2019-01-25, 12:25
Medlem
Resa till Amsterdam

Hej! Jag o en polare tänkte dra oss till Amsterdam i höst. Men vi undrar vad det kan kosta. Vad kan allting kosta inkl mat röka samt boende? Sen några rekomenderade coffeshops som säljer till turister? Saker man ska akta sig för?
Citera
2019-01-25, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kill4ever
Hej! Jag o en polare tänkte dra oss till Amsterdam i höst. Men vi undrar vad det kan kosta. Vad kan allting kosta inkl mat röka samt boende? Sen några rekomenderade coffeshops som säljer till turister? Saker man ska akta sig för?
Du har över ett halvår på dig att planera. Är det verkligen så svårt att ta fram en penna, ett papper, gå om dagis och sedan skriva en "ungefärlig" lista över dina kommande utgifter. Eller så slänger du med dig 30 000 kronor och skiter i allt, en vecka.

Kräver detta "dilemma" en hel forumtråd? Gör det inte det, ja - då kanske du bör tänka om.
Citera
2019-01-25, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kill4ever
Hur långt är ett snöre?
Hur länge ska ni vara borta? Hela hösten? En helg? En vecka? En månad?
Vad sägs om att du bryter ner hela resan i små delar för att sedan pussla ihop alla kostnader?

Flyg T&R (Momondo, flygresor, mm)
Boende (Airbnb? Hotell? Vandrarhem? Välj fritt!)
Dödsknark (Som här då du kommer att befinna dig i turiststaden #1, de vet vilka deras kunder är)
Mat (Ja, vad kan mat kosta? Kan det vara som här i Sverige +- någon krona? Vem vet? De kanske inte ens äter mat där?!)
Citera
2019-01-25, 12:57
Medlem
Begins avatar
Boende centralt är jävligt dyrt sen finns det chofeeshops runt varje hörn i princip om du är i redlight district. Det du kan akta dig för är att kioskerna kan ta överpriser för du är turist, om du ska blossa på gatan var lite diskret.
Citera
2019-01-25, 15:46
Medlem
jaystaas avatar
Jag bodde ca 10 minuter ifrån city på ett hotell vid namn teleport hotel, spenderade 5 dagar i amsi och rökte all day errday, allt som allt gick det på 8-9000:- och det är inklusive pök.
Citera
2019-01-25, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jaystaa
Jag bodde ca 10 minuter ifrån city på ett hotell vid namn teleport hotel, spenderade 5 dagar i amsi och rökte all day errday, allt som allt gick det på 8-9000:- och det är inklusive pök.
Väldigt rimligt att lägga 9000:- för fem dagars rökning, vilket man likväl kan ägna sig åt i Sverige. Snälla, gå om dagis - gör rätt bara.

För helvete.
Citera
2019-01-25, 16:11
Medlem
jaystaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassePirat
Väldigt rimligt att lägga 9000:- för fem dagars rökning, vilket man likväl kan ägna sig åt i Sverige. Snälla, gå om dagis - gör rätt bara.

För helvete.

Haha, är du jelly eller wassup?
Citera
2019-01-25, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jaystaa
Haha, är du jelly eller wassup?
Visst, du kunde köpt 2 - 3 hekto hasch för pengarna men du valde att knulla en hora och köpa 5 - 10 gram hasch, allt till överpris.

Jag är nog väldigt avundsjuk. Bra jobbat.
Citera
2019-01-25, 16:34
Medlem
jaystaas avatar
Citat:
Visst, du kunde köpt 2 - 3 hekto hasch för pengarna men du valde att knulla en hora och köpa 5 - 10 gram hasch, allt till överpris.

Det är ju givetvis mer än rökat och sexet som kostar, absolut ingenting jag ångrar.
Jag skulle ta resan alla dagar i veckan före några hekto bruning i Sverige, det var bara en helt meningslös kommentar ifrån din sida, vilket fick mig att höja på ögonbrynet.
Citera
2019-01-25, 22:43
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Resa till Amsterdam infogad.

/Mod
Citera
2019-01-27, 18:17
Medlem
caecos avatar
Citat:

Sitter du hemma och tar en öl med för att du kan få 3-5 öl istället för 1 på krogen? 9000kr för fem dagars semester med hotell, flyg samt levnadskostnader får väl ändå ses som okej. Användaren du citerade sa inte att han enbart rökte, men att han rökte under hela resan. Roligare att röka en joint och ta en båttur, gå på museum, käka mat i Amsterdam än att sitta hemma i sitt hus/lägenhet och röka för 9000kr.

Givetvis betalar man för upplevelsen och inte för rökat. För att svara på frågan så betalade jag 4500kr för hotellet centralt för fyra nätter. Var inte högsäsong dock, vilket troligtvis var anledningen till det låga priset i förhållande till hotellets klass och läge.
Citera
2019-03-23, 22:18
Medlem
Tänkte reviva tråden lite. Någon mer som kan tillägga något? Kanske en mer utförlig text? Typ ställen man kan bo på som inte kostar för mkt samt nära till coffeeshops. Budget max 11k
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in