Citat:
Ursprungligen postat av
VaktareOlsson
Jag tycker tvärtom att det bör visas uppskattning att de orkar visa hur jobbet ser ut till allmänheten. Kamerateamet väljer vad de ska ta med självklart för att det ska bli bra tv. Men provocera fram problem, det är något jag inte stött på ännu.
Snälla, ge dig nu.
Ordningsvakterna du ser på din tv är samtliga (möjligen med undantag av diverse förstärkningspatruller) mediekåta eller individer med personliga problem. Kan du inte själv utläsa detta från det taffligt redigerade material som sänds varje torsdag skulle du kunna fråga en valfri OV på stan som du inte känner igen från programmet.
"Visa hur jobbet ser ut till allmänheten"? Ja, för några som verkar så offentligt som ordningsvakter lär ju totalt ha förbisetts av Stockholms medborgare.
Provocera problem? Du har ju sett själv i TV hur allmänheten har sagt rakt ut "Du provocerar mig, din jävel" och börjat mucka med vakterna.
Menar du möjligen från vakternas håll? Granska näste ordningsvakt du passerar i din vardag. Är den en sådan som ständigt har ena handen på betongfästet eller liknande har du träffat rätt. Somliga personligheter ska inte vara väktare/ordningsvakter, men den enorma bristen på arbetskraft släpper igenom lite vad som helst nu för tiden.
Jag hörde en rolig anekdot från en ordningsvakt som arbetar i tunnelbanan (inte programmet):
Vet du, det kommer fram folk nästan varje dag och tar i hand och säger att de har sett på tv hur bra vi är och vilket bra arbete vi gör.
Förstår du hur patetiskt det är att de krävs ett redigerat program för att allmänheten ska se ordningsvaktern som annat än ofog? Är du möjligen en sån som går fram dagen efter senaste avsnittet och tar i hand, VaktareOlsson?