2017-03-14, 21:46
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuuuarkBraah
Vad är grejen med Xanor och annan benso? Har testat nåra gånger och det hjälper mot panikångest. Men inte mot vanlig ångest för mig. Och känner mig bara dum i huvudet. Som rus är det däremot värdelöst, för mig alltså.

Jämför med opioider som tar bort både ångest och depression, får mig att må bra och bara myser, och ändå inte dum i huvudet.

Ni som tar dom som rusmedel, vad är grejen?
Mvh

Som med alla substanser så funkar det olika för alla.
Xanor funkar utmärkt för mig mot både panikångest och vanlig.
Citera
2017-03-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusIsAStoner
Som med alla substanser så funkar det olika för alla.
Xanor funkar utmärkt för mig mot både panikångest och vanlig.
Antagligen! skönt att det funkar.

Men dom som tar det utan ångest då? Finns ju ingen eufori eller så? Nyfiken bara
Citera
2017-03-15, 00:47
Avslutad
Citat:

Men dom som tar det utan ångest då? Finns ju ingen eufori eller så? Nyfiken bara

Även fast man inte har någon direkt ångest går nog alla runt ibland och är lite smått spända, nervösa eller bär på en liten inre oro för något kommande scenario, vilket även försvinner utan någon vidare "ångest" om man trycker i sig någon milligram alprazolam.
Citera
2017-03-15, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Även fast man inte har någon direkt ångest går nog alla runt ibland och är lite smått spända, nervösa eller bär på en liten inre oro för något kommande scenario, vilket även försvinner utan någon vidare "ångest" om man trycker i sig någon milligram alprazolam.
Jo sant. Men då tycker jag tram funkar 1000 ggr bättre. Blir så jävla dum i huvet och halvdeppig av benso :O

Men opioider får man ju skön eufori plus huvudet funkar som vanligt liksom.
Citera
2017-03-15, 03:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
Svårt att förstå vad du menar? Har du tagit 80mg alpra?
Givetvis så hoppas jag att du skämtar, om inte, ha en trevlig sjukhus / bårhus vistelse.

ja det gick fint lite vingligt någon dag efter! Nopp inget skmät!
Citera
2017-03-15, 07:34
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:

Du får ingen eufori på samma sett som du kan få på tram, låt oss säga när du noddar...
Men när man har riktigt äcklig ångest som kryper på en i bakgrunden. Sen poppar du 0,5 och den försvinner som med vinden. Kan säga det är lite grann som eufori,
Citera
2017-03-15, 08:46
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Vad är grejen med Xanor och annan benso? Har testat nåra gånger och det hjälper mot panikångest. Men inte mot vanlig ångest för mig. Och känner mig bara dum i huvudet. Som rus är det däremot värdelöst, för mig alltså.

Jämför med opioider som tar bort både ångest och depression, får mig att må bra och bara myser, och ändå inte dum i huvudet.

Mvh

Du har helt rätt i att som rusmedel är xanor helt värdelöst, dock är det en mirakelmedicin som totalt krossar ångesten och gör att man faktiskt känner sig glad och tom lycklig.

Men visst, i russyfte kan inget slå opiater/opioid er.
Citera
2017-03-15, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Du har helt rätt i att som rusmedel är xanor helt värdelöst, dock är det en mirakelmedicin som totalt krossar ångesten och gör att man faktiskt känner sig glad och tom lycklig.

Men visst, i russyfte kan inget slå opiater/opioid er.
Ja, har inte panikångest utan mer ångest oro och svårt att känna glädje. Hur är opiater mot riktig ångest?

OT sry
Citera
2017-03-15, 09:47
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ja, har inte panikångest utan mer ångest oro och svårt att känna glädje. Hur är opiater mot riktig ångest?

OT sry

Opiater är grymt bra mot ångest, med fördelen också att dom ger ett skönt kroppsligt rus.
Citera
2017-03-15, 12:26
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:

Mvh
Jag går på opiater dagligen och tar xanor ibland för det boostar opiat-ruset lite,själva xanor'n känner jag inte av och har svårt att göra de utom om jag ligger på 2mg,då vet jag att jag är flöddrig.
Igår hade jag dygnat sen kommit hem en kompis,slängt i mig 2mg xanor och lite till metadon,somnade vid datorn i 2 timmar.

När jag vaknade så frös jag super mycket och gick upp för att ta en cigg o prata med min mor och jag började prata engelska med henne utan att reagera på de eller komma ihåg att jag gjorde de.
Men när hon sa de så kunde vi inte sluta skratta.
Men att flumma på benso är inte roliigt tycker jag och jävligt onödigt
Citera
2017-03-16, 11:59
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Är det bara jag som tycker det känns orgasmic när ångesten/oron försvinner?
Oro/ångest -0 på enbart en halv

Visst kommer jag inte kunna tramma imorgon? Eller måste dosen höjas? Brukar ta x3 50mg sen fylla på under ruset.
Citera
2017-03-16, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tehSecretzzz
Är det bara jag som tycker det känns orgasmic när ångesten/oron försvinner?
Oro/ångest -0 på enbart en halv

Visst kommer jag inte kunna tramma imorgon? Eller måste dosen höjas? Brukar ta x3 50mg sen fylla på under ruset.
alla snackar så låga doser, 0.5 mg hit och 2-4 mg dit..
slängde nyss i mig 10 mg ksalol på en helt tom mage och tycker inte det är direkt mycket, efter 3 månader helt utan benzo blir jag inte ens flöddrad.

ni kommer förstå mig efter 6-7 års knaprande.. Så njut, för en dag står ni där jag är

EDIT: eller ok, efter 20 minuter fick jag plötsligt motivation att ringa viktiga samtal, gå och handla en riktig grismeny (kebabtallrik) och styra upp lite grann.. Men det är väl typ det en ångest lindring ger.. Flöddrad i samtal osv kommer jag inte låta..

EDIT: ytterligare ett viktigt samtal är ringt, som jag skjutit upp på en månada...
Mest det jag använder benzo till, "komma ikapp" men sådant jag skjutit på i månader..
Senast redigerad av haxxtothemax 2017-03-16 kl. 13:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in