Citat:
Jag ser att Urban Fälts tilltalsnamn tydligen inte är Urban, utan Carl. Har han bytt nyligen så kan det ju tyda på att han inte vill förknippas med den tillvaro han precis lämnat. Eller har han alltid använt Urban som tilltalsnamn men egentligen hela tiden hetat Carl?
https://www.ratsit.se/sok/person?vem=urban+f%C3%A4lt&var=&m=1&k=1&r=1&er=1&b =1&eb=1&amin=&amax=&fon=1
https://www.ratsit.se/sok/person?vem=urban+f%C3%A4lt&var=&m=1&k=1&r=1&er=1&b =1&eb=1&amin=&amax=&fon=1
Egentligen är det skit samma kan jag tycka vad han kallar sig,men är han fortfarande boende i Knutby med sin fru?
Såg att även Åsa Waldau numer är registrerad som ogift,men på samma adress som Patrik,men hon flyttade ju för flera månader sedan. Har ju skrivits en del om flyttningar hit och dit inom församlingen,är nog många som inte står skrivna på sin rätta adress. Man är väl skyldig att uppge rätt adress där man bor inom 3 veckor efter flytt? Men,men,lagar och regler är väl inget man bryr sig om i Knutby,så "kristna" de nu säger sig vara.
Jag blir bara mer och mer förbannad ju mer oegentligheter som kommer fram här och på annat håll.
Att Gembäck och några till i ledningen som har ekonomiska intressen skall fortsätta styra församlingen med järnhand är helt absurt.
De forsätter med sin skrämselpropganda för medlemmarna om att medier och flashback är verk av djävulen,de skrämmer församlingen till tystnad.
Jag trodde uppriktigt att Knutby kanske skulle kunna bli en sund och uppriktig församling med kristna normer när Åsa och Urban försvann,men ack vad jag bedrog mig.
Den musikgemenskp som finns i Knutby är väldigt unik,finns mycket begåvade människor där,och jag förstår om många klamrar sig fast vid det.
I den riktiga världen kan man inte fly undan på samma vis,och har man vant sig med diktatoriska och "karismatiska" ledare,så är det svårt att lämna.
Jag sätter mitt hopp till ungdomarna,flera av dem har fått lite nya perspektiv när de studerar eller arbetar på andra arbetsplatser än i Knutby där ledarna har sina företag. Dags för alla begåvade ungdomar i Knutby att pröva sina vingar i den riktig världen,inte alltid så lätt,men man växer som människa och kanske kan lära sina föräldrar något. Finns många olika kristna samfund där det råder ett betydligt sundare kristet klimat som ni kan söka er till.
Där finns också musikgemenskap och kanske framförallt det som är viktigast,ett socialt arbete bland de i samhället som behöver hjälp,är det som är grundbulten för en kristen människa.

Flashback? Är det pastorn med skumma (?) bibelaffärer?