2017-03-17, 12:21
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalChase
Sådär kan man inte resonera. Leicester är ett bottenlag i PL och det överlägset sämsta laget som är kvar.
Jo det är precis så man kan resonera.
Ligaspel och cupspel kan som bekant skifta rejält.

Återigen; de slog ut Sevilla som är bättre än Atletico. Ingen garant för att de kommer vinna, men hur får du det till gratisresa?

Borde det inte varit en gratisresa för Sevilla?
Citera
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalChase
Svåraste möjliga lottning för Real.

Lite trist att de fyra bästa lagen möter varandra, Atletico får en gratisresa till semifinal.

Har de förtjänat efter att ha dragit svårast möjliga motstånd typ 3 år i rad kan jag tycka.

Riktigt bra matcher, vi har dels de två stora matcherna mellan Europas giganter men även Dortmund mot Monaco kan nog bli riktigt sevärd. Är väl då Atlético mot Leicester som inte bör vara annat än en transportsträcka för Atlético men Leicester har ju skrällt förut.
Citera
Medlem
Kan inte se Juventus rå på Barcelona tyvärr. Stabil defensivt men kan inte se hur det ska räcka.
Citera
2017-03-17, 12:23
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Kan inte se Juventus rå på Barcelona tyvärr. Stabil defensivt men kan inte se hur det ska räcka.
Barcelona förlorade första dubbelmötet med 4-0.
Juventus har inte förlorat en enda match i Champions League.
Citera
2017-03-17, 12:24
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Har de förtjänat efter att ha dragit svårast möjliga motstånd typ 3 år i rad kan jag tycka.

Riktigt bra matcher, vi har dels de två stora matcherna mellan Europas giganter men även Dortmund mot Monaco kan nog bli riktigt sevärd. Är väl då Atlético mot Leicester som inte bör vara annat än en transportsträcka för Atlético men Leicester har ju skrällt förut.
Ursäkta om jag är tjatig, men jag förstår inte hur man kan se Leicester som en transportsträcka när de just slagit ut Sevilla som i ligan är bättre än Atletico Madrid.
Citera
2017-03-17, 12:24
Medlem
R.Bloodworths avatar
Fina lottningar vi fick. Jag tror Barca slår ut Juventus sätt över två matcher. Bayern - Real är omöjlig att förutspå men Bayern känns något vassare i dagsläget. Dortmund och Monaco är också nästan omöjlig att förutspå men tror att Monaco tar sig vidare. Atletico Madrid slår ut Leicester.
Citera
2017-03-17, 12:25
Medlem
R.Bloodworths avatar
Är det något lag som "förtjänar" tur så är det fan Atletico. Kommer alltid långt och inte genom att möta kalle anka lag direkt.
Citera
2017-03-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Barcelona förlorade första dubbelmötet med 4-0.
Juventus har inte förlorat en enda match i Champions League.

Jag håller PSG's offensiv bättre än Juventus. Sen kommer senaste finalen emellan dessa två lag på tal. Barcelona var skoningslösa i första halvlek. Tiki taka>catenaccio
Citera
Medlem
Ferry31s avatar
Helt okej lottning får man ändå säga. Kul med två riktiga supermöten, även om det innebär att de fyra bästa lagen i turneringen möts redan nu. Hoppas att de inte spelar samtidigt bara.

Atletico - Leicester också helt okej. På tiden att Atletico får en överkomlig lottning i det här skedet, medan Leicester har en liten chans att fortsätta skrälla. Kul också om vi kan få se Dortmund i semifinal.
Senast redigerad av Ferry31 2017-03-17 kl. 12:29.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jo det är precis så man kan resonera.
Ligaspel och cupspel kan som bekant skifta rejält.

Återigen; de slog ut Sevilla som är bättre än Atletico. Ingen garant för att de kommer vinna, men hur får du det till gratisresa?

Borde det inte varit en gratisresa för Sevilla?
Sevilla är bättre än Atletico för att..? De ligger före i ligan? Jag skulle hellre möta Sevilla än Atletico alla dagar i veckan, alla tider på året.
Citera
Medlem
Extremt kul lottning. Första gången på flera år där alla kvartsfinaler är intressanta. Håller inte ens på något av lagen!

Riktiga skrällchanser i år med den här lottningen!

Kan räcka med att slå 0 eller 1 av Bayern, Barca och Real Madrid för att vinna alltihopa.
Citera
2017-03-17, 12:28
Medlem
R.Bloodworths avatar
PSG kanske känns vassare än Juventus framåt, men deras defensiva spel kan inte ens jämföras med den av Juventus. Inte ens i närheten. Dessutom sitter Juventus på Dybala och Higuain. Blir en tuff match men det känns som att Juventus kommer vara för passiva (vilket lag av någon anledning brukar vara mot Barca). Nyckeln till att slå Barca är presspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in