2017-03-16, 11:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Detta är off topic, men måste ändå svara på detta.
Varför ska jag respektera en kvinna som hatar mig som är vit, medelålders man, villa, volvo etc...?

Hatar hon dig? Vad har ni för relation. Utan att veta vad ni haft för fuffens, så tror jag att hon skiter fullstäbdigt i vem du är faktiskt. Det jag vet om henne, och det jag läst om henne så verkar hon inte vara en speciellt hatisk person.

Håller med dig dock om att Volvo är bra bilar
Citera
2017-03-16, 11:23
Medlem
nilswids avatar
Inte en chans att hon lever.
Det är alldeles för besvärligt att släpa omkring en fånge i gömställen i djungeln, och kidnapparna kan inte ge sig in i byarna, för då kan någon skvallra.
Citera
2017-03-16, 11:26
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilswid
Inte en chans att hon lever.
Det är alldeles för besvärligt att släpa omkring en fånge i gömställen i djungeln, och kidnapparna kan inte ge sig in i byarna, för då kan någon skvallra.

Varför attackera från början överhuvudtaget då? Då är det väl minst besvärligt att bara ligga hemma i hyddan och röka på? ( Eller göka på, och då blir det fruktansvärt logiskt helt plötsligt... )

Citat:
Ursprungligen postat av stalan
Va fan, vad är detta? ....
Catalan har fan mer stake än någon av er så visa lite jävla respekt.

Det är ingen tvekan om att Catalan har massor av stake i sig. Bara att våga ta sig till Afrika och Kongo dessutom kräver(eller får som resultat) rejält med sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av kristallklar
Efter att ha fängslats av fallet Zaida Catalan har jag ställt mig frågorna:

A) Varför fängslas jag av fallet Zaida Catalan?

..

Svar: För att alla här (med undantag.. kanske) vill läsa att hon blev våldtagen och uppäten, gärna med grafiska detaljer, bilder och videos.
Senast redigerad av SituationReport 2017-03-16 kl. 11:37.
Citera
2017-03-16, 11:37
Medlem
nilswids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Varför attackera från början överhuvudtaget då? Då är det väl minst besvärligt att bara ligga hemma i hyddan och röka på? ( Eller göka på, och då blir det fruktansvärt logiskt helt plötsligt... )

Det är ingen tvekan om att Catalan har massor av stake i sig. Bara att våga ta sig till Afrika och Kongo dessutom kräver(eller får som resultat) rejält med sådant.

1.Ja, det kan man ju fråga sig... :-D
Men det går ju att utkräva lösensumma, få den levererad, och sedan inte lämna över den kidnappade...

2. Inte "har". Snarare "fick", innan dom åt upp henne.
Citera
2017-03-16, 11:38
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:

Du förutsätter att kongolesiska negrer besitter konsekvenstänkande och har en väl utarbetad plan för sitt agerande?

Tror tyvärr också att risken är stor att hon mördats. Beror väl på vilka som ligger bakom, naturligtvis. Allt känns lite för slumpmässigt och improviserat för att vara en kompetent kidnappning mot lösensumma. Hoppas dock naturligtvis på det bästa. Befinner man sig i den delen av världen på ett sådant uppdrag är man inte helt ospännande till karaktären, sådana människor finns det för få av. Politiska åsikter är sekundärt, karaktären går djupare.
Citera
2017-03-16, 11:41
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilswid
1.Ja, det kan man ju fråga sig... :-D
Men det går ju att utkräva lösensumma, få den levererad, och sedan inte lämna över den kidnappade...

2. Inte "har". Snarare "fick", innan dom åt upp henne.

Lite motsägande att vilja behålla och sen ändå vilja äta upp henne också? Man kan tyvärr inte äta kakan och ha den kvar samtidigt.

Fast... de skulle ju kunna äta delar av henne, så hon inte kan fly, och sen ha kvar resten som sexslav. Men jag tror det hade krävt västerländsk högteknologisk sjukvård för att klara av. Så där föll den teorin också.

Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Du förutsätter att kongolesiska negrer besitter konsekvenstänkande och har en väl utarbetad plan för sitt agerande?

Tror tyvärr också att risken är stor att hon mördats. ... Politiska åsikter är sekundärt, karaktären går djupare.

Allt går att bedöma enligt tidigare historik av liknande fall. Allt är möjligt i krig, men ännu mer är möjligt i huvudet på en irrationell ignorant illitterat psykskadad "Svart Afrikans ( Neger alltså )" huvud, det har du rätt i.
Senast redigerad av SituationReport 2017-03-16 kl. 11:44.
Citera
2017-03-16, 11:43
Medlem
klippadintungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick
Vilket öde...

Asså om vår handlingsförlamade regering kan agera lite. Skicka in ett band av kommandosoldater och bränn ner hela djungeln om så krävs!!!!!!

Är du på riktigt? Vi har inte möjlighet att hålla koll på våra egna kriminella, invandrarområden, spioner, mfl. Det är fullständigt laglöst här hemma, och du vill skicka "kommandosoldater" till Kongo?

I Sverige skjuts flera personer ihjäl i veckan, det gruppvåldtas i varenda stad, folks knivas, misshandlas och rånas på löpande band flera gånger om dagen.

Men Zaida som vill sprida feminism i Kongo är helt plötsligt mycket viktigare än vi här hemma? Nej, det är hon inte. Ett tragiskt fall helt klart, och trots sina absurda åsikter och vidriga sätt att projicera åsikter på andra i debatter, så förtjänar hon inte detta. Men hejda er lite, så viktigt är det väl ändå inte?

Största problemet på sikt, när hon och andra hjälparbetare råkar illa ut, är att vi snart kommer se dessa stackars hjärntvättade barnsoldater börja vandra norrut och ta båtar över till Europa. Det är en tidsfråga innan vi översköljs av något oerhört farligt, än värre än vad vi redan sett.
Citera
2017-03-16, 11:44
Medlem
Citat:
Va fan, vad är detta? Här sitter ni, trygga i nån jävla studentkorridor eller hemma hos era föräldrar helt jävla skyddade från allt, och spekulerar om saker ni inte har en aning om. Det är ju fan pinsamt. Utan att veta ett jävla dyft om situationen, omständigheterna, läget där de var, vad de jobbade med, vad Catalan kunde eller varför de var där.

Om det enda ni baserar era gissningar på är era fördomar om miljöpartister, kvinnor, FN, Kongoleser, spanjorer, judar, muslimer eller Margot Wallström, då kan ni lika gärna hålla käft. Att jobba för att motverka sexuellt våld, genom FN, i Kongo är ingen semester eller naiv nöjesresa.

En ska ska man ha klart för sig - det är jävligt svårt att ha fördomar om FN då varenda en överträffas av verkligheten. En mer korrupt, meningslös och överspelad organisation än FN är svår att finna.

Att åka moped utan eskort i ett land som Kongo låter för mig som just semesterresa... Normalt har FN egna fordon.
Citera
2017-03-16, 11:45
Medlem
Citat:
Svar: För att alla här vill läsa att hon blev våldtagen och uppäten, gärna med grafiska detaljer, bilder och videos.
Nej, det vill jag verkligen inte. Jag hoppas verkligen att hon kommer oskadd tillbaka. Även om jag inser att hon sitter illa till.

Men jag undrar, hur i helvete kunde detta hända? Ingen livvakt eller åtminstone kunnig person som uppdaterar henne på läget? Inget överfallslarm eller telefon med SOS-funktion? Hur kan hon bara försvinna utan spår? Normalt på ställen som Kongo, Zaire, CAR m fl är ju att ringa in till sin kontakt rätt ofta så säkerhetsteamet har något att gå på. Eller åkte hon bara ner med blommor i håret?

Någon som vet hur arrangemangen var runt hennes besök?
Citera
2017-03-16, 12:06
Medlem
nilswids avatar
Man kan ju fråga sig hur pass vettigt det är att ge sig in i Kongo och predika jämställdhet och genusteori…
För ca 80 miljoner negrer på stenåldersnivå.

Ungefär som att försöka avverka Kolmården med en smörkniv, stor chans att lyckas…

SituationReport: ”Lite motsägande att vilja behålla och sen ändå vilja äta upp henne också? Man kan tyvärr inte äta kakan och ha den kvar samtidigt.”

Nja, dom tar det i tur och ordning… Först pippa, sedan klippa.
Citera
2017-03-16, 12:06
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Va fan, vad är detta? Här sitter ni, trygga i nån jävla studentkorridor eller hemma hos era föräldrar helt jävla skyddade från allt, och spekulerar om saker ni inte har en aning om. Det är ju fan pinsamt. Utan att veta ett jävla dyft om situationen, omständigheterna, läget där de var, vad de jobbade med, vad Catalan kunde eller varför de var där.

Om det enda ni baserar era gissningar på är era fördomar om miljöpartister, kvinnor, FN, Kongoleser, spanjorer, judar, muslimer eller Margot Wallström, då kan ni lika gärna hålla käft. Att jobba för att motverka sexuellt våld, genom FN, i Kongo är ingen semester eller naiv nöjesresa.

Det är inte stake man visar om man nonchalant försätter sig i farliga situationer med förväntningen att andra ska hoppa in och rädda en när saker går snett. Bekvämt nog för feministiska globalister som Zaida Catalan finns det i en FN-miljö alltid vita män som antingen är anställda för detta (dvs. som säkerhetspersonal), alternativt kan vara behjälpliga för stunden genom att dyka upp och visa något slags manlig närvaro.

Om det var denna arroganta attityd som fick Zaida Catalan att åka runt på moped (tillsammans med en amerikansk bekant, men det förändrar ju inte så mycket) i en krigszon kan man ju bara spekulera om, men låt mig säga att jag har mina aningar.
Citera
2017-03-16, 12:14
Medlem
Somliga anser att hon "har stake" som beger sig till Kongo. Ett annat alternativ är "dåligt omdöme".

Hennes tumblr-blogg tyder på det senare.

Hon kramar träd för att de är "heliga"
http://zcatalan.tumblr.com/post/152470867355/conversing-myfriendthetree-secretlifeoftrees

Hon letar efter tecken bland molnen
http://zcatalan.tumblr.com/post/148633284145/i-always-look-for-signs-in-the-clouds

Hon föraktar ordning, rationalitet och vetenskap och vill ha mer instinkter, mytologi och folksagor
http://zcatalan.tumblr.com/post/147864556515/i-sverige-g%C3%B6r-man-r%C3%A4tt-f%C3%B6r-sig-sj%C3%A4lv-i-hj%C3%A4rtat

Hon verkar, kort sagt, vara vara riktigt, riktigt skör.

"I died in 2013. I was also reborn. I found another piece of my soul. And I deeply honour and love this process of life - of continuous endings and beginnings.
To always know that everything is ok. Everything is according the Divine Plan of things."
http://zcatalan.tumblr.com/post/7184...he-year-i-died

Tragiskt nog har FN alltså ansett att denna människa, som helt klart har bara ett rudimentärt grepp om verkligheten, bör utbilda t.ex. Afghanska poliser. För hon är ju feminist.

"In charge of providing gender training to all staff members of EUPOL Afghanistan."
detta kombinerar hon med
"Certified Yoga Teacher at Bishnu Ghosh lineage"
http://af.linkedin.com/pub/zaida-catalan/3/a95/6b

Att vara osynkad med verkligheten och uppenbart olämplig för sitt uppdrag upphör tydligen att gälla på en viss nivå i samhället. Det är internationella kommittéer, flygresor jorden runt och ändlösa skattefinansierade projekt med obegränsad budget och omätbara mål som utgör vardagen för dessa människor. Man dricker vin i New York, instagrammar om ljuvliga veganburgare i München, sitter på konferens i Buenos Aires, fotograferar utsikten från hotellbalkongen i Kuala Lumpur.

Man är helt enkelt proffs på att vara en god människa för andras pengar.

Till sin olycka lyckades Zaida Catalan hålla sig på den nivån tillräckligt länge för att få ett uppdrag i Kongo.
Och där mötte hon verkligheten för första gången på väldigt, väldigt länge.

PS: Här är hennes egna videosnutt från "vägarna" i djungeln i Kongo där hon blev kidnappad.
http://zcatalan.tumblr.com/post/152116004670/driving-skillz-needed-for-real-driving-mud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in