2017-03-05, 15:39
Medlem
snelhestens avatar
Om David Haye vann så hade det reflekterat dåligt på honom genom att ha siktat in motståndet på en Cruiser och om han istället förlorade ja då bekräftar det ju bara hur mycket han suger. En lose-lose situation alltså för Haye rent CV-mässigt, men britterna köpte ju matchen och det blev en fin ekonomisk vinst.

Bellew å andra sidan hade allt att vinna men hans vinst hamnade istället i en taskig limbo och är befläckäd. Rent prestationsmässigt får man ge honom en hög stryktålighet men utöver det... vad mer hade han egentligen att komma med? Teknik, defensiv, snabbhet och slagkraftighet som helt enkelt inte håller måttet - en alltigenom ganska medioker fighter. Haye hade vunnit både på poäng och ev. senare KO vore det inte för sin skada och trots att Bellew gick fullt ös så lyckades han ju trots allt inte sänka en skadad man på ett övertygande sätt.

En sämre fighter som vann mest p g a omständigheterna och inte har någon förmåga att konkurrera i sin nya viktklass. Då hade det ju ändå Haye varit att föredra tycka vad man vill om hans förmåga.
Citera
2017-03-06, 07:20
Medlem
Riktigt kul fight i The O2. Bellew stod pall de första ronderna, tog ett par smällar från Haye. Sen så växte han in och tog över. Sen om skadan var den bidragande orsaken bet jag ej. Bellew bröt tydligen något i ena handen.
Däremot blev superfighten mellan Keith Thruman och Danny Garcia en rätt trist historia. Och att den ena domaren hade Garcia som segrare var ju rena skämtet 115-113. Den ena hade dito Thruman o h den tredje 116-112.
Citera
2017-03-07, 19:39
Medlem
bravehs avatar
Jag förstår inte varför alla är så kritiska mot Bellew? Han läste ju uppenbarligen Hayes rörelsemönster från första ronden. Antingen så var Haye otroligt lättläst, vilket han inte varit tidigare i sin karriär, eller så lyckades Bellew läsa av Haye. Jag är imponerad av Bellew. Visst borde han vara i bättre kondition och borde kunna avsluta fighten tidigare men ärligt talat, vad gjorde han för fel i fighten? Det enda jag kan se är att han var helt öppen för uppercuts efter sina counter-strikes. Det lyckades inte Haye utnyttja.

Dessutom är det troligt att Bellew skadade högerhanden tidigt.
Citera
2017-03-08, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Jag förstår inte varför alla är så kritiska mot Bellew? Han läste ju uppenbarligen Hayes rörelsemönster från första ronden. Antingen så var Haye otroligt lättläst, vilket han inte varit tidigare i sin karriär, eller så lyckades Bellew läsa av Haye. Jag är imponerad av Bellew. Visst borde han vara i bättre kondition och borde kunna avsluta fighten tidigare men ärligt talat, vad gjorde han för fel i fighten? Det enda jag kan se är att han var helt öppen för uppercuts efter sina counter-strikes. Det lyckades inte Haye utnyttja.

Håller med fullt ut! Ingen kan förta segern ifrån Bellew.
Citera
2017-03-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh

Haye är ju inte prime time längre direkt.En skadad skugga av sitt forna jag.
Visst kan inte Bellew klankas för att Haye skadar sig,men kommentarerna speglar nog mera Bellews ytterst begränsade framtidsutsikter i tungviktsdivisionen,gäller för övrigt även Haye.
Bellew var ju en blown up Cruiser och det visade sig med all tydlig önskvärdhet.
Citera
2017-03-11, 16:40
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Vilket antiklimax. Haye borde kanske lägga handskarna på hyllan men imponerad av Bellew kan jag inte påsta att jag blev. Haye för ändå matchen fram till att han åker på en freak skada i femte ronden och har absolut ingenting att komma med efter det. Bellew har en handikappad boxare mitt framför sig som nu är lätträffad och helt slut. Matchen borde varit slut långt innan elfte ronden.

Bellew snackar nu om att han vill möta Wilder. Har inte särskilt höga tankar om Wilder rent boxningsmässigt men Wilder är en stor tungviktare och skulle dunka ut honom enkelt.
Citera
2017-03-12, 18:09
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Årets KO? Lemieux vs Stevens:

https://www.youtube.com/watch?v=J1bV6lqSUNE
Citera
2017-03-12, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Årets KO? Lemieux vs Stevens:

https://www.youtube.com/watch?v=J1bV6lqSUNE
Rejäl stjärnsmäll 🥊
Citera
2017-03-13, 08:00
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Rejäl stjärnsmäll 🥊
stjärnsmäll var ordet....
Ruggig KO det där prickar hakan PERFEKT sedan är det god natt!
Citera
2017-03-14, 23:51
Medlem
Reggie Hamonds avatar
GGG vs Jacobs nu i helgen. Jacobs är en bra boxare med bra klipp i slagen men vet inte om han har "hakan" att klara av GGG.

Vad tror ni kan Jacobs skrälla eller blir GGG för svår?

Blev extra taggad efter ha sett GGG vs Jacobs 24/7

24/7 Golovkin/Jacobs - Full Show (HBO Boxing)

https://www.youtube.com/watch?v=7Xa3dig4fBw
Senast redigerad av Reggie Hamond 2017-03-14 kl. 23:56.
Citera
2017-03-16, 18:04
Medlem
Satans så nöjd man blir när Viaplay svänger och köper in GGG vs Jacobs. Många som önskat galan via deras FB. Grymt jobbat Viaplay /Viasat!!👊
Citera
2017-03-16, 21:42
Medlem
Har nån någon koll på GGG motståndare Daniel Jacobs? Han har 32 W var av 29 på KO, ganska många TKO s dock. 1 Förlust, den på KO. Rankad etta i USA. Är nog ett riktigt test för GGG. Brook var det inte sist. Ska bli sjukt kul o se om han hänger med i tempot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in