2017-03-07, 06:31
Medlem
Det söks medarbetare till Knutby Bygg. Någon kanske känner sig manad?

https://m.facebook.com/pg/knutbybygg/posts/?ref=page_internal&mt_nav=1

Jag är knappast aktuell för tjänsten då jag har tummen mitt i handen och kanske inte är helt riktigt välkommen heller kan man gissa...

Nej, jag får knata iväg till mitt eget jobb. Hade tänkt ge mig själv högsta betyg men så visade det sig att den enkätundersökning mitt företag skickat ut bara gick ut till våra kunder?.
Citera
2017-03-09, 12:08
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Tack nabo för dina svar <3 ,och för er andra som skriver med lite humor mitt i det svarta,intressanta kopplingar är det absolut
Har lite egna reflektioner,hur skulle Gembäck eller för all del Wincent eller någon annan kunna ta över i en församling som främst prisat karismatiska ledare framför Gud?ja,kanske någon av de unga

De unga som bor i Knutby är så "hjärntvättade" i och med sin uppväxt,så där kommer det ju inte in nytt friskt blod och tänkande.
Hoppas de unga flyttar och prövar sina egna vingar,så kan "gamlingarna" stå där med sina företag som betalar usla löner,och sina lägenheter/hus som de hyr ut till ockerhyror.

Om det inte finns en massa församlingsbor som är helt fanatiska och dyrkar ledarna(skriver ledarna efersom de är självutnämnda pastorer utan adekvat utbildning),vem skulle då vilja flytta till Knutby?

Kanske man skall tycka synd om alla företagare,husägare som satsat i Knutby? Nej,de har utnyttjat andra människor för sin egen vinning,och ja,ursäkta utrycket,men må djävulen ta dem
Förstår de ens vilken skada de gjort i så många människors liv?
Är så bedrövligt att vissa kan åka på utlandsresor,medan andra knappt har till livets nödtorft,är så "himmla" arg.

verkar trots all röra på sig lite nu,så länge det finns liv finns det hopp
Instämmer med det skrivna och tackar verkligen Nabo för alla kloka inlägg. Nu vill jag skrika högt
åt Peter Gembäck som anser sig kunna vara "pastor" i Knutby. Hur i h.....e tycker du att du kan
ta hand om en skara söndrade sjuka människor som behöver professionell hjälp och du om någon
behöver väl hjälp själv med att inse vad du har gjort mot dessa stackars människor. Vad har du
för utbildning till detta pastorsjobb. Finns väl inte en "församling" till i Sverige som är i så stort
behov av hjälp som denna församling. Du har ingen hjälp att ge Peter!!!!! Se till att du får hjälp
själv eller är du så sniken att du ska ha pastorslön och så ska du ta lön från Knutby bygg där du
väl ingenting gör.
Stig åt sidan Peter och be om förlåtelse för allt du åstadkommit. Har du GLÖMT att du var ledare
tillsammans med Urban och Åsa. DÅ LÄMNAR MAN PETER och har du en gnutta sunt förnuft ber
om förlåtelse.
Citera
2017-03-09, 12:17
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Instämmer med det skrivna och tackar verkligen Nabo för alla kloka inlägg. Nu vill jag skrika högt
åt Peter Gembäck som anser sig kunna vara "pastor" i Knutby. Hur i h.....e tycker du att du kan
ta hand om en skara söndrade sjuka människor som behöver professionell hjälp och du om någon
behöver väl hjälp själv med att inse vad du har gjort mot dessa stackars människor. Vad har du
för utbildning till detta pastorsjobb. Finns väl inte en "församling" till i Sverige som är i så stort
behov av hjälp som denna församling. Du har ingen hjälp att ge Peter!!!!! Se till att du får hjälp
själv eller är du så sniken att du ska ha pastorslön och så ska du ta lön från Knutby bygg där du
väl ingenting gör.
Stig åt sidan Peter och be om förlåtelse för allt du åstadkommit. Har du GLÖMT att du var ledare
tillsammans med Urban och Åsa. DÅ LÄMNAR MAN PETER och har du en gnutta sunt förnuft ber
om förlåtelse.
Är tillståndet fortfarande så vidrigt bland församlingsmedlemmarna?
Citera
2017-03-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Hej!
Det har gått ett tag sedan min stämma hördes här på tråden!
Svar på frågan om den nuvarande tillståndet bland församlingsmedlemmar=
SKIT, PISS O VADEMEKUM!
Flera är yrvaket nyvakna till normalt svensson liv!
Tavlorna som den förut så högt värderade ÅSA WALDAU sålde under sitt HOT/skräckvälde till medlemmar unga som gamla förstörs nu genom uppeldning eller skärs sönder med kniv o stampas på innan dom slängs!!!!!!!!
Men ÅSA WALDAU skiter förmodligen i detta, för hon har ju redan fått kosingen för dom!
Inom snar framtid får väl ÅSA WALDAU flytta möblemanget från huset hon med sitt hov har regerat!?
Då får väl allt som beslagtagits av ÅSA WALDAU från medlemmar, såsom flygeln tex. lämnas tillbaka till ägarna o det finns säkert mer!?
Må du ÅSA WALDAU känna 100 falt större skam än dina upplurade/skinnade fd. medlemmar!
När vi sedan har hängt upp dig på tvättlinan för torkning bör du användas som slagträ till djävulens röv!
Trots detta är det en mild behandling för dig!
Med vänliga hälsningar Nedslepp.
Citera
2017-03-14, 19:20
Medlem
Teleslingas avatar
Usch, det låter inget vidare. Och givetvis finns ingen annan som ser till att församlingen tar ett grepp om dessa medlemmar? Och med grepp menar jag inte ny och utökad manipulation, utan frisk och vettig självavård, givetvis i grupp. Folk måste öppet och inför varandra få prata, prata och åter prata. Får man det?
Citera
2017-03-15, 01:11
Medlem
F.Costellos avatar
Om jag inte missminner mig så fanns i denna tråd hela S.S rättpsykiatriska utredning. Nån som har den?
Citera
2017-03-15, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Jag noterar att PeGe betygsätter sitt eget företag med 5 stjärnor. Lite udda kanske att betygsätta sig själv? Sedan kanske KnutbyBygg är ett jättebra företag - det har jag ingen aning om.

Edit. Länken:

https://m.facebook.com/pg/knutbybygg/reviews/?mt_nav=1
Vad hände? Han stod med längst ner att han gett företaget 5 stjärnor. Kan man ta bort sånt man skrivit? Själv håller jag inte på med Facebook så jag har ingen aning.

--------

Nedslepp: Ja, jag hoppas också att den som ställt till med så mycket oreda skäms! Min erfarenhet av manipulativa narcissistiska personer är att de inte brukar skämmas eftersom allt ont "är någon annans fel" eller om personen mot förmodan skulle ha någon del i något är det för att det är så "synd om" den av tusen olika skäl.

Man kunde önska att alla manipulativa människor kunde samlas på en öde ö och umgås med varandra bäst de kunde - så får de se hur lätt det är att försöka få något vettigt gjort!

På den tänkta ön kunde det finnas många speglar. För som min bekantskap entusiastiskt ropade ut när han visade upp sitt instagramkonto: " Jag ÄLSKAR att se bilder på mig själv! " Narcissism eller!

Apropå det undrar man om medlemmarna i Knutby även tagit bort idolporträtten på sin gamla guru. Hoppas det!
Citera
2017-03-15, 11:29
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
Då får väl allt som beslagtagits av ÅSA WALDAU från medlemmar, såsom flygeln tex. lämnas tillbaka till ägarna o det finns säkert mer!?
Må du ÅSA WALDAU känna 100 falt större skam än dina upplurade/skinnade fd. medlemmar!
När ÅW & UF sparkades från Knutby kom det oväntat för utomstående och för sektens gräsrötter. Men en inre krets hade ett halvår innan konfronterat ÅW & UF om deras dubbelliv med kriminella beteenden. Sturskt och samstämt förnekade ÅW och UF den otäcka verkligheten bakom deras skenheliga fasad.
ÅW höll sig i stugan bakom planket medan UF rörde sig fritt bland medlemmarna. En av dem säger: ”När UF fäste blicken på mig eller värre - när han knackade på dörren – var det som att mina inälvor vände sig. Var det av skräck eller attraktion? Jag visste inte själv.”
Fasaden hade fått sprickor men medlemmar fortsatte uppvakta ÅW med dagliga snittblommor, betala hennes resor och ”tavlor” och i deras hem var foton av ”bruden” uppsatta.

UF kom till Knutby när både PaWa och HF ledsnat på ÅW. I sin ensamhet plottrade hon på datorn ned Tirsaprofetian, en radda sexfantasier om Jesus. När UF med pagelockar dök upp på ”träningsskolan” sa ÅW att Jesus sänt UF till henne. Hon korade UF till Sexjesus-på-jorden och hans självbild jäste upp som en ballong. UF var som förbytt. I symbiosen med ÅW har han upplevts som mer skräckinjagande än HF på dennes tid.
Men i sig själv är UF allt annat än hård. Så när ÅW avrest med Fjäsk-PeGe och ett par gammeltärnor till Kanada ställdes UF mot väggen. Utom räckhåll för ÅW:s slughet och raseri föll han till föga. UF erkände leverne och gärningar som varit värre, mycket värre, än pastorslögner, hot och ekonomisk utsugning.
Arga sektbröder bröt så UF:s förtrollning. Hans långa vakendröm som zombie, ägd av ÅW, var över. UF tog med sig ett tält, grenslade motorcykeln och körde mot skogarna. Kände han befrielse i sammanbrottet? Jag gissar det.
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Förstår de ens vilken skada de gjort i så många människors liv?
Är så bedrövligt att vissa kan åka på utlandsresor,medan andra knappt har till livets nödtorft,är så "himmla" arg.
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Instämmer med det skrivna och tackar verkligen Nabo för alla kloka inlägg. Nu vill jag skrika högt åt Peter Gembäck som anser sig kunna vara "pastor" i Knutby. Hur i h.....e tycker du att du kan ta hand om en skara söndrade sjuka människor som behöver professionell hjälp och du om någon behöver väl hjälp själv med att inse vad du har gjort mot dessa stackars människor.
Om PeGe ”förstår” eller inte kan man undra. Han är en kylig typ när det gäller andras väl men ömtålig i sånt som gäller honom själv. Han har haft egen vinning av att agera hjälpreda åt ÅW & Co. PeGe är medskyldig till att unga människor dött och att många blivit skadade av sektledningen. Dessutom är PeGe den som fräckt ljugande har frontat för sekten i media.
Nytt är PeGe:s täta resor till hemtrakterna vid Falköping. Grunnar han månne på att bryta upp från brottsplatsen i Knutby?
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Under PeGe:s ledning har JoWa, CBr, FrWi, EmVi, AnLu, MaJo, JoGr, IEh, JoK, SiWe, AlWe, GaS, ChJo accepterat formella uppdrag. Men det knakar i relationerna runt PeGe. Man får se hur det går.

ÅW:s affärs-luftpastejer om spa och konferenser (med outbildad gratispersonal) avvecklas. Hämtat från webben:
Citat:
”Efter snart 2.5 år av den spännande utmaningen att starta en hotell och konferensverksamhet i Knutby så kommer vi nu istället hyra ut våra lokaler som studentboende.
Vi vill säga ett stort tack till er som kommit och bott eller konfererar [sic] hos oss under den här tiden. Det har varit så roligt att träffa er!”
Citera
2017-03-16, 08:14
Medlem
"SexJesus på jorden"! Man tar sig för pannan och undrar var de får allt ifrån.

Hoppas det blir rättssak av det kriminella som försigåtts!

Dödsfall? Jag vill minnas att det var ett självmord kopplat till sekten (perifert?) också? Var det anstiftat av någon?
Citera
2017-03-16, 12:15
Medlem
[quote=nabo|60167578]

Citat:
När UF med pagelockar dök upp på ”träningsskolan” sa ÅW att Jesus sänt UF till henne.

Nä nä han gjorde som alltid grinade o sa att han va sänd av Jesus.

Citat:
Utom räckhåll för ÅW:s slughet och raseri föll han till föga.

UF e inte så mild o from som du påstår utan har varit rasande rasande med utbrott. Sen har vi de som hjärntvättat ÅW varje dag med att få henne att tro på UF att han e sååååååå rätt i det han säger. Lyssna på UF för han vet bäst. Breven han skickade till de flesta var bara skitprat o inget ånger så långt ögat kan se. Så han sitter i samma sits som från början.
Citera
2017-03-16, 13:52
Medlem
Teleslingas avatar
[quote=K-bo|60177353]
Citat:
Ursprungligen postat av nabo

UF e inte så mild o from som du påstår utan har varit rasande rasande med utbrott. Sen har vi de som hjärntvättat ÅW varje dag med att få henne att tro på UF att han e sååååååå rätt i det han säger. Lyssna på UF för han vet bäst. Breven han skickade till de flesta var bara skitprat o inget ånger så långt ögat kan se. Så han sitter i samma sits som från början.
Vad var det för brev? Fota av och lägg upp, tack.
Citera
2017-03-16, 15:57
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-bo
Så var det. Och oroande är det att UF faktiskt kan ha trott sig vara Jesus eller sänd av Jesus. I så fall har han lidit av ett psykiatriskt tillstånd. I så kallad folie à deux med ÅW.
Citat:
UF e inte så mild o from som du påstår utan har varit rasande rasande med utbrott.
Bra att du bekräftar hur skrämmande UF varit. I Värmland, på 90-talet, var han istället känd som en bussig kille, alls inte aggressiv. Som parhäst till ÅW ändrade UF karaktär, temperament, identitet. Hans sentimentala gråt kan kanske jämföras med ÅW:s självömkan i media och i församlingen. Men UF:s ”rasande rasande med utbrott” var något nytt, kom som en spegling av ÅW:s allom bekanta utbrott. UF utvecklade drag av sadism, tycktes njuta av att förödmjuka medlemmar i underläge. Vi ska inte gå in på allt i privatlivet som medlemmar måste be ÅW och UF om ”tillstånd” för! Män, kvinnor, ungdomar böjde sig och åtlydde dem.
Citat:

Sen har vi de som hjärntvättat ÅW varje dag med att få henne att tro på UF att han e sååååååå rätt i det han säger. Lyssna på UF för han vet bäst.
Bra där, K-bo, så har det gått till. Och vilka menar du gjort sig skyldiga till att ha ”hjärntvättat ÅW varje dag”? För det är sant att hon har varit en påverkbar maktmänniska. Hennes storhetsidéer, mytomani och sociala svårigheter blev tydligare när hon åldrades i isolering. Min tanke har varit att ”de som hjärntvättade…” tyckte det var bekvämt att UF bildligt talat höll ÅW i kopplet. Hon hade å sin sida hållhake på såväl UF som PeGe och fler.
Nu är ÅW och UF ovänner. De bär på hemligheter som den andra upplever som potentiellt farliga. Den som först väljer att lätta sitt hjärta blir nog UF. När förtroenden rör vissa allvarliga brott övergår psykologers, prästers, pastorers, läkares tystnadsplikt till anmälningsplikt.
Citat:
Breven han skickade till de flesta var bara skitprat o inget ånger så långt ögat kan se. Så han sitter i samma sits som från början.
Nej, för UF gives ingen väg tillbaka till Knutby filadelfia. Tvärt om faktiskt. När medlemmar nu rätar på ryggen kan påföljder nå honom. Och ÅW.
Senast redigerad av nabo 2017-03-16 kl. 16:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in