Citat:
Ursprungligen postat av
nedslepp
Då får väl allt som beslagtagits av ÅSA WALDAU från medlemmar, såsom flygeln tex. lämnas tillbaka till ägarna o det finns säkert mer!?
Må du ÅSA WALDAU känna 100 falt större skam än dina upplurade/skinnade fd. medlemmar!
När ÅW & UF sparkades från Knutby kom det oväntat för utomstående och för sektens gräsrötter. Men en inre krets hade ett halvår innan konfronterat ÅW & UF om deras dubbelliv med kriminella beteenden. Sturskt och samstämt förnekade ÅW och UF den otäcka verkligheten bakom deras skenheliga fasad.
ÅW höll sig i stugan bakom planket medan UF rörde sig fritt bland medlemmarna. En av dem säger: ”När UF fäste blicken på mig eller värre - när han knackade på dörren – var det som att mina inälvor vände sig. Var det av skräck eller attraktion? Jag visste inte själv.”
Fasaden hade fått sprickor men medlemmar fortsatte uppvakta ÅW med dagliga snittblommor, betala hennes resor och ”tavlor” och i deras hem var foton av ”bruden” uppsatta.
UF kom till Knutby när både PaWa och HF ledsnat på ÅW. I sin ensamhet plottrade hon på datorn ned Tirsaprofetian, en radda sexfantasier om Jesus. När UF med pagelockar dök upp på ”träningsskolan” sa ÅW att Jesus sänt UF till henne. Hon korade UF till Sexjesus-på-jorden och hans självbild jäste upp som en ballong. UF var som förbytt. I symbiosen med ÅW har han upplevts som mer skräckinjagande än HF på dennes tid.
Men i
sig själv är UF allt annat än hård. Så när ÅW avrest med Fjäsk-PeGe och ett par gammeltärnor till Kanada ställdes UF mot väggen. Utom räckhåll för ÅW:s slughet och raseri föll han till föga. UF erkände leverne och gärningar som varit värre, mycket värre, än pastorslögner, hot och ekonomisk utsugning.
Arga sektbröder bröt så UF:s förtrollning. Hans långa vakendröm som zombie, ägd av ÅW, var över. UF tog med sig ett tält, grenslade motorcykeln och körde mot skogarna. Kände han befrielse i sammanbrottet? Jag gissar det.
Citat:
Ursprungligen postat av
vigusa
Förstår de ens vilken skada de gjort i så många människors liv?
Är så bedrövligt att vissa kan åka på utlandsresor,medan andra knappt har till livets nödtorft,är så "himmla" arg.
Citat:
Ursprungligen postat av
iakttagare
Instämmer med det skrivna och tackar verkligen Nabo för alla kloka inlägg. Nu vill jag skrika högt åt Peter Gembäck som anser sig kunna vara "pastor" i Knutby. Hur i h.....e tycker du att du kan ta hand om en skara söndrade sjuka människor som behöver professionell hjälp och du om någon behöver väl hjälp själv med att inse vad du har gjort mot dessa stackars människor.
Om PeGe ”förstår” eller inte kan man undra. Han är en kylig typ när det gäller andras väl men ömtålig i sånt som gäller honom själv. Han har haft egen vinning av att agera hjälpreda åt ÅW & Co. PeGe är medskyldig till att unga människor dött och att många blivit skadade av sektledningen. Dessutom är PeGe den som fräckt ljugande har frontat för sekten i media.
Nytt är PeGe:s täta resor till hemtrakterna vid Falköping. Grunnar han månne på att bryta upp från brottsplatsen i Knutby?
Citat:
Ursprungligen postat av
Teleslinga
Är tillståndet fortfarande så vidrigt bland församlingsmedlemmarna?

Under PeGe:s ledning har JoWa, CBr, FrWi, EmVi, AnLu, MaJo, JoGr, IEh, JoK, SiWe, AlWe, GaS, ChJo accepterat formella uppdrag. Men det knakar i relationerna runt PeGe. Man får se hur det går.
ÅW:s affärs-luftpastejer om spa och konferenser (med outbildad gratispersonal) avvecklas. Hämtat från webben:
Citat:
”Efter snart 2.5 år av den spännande utmaningen att starta en hotell och konferensverksamhet i Knutby så kommer vi nu istället hyra ut våra lokaler som studentboende.
Vi vill säga ett stort tack till er som kommit och bott eller konfererar [sic] hos oss under den här tiden. Det har varit så roligt att träffa er!”