2017-03-16, 20:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Niklas o Calle är ju värdiga vinnare ändå, spelar ingen roll vem av dem som vinner. Kanske Calle förtjänar det mer? Så som han köttat i alla kämpeval
Jag håller med - båda de två är värdiga vinnare. Resten är inte det.
Citera
2017-03-16, 20:54
Medlem
Citat:
Niklas o Calle är ju värdiga vinnare ändå, spelar ingen roll vem av dem som vinner. Kanske Calle förtjänar det mer? Så som han köttat i alla kämpeval

Ska man tro trailern så står det mellan de båda. Hasse åker nog ut ganska kvickt eftersom det är fysiska moment och jag tror inte att han är lika stark som Calle och Niklas.

Ska farmen få en normal människa som vinner så är det Niklas. Calle är skum, dumdryg och ganska otrevlig och anledningen till att han fått kämpa mycket är ju för att ingen gillar honom.

Såg att fylle-bettan kom i farten igen i finalfesten med spriten, herregud.
Citera
2017-03-16, 20:54
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Kommer aldrig förstå varför det är bra att bli utröstad till tinget. Varför gör det en deltagare mer värdig? Uppenbarligen så vill och vågar folk försöka skicka ut en. Kanske för att man är otrevlig, vilket Calle faktiskt har varit till skillnad från Niklas.

Om man anses vara ett stort hot så ingen vågar välja en till andrekämpe så är man alltså en mindre värdig vinnare? Om man jobbar hårt och är trevlig mot alla så är man mindre värd segern?
Citera
2017-03-16, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Kommer aldrig förstå varför det är bra att bli utröstad till tinget. Varför gör det en deltagare mer värdig? Uppenbarligen så vill och vågar folk försöka skicka ut en. Kanske för att man är otrevlig, vilket Calle faktiskt har varit till skillnad från Niklas.

Om man anses vara ett stort hot så ingen vågar välja en till andrekämpe så är man alltså en mindre värdig vinnare? Om man jobbar hårt och är trevlig mot alla så är man mindre värd segern?

Eller hur? Precis som jag skrev häromdagen är det inte logiskt att generalen ser sig själv som värdigare för att alla andra vill ha ut honom (som en sur liten dampunge som hävdar att alla andra i klassen är dumma).

Skönt att slippa oroa sig för finalen dock. Oavsett vem av de tre som vinner så känns det OK.

Min förhoppningslista:

1. Hasse
2. Jerry
3. Calle

Hur jag tror det slutar:

1. Niklas
2. Calle
3. Hasse
Citera
2017-03-16, 21:27
Medlem
Maria fick inte alls hjärnsläpp. Hon kan inte mer än vad vi fick se i kvällen avsnitt.

Konstigt att jag inte sett någon här kalla henne för Popeye. Hon ser ut som honom upp i dagen.
Citera
2017-03-16, 21:46
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Konstigt att jag inte sett någon här kalla henne för Popeye. Hon ser ut som honom upp i dagen.
http://i64.tinypic.com/2a6tcv7.jpg

Ja, det är inte klokt vad likt! Det har jag inte tänkt på! Samma vridna och bistra uppsyn.
Citera
2017-03-16, 22:00
Medlem
godboys avatar
Citat:
Maria fick inte alls hjärnsläpp. Hon kan inte mer än vad vi fick se i kvällen avsnitt.

Nä inget hjärnsläpp där inte. Styckdetaljerna borde ju hon kunna på sina fem fingrar, visst kanske hon känner igen köttet när hon har det framför sig, men hon borde även kunna var de sitter på djuret.

Jag kan inte begripa att inte deltagarna läser på sånt här INNAN de far iväg, tänk att mista en halv miljon för att du inte gjort hemläxan. Det är ju bara att plöja igenom sädesslag, örter, djurhålling mm. Programmet har ju gått några säsonger nu. Vidare ska det ju i o f till 95% tur för att gå till final, man riskerar ju alltid att åka ut på nån mängd eller viktbestämning.

Sen har det varit extremt många muppar med i år, typ Linnea, Timmy, Stina m fl.
Citera
2017-03-16, 22:15
Medlem
bombaccis avatar
Bra avsnitt igen. Bra avslutning såhär på farmen. Håller med Calle att man kan ju snacka innan men det intressanta är vad man presterar i tävlingen. Kändes gott att sura Maria inte ens fixade att svara rätt på ko-delarna, hon som skulle vara expert på mat och allt. Hon skröt lite innan om hur hon slagit ut alla tjejer (utan att aldrig varit uppe i en kamp).

Kul att Calle slapp kämpa idag, han är helt klart värdig sin finalplats. Hoppas inte Hasse vinner men bra att han slog Maria ändå trots allt. Hon var för kaxig.

Såg rätt skönt ut att ta en öl i badtunnan, verkade rätt kallt dock.

Sista avsnittet verkar bli kul med lite mer fysisk kamp.

Calle kunde ju behållit underkläderna på till badet men men.
Citera
2017-03-16, 22:27
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing

Den ständiga debatten. Orkar inte dra allt en gång till, men det jag stör mig på är personer som är väldigt kaxiga men sen ändå inte kan leverera men ändå vill ge sken av att vara bättre än de andra. Tror Stina och Bettan skulle klått maria i husförhöret, förmodligen även inger och kanske Alexandra med.

En del går ju helt enkelt ihop och fightas inte fair. Så spelar ingen roll om calle varit supertrevlig eller ej, han hade blivit vald ändå.

Hasse är ett bra exempel på någon som alltid slickar fk i rumpan och sen snackar skit om vederbörande när det är klart. Att mer eller mindre be på sina bara knän som hasse och maria har gjort under farmens gång när det funnits risk att de ska bli vald till kämpe gör bara det att de inte är värdiga finalister i mina ögon. Bettan har många fel o brister men till skillnad från maria har hon aldrig gråtit krokodiltårar för att slippa en kamp.
Citera
2017-03-16, 22:45
Bannlyst
Citat:

Perfekt.

Har varit kalt med öknamn i år. Galet att människan jobbar som kock och inte fixar styckdelar.
Citera
2017-03-16, 23:14
Medlem
Maria har stått i köket hela tiden på farmen och vuxit som person. Det hade varit mer givande både personligt och för kunskapens skull om hon skulle arbetat mer utomhus med exempelvis djur och snickeri. Socialt sett kom hon bara bra överens med den för snälla Jerry.
Antagligen växte hon som människa när hon för första gången sen hon var 14 år varit ifrån alkohol längre än 5 dagar i följd, och klarar sig utan mamma.

Vad synd jag tyckte om Jerry när han åkte ut, han är både korkad och barnslig men oerhört snäll, rolig och godhjärtad. Maria är bara uppblåst och viger hela sin identitet åt matlagning, Bergsjön och maskrosbarn. Och en massa klotter på kroppen och rödvin på låda.

Generalen måste vinna, innan finalen på söndag kommer jag ladda upp med denna film http://www.imdb.com/title/tt0061429/?ref_=nv_sr_1
Citera
2017-03-16, 23:34
Medlem
JerryCottons avatar
Vad hände i dagens avsnitt? Missade programmet och kan inte kolla på play.
Åkte både Maria och Jerry ut i tvekamper?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in