03-17, 08:33
Medlem
cyberkalles avatar
Underbara inlägg Stivali

Brille@ hoppas allt gick bra med sonen och ditt inlägg nr 1371 i tråden var lysande speciellt slutet.
Citera
2017-03-17, 09:45
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Skön rubrik dock: "Walter Zenga minns straffduellen mot Göran Arnberg"

Här är artikeln
http://www.dalademokraten.se/walter-zenga-minns-straffduellen-mot-goran-arnberg

Laguppställningar:
http://www.worldfootball.net/report/europa-league-1988-1989-1-runde-inter-ik-brage/

Nu kollade jag artikeln igen & först nu upptäckte jag att man kunde bläddra bland bilderna. Det finns nu inga som helst tvivel på att det är reserven Malgioglio i målet på San Siro. Kolla bild 7. Närbild på Malgioglio!

Det är faktiskt rätt häpnadsväckande hur journalisten kan göra en sådan här dundertabbe. Han bygger ju faktiskt artikeln kring snacket om Walter Zengas straffduell mot Göran Arnberg. Låter Zenga uttala sig om saken med citat som: "-Jag minns den straffen väldigt väl, jag kände på mig att det skulle bli svårt". "-Jag trodde inte att han skulle klara det".

Så har han en bild på målvakten i sitt eget material som han publicerar till texten!! Onekligen undrar man ju hur han kom i kontakt med Zenga för intervjun. Egentligen vill jag inte jävlas med den här journalisten då jag såklart uppskattar tilltaget att skriva en artikel om en historisk match. Men jag tror ändå att jag ska mejla honom faktiskt för att fråga hur han snickrade ihop den här artikeln. Hur han kunde dabba sig så & låta Zenga prata på om hur han mindes matchen & straffen & att de vann UEFA-cupen. Att han även snackat med Göran Arnberg & framställer denne som en ung talang som fick sitt genombrott är ganska otroligt då Arnberg var 31.

Det är av nyfikenhet som jag undrar hur det kan bli så fel. Samtidigt är det intressant hur fotbollshistoria precis som historia lätt förvandlas till rena skrönor där detaljer upplöses i glömskans dimma. Fel målvakt intervjuas men ändå minns denne straffen mycket väl. En rutinerad lagkapten blir till en ung talang. Inter vann UEFA-cupen....

Det är liksom själva nostalgin som blir det viktiga. Att sedan detaljer är rent åt helvete verkar mindre viktigt.
Citera
2017-03-17, 10:28
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Pinsamt Roma.
Hur fan ska man argumentera för att Serie A är bra om Ligue 1-4an vinner mot Serie A-2an?
Juventus är de enda som är kvar i Europaspelet.

Fast Spaletti är ju en jävla idiot som inte låter Totti spela mer. Briljerar ju ständigt när han är inne, men jävligt svårt att rädda allt på 10 minuter.

Torde vara dags att sätta försvarsspelet nu, de och Napolis usla försvar blottas gång på gång ute i Europa och gör att de aldrig ens kan nå längre åttondelen i CL, skamligt. Är övertygad om att Inter skulle göra bättre ifrån sig redan nästa år om de snodde CL platsen.
Citera
2017-03-17, 10:47
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Pinsamt Roma.
Hur fan ska man argumentera för att Serie A är bra om Ligue 1-4an vinner mot Serie A-2an?
Juventus är de enda som är kvar i Europaspelet.

Fast Spaletti är ju en jävla idiot som inte låter Totti spela mer. Briljerar ju ständigt när han är inne, men jävligt svårt att rädda allt på 10 minuter.
Och igår var ett skräddarsytt läge att släppa in Totti minst 15 min tidigare. Jag är djupt fascinerad över hans tillslag. Det är tillbaka på 2001-2006 års nivå. Jag tänkte på det när Dzeko fick läget i första halvlek vid straffområdslinjen och föste iväg bollen på målvakten. Eftersom backen vände bort sig själv hade även den gamla Totti fått samma läge, och han hade bombat in den.

El sharaway är nästan på samma nivå som Dzeko. Antingen tappar han psyket precis innan han avlossar skottet och skjuter utanför, eller så får han ihop nerverna och skjuter en lös lätt skruvande boll i famnen på målvakten.

Jag får dessutom för mig att det läggs ett filter på tvn när Totti kommer in på plan. Det blir ljusare och varmare, som en sommarkväll.
Citera
2017-03-17, 11:26
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Spalletti out!

Den svansföringen och sedan chokea så totalt i säsongens avgörande skede... Det finns inte ord.
Jag finner inga ord på hur sur jag blev i första matchen när de vek ner sig i andra halvlek. Ett par A-lagsmän mot juniorkillar kändes de som..
Citera
2017-03-17, 12:14
Medlem
JayGatsbys avatar
Juventus möter FC Barcelona i kvartsfinalen.
Repris på finalen förrförra året.

Forza!
Citera
2017-03-17, 12:17
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Citat:
Juventus möter FC Barcelona i kvartsfinalen.
Repris på finalen förrförra året.

Forza!
Juventus har släppt in 2 mål hoppas de går vidare.
Citera
2017-03-17, 15:09
Medlem
Stivalis avatar
Såg att även Flashbacks Erikbe har ett klipp från Brages möte med Inter där han hyllar Bengt Andersson. Dålig kvalitet på klippet men Bosse Hansson är i gott slag som kommentator.

Attraktiva Bengan mot FC Inter (1.08 min)
https://www.youtube.com/watch?v=_MG1T9sVZak

Jag försökte mejla reportern Andreas Jemn för att fråga hur det kunde bli så fel. Att intervjua Zenga om en match som denne inte ens deltog i är ganska häpnadsväckande uselt faktiskt. Mejlet gick dock inte fram. Jemn är nog frilansande & arbetar inte längre för Dala-Demokraten då mejladressen inte stämde.

På tal om Bengt Andersson så var han en jävla bra målvakt. Jag var tvungen att ta reda på om han stod i en annan match som jag nämnt på samma tema, angående alarmerande uselt research-arbete. Nämligen Tenerifes möte med Lazio i UEFA-cupen 1996.

Lazio tränades av Zdenek Zeman & blev utslaget av Jupp Heynckes Tenerife (som gick ända till semifinal). Året därpå kom Zeman till att träna Roma & stod där för ett av Serie A-historiens värsta felköp. Han ville ha en försvarare som han blivit imponerad av då Lazio mötte Tenerife. Zeman blandade dock ihop deras namn. Han ville ha argentinaren Pablo Paz men råkade värva den andre mittbacken från det mötet, nämligen Cesar Gomez. Det här är väl relativt belagt att det var på det viset. Att Zeman rörde ihop det & visste inte vem Cesar Gomez var då denne dök upp som Romas nyförvärv med drömkontrakt på fickan.

Det här var ju när Serie A var näringskedjans topp & Roma hörde till de som satsade hårdast. Cesar Gomez gjorde bara totalt 87 minuter för Roma men satt på ett bra kontrakt som han vägrade bryta då klubben ville sälja honom. Han stannade kvar kontraktet ut & lade sedan av med fotbollen som en rik man. Han hade startat en bilfirma i Rom så han var inte sysslolös trots att han aldrig spelade.

Det ska kanske sägas att Cesar Gomez nog inte var så dålig egentligen. Han passade nog bara inte Zeman & kom fel in i det då han uppenbart var ett misstag från första början. Fabio Capello sade att det var en bra back som han hade funderat på att värva. Om nu inte Capello också blandade ihop honom med någon annan....

I alla fall, Bengt Andersson satt på bänken mot Lazio 1996 då han mest var reserv i Tenerife.
Citera
2017-03-17, 18:00
Medlem
Idag pratar man mycket om ALS (Amyotrofisk lateralskleros) i Italien. Anledningen är att två stora fotbollsprofiler som är födda 17:e mars har dött av denna fruktansvärda sjukdom. Jag snackar om Borgonovo och Signorini.

ALS (kopierat från wiki):
”Sjukdomen orsakar tilltagande kraftnedsättning följt av borttynande muskler (muskelatrofi) och slutligen generell förlamning. Den direkta dödsorsaken är ofta förlorad andningsförmåga och att inte heller hjärtat längre orkar pumpa.”

https://sv.wikipedia.org/wiki/Amyotrofisk_lateralskleros

Anledningen till att just flera italienska fotbollsspelare drabbats vet man inte, men det kan eventuellt vara den fysiska stressen kombinerat med kosttillskott som innehåller förgrenade aminosyror, men det det är en teori som man inte lyckats bevisa ännu. Tack vare inte minst Baggio som var en nära vän till Borgonovo så har sjukdomen uppmärksammats och sedan kom den kända Ice Bucket Challange som gjort att forskningen kring sjukdomen fått oanade resurser.

Stefano Borgonovo 1964 - 2013:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17352257_1447484441936618_786052472981168517_n.jpg ?oh=921049391083670838f3e40183078f7d&oe=595A2409

Gianluca Signorini 1960 – 2002:

http://www.elisabethcyran.it/eng/wp-content/uploads/2009/12/signorini-Small.jpg
Senast redigerad av Brille68 2017-03-17 kl. 18:04.
Citera
2017-03-17, 19:33
Medlem
Och idag fyller den alldeles fantastiska Trapattoni 78 år. En hjälte som nog kan räknas som världens mest framgångsrika tränare genom tiderna?

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17353134_1707066732640580_6043534901758665864_n.jp g?oh=51669daf0fabee01ff724ab751ca0aa7&oe=59279463
Citera
2017-03-17, 19:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och idag fyller den alldeles fantastiska Trapattoni 78 år. En hjälte som nog kan räknas som världens mest framgångsrika tränare genom tiderna?

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17353134_1707066732640580_6043534901758665864_n.jp g?oh=51669daf0fabee01ff724ab751ca0aa7&oe=59279463
Eine Flasche leer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in